{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
587 visninger | Oprettet:

Hunden slikker hænder og fødder {{forumTopicSubject}}

Hej
Ny bruger her med to dejlige vovser, 1 han og en tæve. Begge er internathunde og har haft en kedelig opvækst. Men nu bor de hos os og lever det skønne liv. Vi har bare et problem, nemlig at hannen, der ca. er 1½ år elsker at slikke hænder og fødder. Det kan jo være lidt hyggeligt med et "nøs" ind i mellem, men vi taler om, at han nærmest er ustoppelig... er der andre der har oplevet dette og er der nogen der ved hvad vi kan gøre for at stoppe adfærden?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden slikker hænder og fødder
  • #1   2. aug 2007 Hver hård og kantantog fortælle den at det må den ikke, evt hiv den væk, når den går af sig selv skal du rose den for det den gør - det græver måske mange gentagelser i uger og månedsvis, men hvis ikke du gør noget ved den jo ikke bedre og forsætter som den plejer- men hus at rose dn når den gør som du siger på den måde lære den hurtigere og det gælder stort set næsten al opdragelse ...

• #2   2. aug 2007 jamen hvis det bare er en dårlig vane så skal han stoppes i det.. men hvis det er for at underkaste sig jer så ville jeg mene at hans selvtillid skal hjælpes så jan ved hvor han står i flokken

• #3   2. aug 2007 Zif gør det også. Jeg er overbevist om at det er ren og skær hengivenhed. Jeg kan få hende til at lade være med det ved at vende mig væk.......men den bedste måde at afvende den med det er at aflede hans opmærksomhed.
    Hunde viser underdanighed ved at slikke, og hvis man siger hårdt nej, føler den endnu mere trang til at vise underdanighed og "undskylde", derfor skal du på ingen måder skælde ud når den gør det.

• #4   2. aug 2007 Det er jo til en hvis grænse en helt naturlig opførsel for hunde. At slikke og rense pels på hinanden. Det er en kærligheds erklæring og en måde hvorpå man viser underdanihed på.
    Det kunne godt lyde som om den mangler selvtillid, eller hvertfald har haft det rigtig slemt tidligere og er bange for at miste sin nye flok så den prøver at gøre det hele så godt.....

• #5   2. aug 2007 Zif er også internathund med en noget broget fortid.....læs hendes profil.
    <b>Lad være med at være hård.......det er IKKE det vores hunde har brug for</b>

• #6   2. aug 2007 Jeg ville ikke skælde hunden ud, for hvis det er for at få opmærksomhed at den slikker Jer, så vil det lige netop få det den er ude efter. Hvis du bruger klikker, ville jeg træne den ud af det, ved at klikke, så snart den stopper med at slikke på kommando fra dig.

• #7   2. aug 2007 Du kan eventuelt melde dig ind i den spritnye gruppe hvor vi vil udveksle erfaringer med "genbrugshunde".....
    http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=724
    Hilsen Lise

• #8   2. aug 2007 He he....imens jeg sad og skrev til dig er du blevet medlem af gruppen.......velkommen...:o)

Kommentér på:
Hunden slikker hænder og fødder

Annonce