1.245 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hund nr. 2 jeg er bange for jalousi Hund nr. 2 jeg er bange for jalousi

Jeg er muligvis ved at anskaffe mig en hund nr. 2 da min nuværende hund ikke kan bruges som brugshund.
Det jeg har blevet tilbudt er en voksen tæve på ca 2 år som før har gået sammen med andre hunde.
Det jeg er bange for er at min 'gamle' tæve vil blive meget jaloux over at det ikke længere er den som får al min opmærksomhed. De 2 hunde vil skulle være i forskellige dele af huset når jeg er hjemme og være sammen når jeg er på arbejde, da jeg bor i kælderen og den 'gamle tæve vil blive mine forældres, og komme til at bo i overpå i stuen.
hvordan kan man lade dem hinanden at kende uden at de komme op at slås og den 'gamle' bliver jaloux?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund nr. 2 jeg er bange for jalousi
  • #1   24. jul 2020 Hunde bliver ikke jaloux - det er noget mennesker har eneret på.

Hvis en af hundene har tendens til ikke at bryde sig om andre hunde, eller der er andet der gør, at du tænker der vil opstå gnidninger imellem dem, så er det ualmindelig dumt at lade dem være alene sammen. Tæver slås til døden.

Lad dem vænne sig langsomt til hinanden. Du må jo kende din nuværende hund bedst, og derfor vide hvilken strategi der vil virke. En sikker vinder er at gå tur med begge hunde nogle gange.

• #2   24. jul 2020 Hvis du er i tvivl om det kan gå, så send den du ikke kan bruge videre ud i verden.

• #3   24. jul 2020 Skal det forstås sådan, at din gamle tæve, faktisk ikke rigtigt kommer til at være sammen med dig mere? Den skal bo et andet sted i huset med dine forældre? S
    å tror jeg faktisk, at jeg ville vælge et helt nyt hjem til den, hvis den ellers har været vant til at lave en masse sammen med dig.

• #4   24. jul 2020 Det lyder som en pudsig løsning.
    Skal de gå sammen, eller ej?
    Hunde er vanedyr, og mange trives i flok. Hvis de ind i mellem må være sammen og andre gange skal være adskilt, så bliver det noget rod.
    Jeg tænker du skal vælge, om du vil have én eller to hunde.

• #5   24. jul 2020 de skal gå sammen det meste ad dagen. Fra morgen til eftermiddag/aften.
    Det er selvfølig en løsning ikke at lukke døren ned til kælderen.

• #6   24. jul 2020 Men i det tidsrum, hvor de skal være sammen - det er når de er alene hjemme? De skal ikke være sammen, sammen med dig? og der bliver ikke alene-tid med dig for den gamle tæve?

• #7   24. jul 2020 To voksne tæver, der skal være alene sammen? Det er ikke noget jeg ville turde.

• #8   24. jul 2020 Hvad er det nr 2 skal bruges til som “brugshund”, når den ikke skal med dig på arbejde?

• #9   24. jul 2020 Enig med Anne Julie i # 7
    Det er at udfordre skæbnen...

• #10   24. jul 2020 Hvad er der blevet af din Manchester Terrier?

Og hvorfor duer din Schæfer ikke som brugshund?
    Hvilken form for brugsarbejde skulle du have brugt den til?

• #11   24. jul 2020 Hvorfor kan din Schæfer ikke bruges? Den er da kun lidt over et år gammel?

• #12   24. jul 2020 Anni, den står som himmelhund.

• #13   24. jul 2020 A, øv hvor er det synd.
    Jeg havde hellere end gerne overtaget den.
    Den fejlede jo ikke andet end at den var en Terrier.

• #14   24. jul 2020 Okay det var så terrieren, men hvad blev der af hanhunden som var 7 mdr i 2019?

• #15   24. jul 2020 Tænk at man afliver en sund og rask hund, fordi man ikke ikke formår at opdrage den. smiley

• #16   24. jul 2020 Anni, hvis man læser den tråd, hvor den hund som Boesen omtaler er nævnt, så står der at terrieren var syg med noget mavehalløj.

Ikke at det som sådan er relevant for denne tråd.

• #17   24. jul 2020 A, ok, men tvivler.........

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 259
    #19   25. jul 2020 Lonnie
    - du har nu en dejlig unghund på 1½ år, som du for 7 mdr. siden beskriver som :
    "En rigtig schæfer -Hun er en klog hund og er rigtig lærenem"

Nu påtænker du at få en ny Schæfertæve på 2 år ??

Du må undskylde, men det lyder (umodent ) og bestemt ikke særlig gennemtænkt, det er ikke bare noget man lige "gør" det kræver virkelig en stor del erfaring for at få det til at virke.

Hvorfor ikke bruge din energi på din egen unghund ??
    At der er sket så stor en omvæltning på 7 mdr. at den nu ikke kan bruges - lyder underligt !!
    Det er jo ikke er på højt konkurrenceplan du arbejder.

Bange for du bare vil står med et meget, meget større problem end du gør nu.

• #21   25. jul 2020 Nu skal jeg ikke svare for Lonnie eller forsvare hende, men der er dælme mange gode grunde til at en hund ikke kan bruges som brugshund.

1 Forkert tempermant
    2 Hvis schæfer, er dens røv/ryg så skæv den ikke kan klare 1 meter hoppet
    3 manglende drive
    bare for at nævne et par hurtige muligheder der ses hos schæfere.

Kommentér på:
Hund nr. 2 jeg er bange for jalousi

Annonce