1.057 visninger
|
Oprettet:
Første nytårsaften {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Vi har en super sød og afslappet stor hvalp på ca 6 måneder, som ikke er bange for noget (heldigvis). Sagen er den at vi er flyttet hjem til svigerforældrene med ham, og de har også en lille hund på 5 år. Deres hund er rigtig sød, men desværre er han ret bange for fyrværkeri.. Så når de er sammen nytårsaften, vil frygten så kunne "smitte" til vores, og hvad kan man evt gøre for at undgå det? På forhånd tak
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 510 Svar: 12.459
Jeg må indrømme, at hvis jeg havde valget, ville jeg ikke lade min hvalp opleve sit første nytår, sammen med en ældre hund, der var bange.
Kan I være et andet (roligt) sted?
Som eksempel kan jeg nævne, at jeg for mange år siden overtog en 3,5 år gammel beagle. Hun var PANISK angst nytårsaften - fordi hun var vokset op sammen med en 1 år ældre hanhund, der også var.
Da hun kom ud til os og begyndte at bo sammen med vores ældre tæve, som var supercool, så kunne vi arbejde med det, og allerede andet år var det væsentligt bedre - og hun nåede til at være ret afslappet. Det er såååå vigtigt, hvordan de bliver præget som helt unge..
(Det skal dog siges, at jeg også kender eksempler på folk, der har haft bange voksne hunde, som har fået hvalpe, der ikke blev det - så det er ikke en eksakt videnskab. Personligt ville jeg bare ikke tage chancen. Lydangst er noget fanden har skabt, og det kan have så alvorlige konsekvenser for hunden i hverdagen)
jul 2020
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 510 Svar: 12.459
Gå en god lang tur om formiddagen, og så kun korte tissetur senere. Uanset hvor cool sådan en hvalp virker, så skal der kun én forskrækkelse til, før I risikerer at det hele ændrer sig
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
Flere af dem bliver aldrig fundet igen.
Bruger de en form for beroligende medicin til deres hund til nytår, ellers vil jeg anbefale det, hører meget godt om sileo.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.531
Derefter ville jeg kun lufte korte ture i haven.
Her på vejen har vi det rigtig godt sammen.
Vi har en aftale om, at kl 21 og en halv time frem er der ikke nogen der skyder af, så kan der luftes hunde.
Og nytilflytterne har også altid holdt sig til det når vi har fortalt dem det.
jul 2020
jul 2020
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.531
Når han luftes senere på dagen/aftenen, så giv ham både sele og halsbånd på, eller et halvkvæl, som han ikke kan trække sig ud af.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1424 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.586
Første nytårsaften