{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

Gammel chihuahua er blevet agressiv {{forumTopicSubject}}

Jeg har en chihuahua på 13 år som er begynde blind og døv. Han har altid været en speciel hund som ikke finder sig i alt muligt. Problemet er nu at inden for den sidste måneds tid er han begyndt at bide, han bed mig i sidste uge helt i blommen af min finger. Han har bidt min søn ( overfladisk) og mine niecer ( overfladisk) jeg er bange for at lade ham være alene med børnene da han er blevet som han er. Hans syn og hørelse er i perioden også blevet dårligere, så tænker adfærden kommer deraf! Jeg har så svært ved at tage beslutning om aflivning men han er en tikkende bombe, og hvis han bider en af børnene som han bed mig så kan der sku ryge en finger. Jeg har brug for folks tanker omkring det her, føler mig frygtlig fordi jeg overvejer aflivning, men føler mig ikke sikker omkring ham, og tænker ikke han kan komme andre steder hen nu, til nogle der vil acceptere hans specielle agresive adfærd som jo nok bliver værre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel chihuahua er blevet agressiv
  • #1   25. dec 2020 Jeg ville sige farvel. Det er den hårdeste beslutning at tage som ejer, men oftest også den rigtige. smiley

  • #2   25. dec 2020 1000 tak! Det er også det jeg regner med! Det er bare så f....... svært at tage beslutningen smiley

  • #3   25. dec 2020 Jeg tænker at han tydeligvis ikke har det godt. Så jeg havde også sagt farvel og på gensyn.

  • #4   25. dec 2020 at han er mere aggressiv nu kan jo både skyldes de svigtende sanser, der gør ham usikker, at han nemmere bliver overrasket når han ikke se og hører ting komme som han plejer ... det kan også skyldes anden sygdom og smerter ..

    Jeg ved godt hvor svært det er, men hvem gør du en tjeneste ved at trække pinen, hvorfor ikke give ham fred også inden det I ender med at de gode minder overskygges af en træls sidste tid med "uheld" og bid der kan undgås ..
    13 år er jo alt andet lige en høj alder og flot alder.


  • #5   25. dec 2020 1000 tak! Det er så rigtigt! Han har haft et godt og langt liv, og vi flyttede her for nogle måneder siden og siden da er det gået ned af bakke! Puha det hårdt smiley

  • #7   25. dec 2020 Send ham over regnbuen, han trives tydeligvis ikke, med de svigtende sanser.

    Du er ikke frygtelig ved at sige farvel, tværtimod, så er det nok den største kærlighed du kan vise ham, at ende hans lidelse.

    Kæmpe kram til dig


  • #8   25. dec 2020 Din hund sender klare signaler om, at den har det rigtigt skidt. Hvad er du i tvivl om?

  • Karin B
    Karin B Tilmeldt:
    jan 2008

    Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 100
    #9   25. dec 2020 Hvad siger dyrlægen?

  • Tina N
    Tina N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Svar: 8
    #10   25. dec 2020 Ville også give ham fred, da jeg syntes han helt tydeligt fortæller dig han har det skidt. Aldrig nemt at sige farvel, men vi skylder dem en ordenlig afslutning, lige så vel som vi skylder dem et godt liv.

  • #12   25. dec 2020 Det lyder som aflivning er det bedste valg.
    Gammel hund der ikke rigtig trives længere. smiley
    Hårdt ja! Men det er altid hårdt at miste en man elsker eller holder af. smiley


Kommentér på:
Gammel chihuahua er blevet agressiv

Annonce