677 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Maria G
Maria G
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 157

De-shed, gør man det i Dk? De-shed, gør man det i Dk?

Jeg er stødt på det flere gange på amerikanske og tyske sider, gør vi det i Dk?
Hvis nej, hvorfor ikke? (Er det skidt for hunden)
Kan det betale sig at få gjort feks 2 gange om året?
Erfaringer og anbefalinger modtages gerne.
Og selvfølgelig, hvis der er grund til ikke at få det gjort, så også det smiley
Vida fælder året rundt. Det er hvad det er, men det ville være rart hvis det ikke var så voldsomt altid.
Disclaimer: Vida er en grosser og har dobbeltuld og vi er helt klar over at man aldrig, aldrig må klippe hende. Jeg taler om en metode hvor hunden redes og skylles og tørres, som skulle tage toppen af fældning i månederne efter behandlingen.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De-shed, gør man det i Dk?
  • #2   11. jul 2020 Korthårede hunde kan man vaske og massere med fx en "gummikarte" fra KONG. Godt med balsam og gnubbe rigtig godt. Derefter blowes hunden tør og her kan man bruges KONG'en igen og sættet med en pimpsten eller vildsvinebørste. Det er super effektivt!

• Maria G
    Maria G Tilmeldt:
    okt 2018

#3   11. jul 2020 Isabelle det forklarer jeg sidst i indlægget. Man reder, skyller og tørrer hunden på en bestemt måde (er ikke inde i detaljerne, blandt andet derfor spørger jeg her).

• Maria G
    Maria G Tilmeldt:
    okt 2018

#4   11. jul 2020 Louise det er formentlig sådan noget, men så bare en pro hundefrisør der gør det.
    Du gør det bare selv?
    Jeg ville gerne kunne betale nogen for det, jeg får vældig ondt i ryggen når jeg skyller hende. Det er bare en dum stilling at stå i.

• #6   11. jul 2020 Min simple erfaring med en korthåret hund er at et gammelt håndklæde og gennemgnubben af en regnvejrsfugtig hund fjerner en hel del pels.. herefter smider jeg det gamle håndklæde ud.
    Vi bor i lejlighed og bare tanken om at have våde hundehår klistret over hele badeværelset efter panisk vandhadehund har rystet sig og bagefter render ind og gnider sig i møbler osv... Så er den au natural måde bedre her i hvert fald smiley

• #7   11. jul 2020 Maria ja det gør jeg. Jeg er pro hundefrisør smiley

• Maria G
    Maria G Tilmeldt:
    okt 2018

#8   11. jul 2020 Louise ja ok, det giver mening smiley
    Hvad koster sådan en omgang normalt hos dig?

• #10   11. jul 2020 Mine forældres trimmer har gjort det med en Golden, så jeg på fb, så der er nogen der gør i det smiley

• #11   11. jul 2020 I min race er det meget normalt at vaske, blowe og børste grundigt lige når fældningen starter. Det er enormt effektivt.

• #12   11. jul 2020 CF Joh det tænker jeg. En de-shedder er er et værktøj.

• #13   11. jul 2020 Maria priserne afhænger af hundens str. Jeg tager ikke store hunde ind mere pga mine led.
    Men tænker de fleste tager Ca 600 kr i timen for store hunde. 400 kr for små. Men ring/skriv til en hundefrisør og spørg.

• #14   11. jul 2020 Ring i god tid til hundefrisøren. Mange er allerede booket helt op, pga. Coronaventeliste smiley
    Du kan ofte se priserne på hundefrisørernes hjemmesider.

Jeg mener det koster mindst 1500kr. for en vov i min størrelse (bjæferstørrelse), der hvor jeg har været inde og kigge.

• #15   11. jul 2020 Ja det gør man - da jeg var barn/teenager havde vi en collie med en helt forfærdelig kastratpels. Den var virkelig meget arbejde at holde os uden de store groominfasciliteter (herunder en blower) var det svært at gå bugt med underulden, når han gik i fæld.

Så 1-2 gange om året blev han afleveret ved en hundefrisør, som gav ham den helt store tur. Så var han til for os at holde resten af tiden smiley

Dengang hed det bare ikke noget så fancy som deshedding - vi bookede bare tid til bad og børstning, så aftalte vi jo nærmere, hjemad der skulle gøres smiley

• #16   11. jul 2020 furminator deshedder. Jeg har brugt den ved katte men synes ikke det gør noget godt som en god metalkam ikke kan.

ved Maine coon ødelagde den pelsen men de korthårede nød det. Jeg kan bare ikke rigtig se fidusen.

måske det er mine evner. men jeg gav den væk

• #17   11. jul 2020 jeg gør det selv med vores 2 akita'er - men kan man ikke selv grundet dårlig ryg fx, så kan man jo være nødsaget til at finde en der kan eller en proff smiley

vi har selv købt en blower, bader hundene og blower dem og børster - det er sindsyg effektivt til at fjerne løse hår.

• #18   11. jul 2020 Malene jeg kender en del med smojeder der sværger til blower. Det ser ud til at gøre en stor forskel.

hundene nyder det smiley

• #19   11. jul 2020 HL - furminator gør i DEN grad noget en god metalkam ikke gør. Den skærer i pelsen (den er faktisk ret skarp).
    Jeg tænker, at hvis den var så fremragende, så brugte alle hundefrisørerne den. Det er ikke mit indtryk at det er tilfældet.

• #20   11. jul 2020 Michelle

ja netop. den gør ikke noget godt men det gør en metal kam for mig.

Det stod lidt sjovt men nu uddybet

Jeg kan også sige det sådan her

prøvede furminator. Det var noget lort. en metal kam er the shit herhjemme

smiley

• #21   11. jul 2020 Jeg er VILDT glad for min blower. Som Malene skriver, så får huskyerne et bad, hvor de blvier gnubbet godt igennem, når de starter fæld - og så bliver de blowet tørre bagefter. I dagene efter kan de godt fælde lidt ekstra, men når man er på den anden side af det, så vil jeg mene, at jeg har fået 75% af fælde-pelsen af. Det gør det SÅ meget nemmere smiley

• #22   11. jul 2020 HL Furminator er noget fanden har skabt. Den skærer og den ridser i huden.

Jeg bruger den KUN når jeg har trimmet mine egne til udstilling og ørerne er ultra korte. Så trækker jeg forsigtigt det sidste uld af, så pelsen ligger helt glat. Jeg bruger den aldrig, på kundehunde.

• #23   11. jul 2020 Ja mange hundefrisører har generelt 2-3 måneders ventetid afhængig af årstiden.

Kommentér på:
De-shed, gør man det i Dk?

Annonce