Det bedste ved at have hund {{forumTopicSubject}}
Okay, hvad er så det BEDSTE ved at have hund? Hvis I skulle udpege én ting
Jeg vil sige samhørigheden med en hund - som du bare ikke får med en kat eller en hest. Det kan dække over så mange ting; eller bare noget så simpelt, som når de kigger dig direkte ind i øjnene, og du ser et blik af ren tillid og tryghed
sep 2017
Følgere: 524 Emner: 137 Svar: 10.246
Jeg elsker at de elsker mig mest i hele verden. At jeg er hele deres liv Og det er et kæmpe ansvar at have, og jeg forsøger virkelig alt jeg kan, for at give dem bare en brøkdel af dét, de giver mig
aug 2008
Følgere: 1078 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.757
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.225
Derudover ELSKER jeg, at have hund i seng og sofa.
Vi har faste putte-ritualer
Når vi sidder i sofaen, skal Thea altid ind under trøjen. Hvis hun ikke kan være under trøjen, skal jeg holde et tæppe, så det ligner en lille hule. Så går Thea nemlig ind under, drejer en omgang så hun bliver helt svøbt ind, og lægger sig ned som en lille hunde burrito
Baby ligger altid enten i mine arme, eller oven på min hovedpude når vi sover.
I sofaen elsker Baby at holde i hånd.
Melanie kommer og er så pisse irriterende, at man ikke kan andet end at grine.
Man skal holde godt fast i, hvad end man lige har i hånden. For Melanie skubber til det, for at blive nusset med ALLE hænder!
- så er det træls når man sidder med kop varm te
Mine hunde er altid helt tæt på. Det er det bedste jeg ved
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det bedste er det hele - selv det meste af det værste.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.023
Jeg værdsætter vores venskab og vores fælles interesser. Jeg elsker at dyrke vores venskaber med både løb, vandring, udendørs overnatning, bål og jagte solopgangen.
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
Det var en meget god måde at indkapsle det på
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
At have en der siger "vov" når der kommer nogen
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.865
Man kan aldrig være i dårligt humør omkring Sam!
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
maj 2007
mar 2008
Mig og Thea har også en helt særlig kontakt. Hun elsker når jeg synger for hende. Jeg ved ikke hvorfor, for jeg er mere tonedøv end en kat.. Men hun sætter sig på skødet af mig, og maser panden mod min mave, mens hun logre helt tosset Jeg elsker de små stunder
Baby er og bliver min yndlings hund. Men han har skiftet ejer
For Baby er helt tosset med min kæreste. Og når jeg ser hvordan de 2 bare opbygger en stærkere og stærkere relation, gør det slet ikke noget, at Baby hellere vil sidde ved min kæreste.
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 260
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.920
Min fantasi rækker ikke til at forestille mig, hvordan livet er uden.
maj 2007
Jeg havde min pony i 6 år, før hun blev aflivet, hun var så speciel, jeg havde virkelig følelsen at hun var min soulmate
sep 2017
Følgere: 524 Emner: 137 Svar: 10.246
Bella er mere alvorlig, men hun og jeg har noget helt særligt sammen. Hendes ret bløde sind gør, at jeg altid er meget opmærksom på hende, og hun på mig. Vi ved at vi kan klare alt, bare vi er sammen Hun har et utroligt kærligt og mildt væsen, og er bare helt igennem god. Hun er en schæfer, bevares, og har al den lyd der følger med sådan én, men det er bare larm
nov 2019
Følger: 10 Følgere: 2 Hunde: 1 Annoncer: 1 Emner: 5 Svar: 101
Båndet mellem menneske og hund, kat eller hest - for der har jeg også mine præferencer - det har så stor betydning for vores daglig trivsel, at mange af os - i dette tilfælde - "lever" hund på godt og ondt.
Der bliver først og fremmest taget hensyn til hundens ve og vel, alt andet kommer i anden række - og de mennesker vi vælger at omgås, har ofte også noget med hunde at gøre. Vi blander os med folk der dyrker den samme hundesport som vi gør, og går man all in, som jeg har gjort det tidliger, så er man også en arbejdshest i udvalg, klubber ol.
Men for mig var det også en øjenåbner at få et nyt menneske ind i mit liv, der fordrede at jeg kunne andet end "kun" alt det der med hunde og hundefolk. Ikke mere 24/7 hundeverden, men meget mere nede på jorden og meget mere hund, som i hygge, leg, naturoplevelser på en anden måde osv.
Vi er gode sammen med vores dyr, og vi begejstres begge af alt det der udspiller sig i samværet med dem - det de kan, det de lærer og alt det de giver, blot for at blive elsket tilbage.
At skulle tage hensyn og yde omsorg for et dyr, er også at yde omsorg for en selv.
Jeg vil aldrig kunne leve "dyrefrit", og vil helst også gerne have flere hunde omkring mig - blot fordi jeg altid har haft mere end en, men det går jo meget godt trods alt med ene Max og de to katte, - så jeg er taknemmelig for hver en time vi har, og at jeg overhovedet har muligheden for at holde hund og kat.
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 27 Svar: 368
Og jeg håber, jeg kan få lov til at blive ved med, at være afghaner-slave i mange år endnu.
apr 2008
Er der noget mere bekræftende end at komme hjem til sådan en lille fis, der bare viser ren glæde og kærlighed over at se dig igen??
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 79 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.425
Når fx. rolige, fornuftige Sheena får et totalt hvalpeflip og spurter rundt med masser af lyd på. Eller pludselig er en sæk lopper på træningspladsen, hvor samtlige øvelser så også pludselig får en anden energi og et "ord" med på vejen.
Når Luf, der ellers er så kringlet i sit hoved, har en god periode.
Hvor han bare er blød som smør, ufatteligt lydhør, fyldt med charme og humør, superskrap i sine øvelser og en drøm på alle mådet.
Og så elsker jeg de der helt små ting.
Når Luf ret konsekvent pisker ind i sengen, når jeg går ind for at rede den, fordi han så skal "mules".
Når Sheena om aftenen finder yndlingsrotten, og udnytter pive-effekten til det yderste.
Når man får gået 5, 7, 9km i al slags vejr og bare nyde naturen sammen med snuderne.
Osv, osv, osv
mar 2008
Det er vores helt specielle hyggestund - og de andre får pænt at vide, at de godt kan skride, for ham den gamle vil have sin tørrertid alene!
Og så elsker han, hvis vi glemmer at lukke døren til badeværelset. For så går han ud og muler bademåtten. Den bliver godt nok krøllet sammen, mange gange om dagen
Derudover ved han intet bedre end, at rulle sig på asfalt.
Det er liiidt pinligt, midt i et fodgængerfelt
Jeg elsker det gamle fjols, for alle hans finurlige finesser
apr 2008
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.053
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 2.024
Men jeg må nok også sige det tætte forhold man har til sin hund. Vi forstår bare hinanden . Jeg har mærket det ekstra meget i de her dage. Atlas har været passet af mine forældre i lidt over 2 uger. Det er første gang, at vi har været væk fra hinanden så længe, og han har haft det største behov for nærhed, siden jeg kom for at hente ham igen. Det er utroligt, at man kan få den tilknytning til en anden art, og at det er gensidigt.
Og så er det skønt med alt den friske luft og de mange grin det giver, at dele livet med en hund.
Det bedste ved at have hund