Gartner-Gen´et ! {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Ja, der findes ordensmennesker og så findes der ligeledes ordenshunde... Jazzy må siges at være sådan én hund. En ordenshund.
Vi har jo en have og når vi er i haven og rode, så er hundene jo selvfølgelig med. Joker vil for det meste gerne spise græs og drille mig lidt med det eller ligge og sole sig på sin terrasse :0) Jazzy hun skal derimod altid være med hvor det sner og sker ! Ordner vi ukrudt så sætter hun sig klods op ad dig og borrer gerne sin lange snude lige ned i den plante du er ved at ondulerer. Henter du trillebøren frem, så følger hun den for den er jo som oftes i bevægelse og det er jo spændende, for nogle gange ligger der grene i trillebøren som falder af under bevægelse - så kan man jo gnaske lidt grene i stykkker og sprede splinter udover hele haven så der er lidt at ordne inden at man skal slå græs.. Men ikke nok med det så har Jazzy et vaskeægte "gravhunde"-gen. Hun graver hver gang hun kan komme afsted med det og det er delvis min egen skyld. Vi har virkelig givet den gas i haven den sidste månedstid og det har blandt andet kostet 2 træer og et utallige af buske livet. Så har vi sådan en latterlig "jeg-er-ikke-et-træ-men-absolut-heller-ikke-en-busk"-plante-ting, som vi gerne ville til livs. Jeg skære den så helt ned så der kun er lidt stamme(er) tilbage.Så begynder jeg at grave rundt om den for at få roden op, men det var mere end jeg kunne gabe over. Så jeg kunne ikke dy mig for at vise Jazzy hullet.. Først synes hun at det var kedeligt, men efter at Joker havde vist interesse for hullet og gravet lidt i det så skulle hun jo også. Resultatet kan nu ses 1 mdr efter : Jazzy har 2 huller i et lille bed på den lille terrasse og så har hun 5 huller i haven ! Det er rent faktisk helt i orden med os at hun har disse beskæftigelseshuller så længe at hun holder sig til "bedene" og ikke vores græsplæne ! Men men men - det er jo bare ikke så sjovt når Jazzy (Læs : Gartner / Muddergris) hver eneste gang hun kommer i haven lige skal patruljerer sine huller af - Når det er så pløret i vejret.. Hun kan ikke lade være med lige at møre sin lange snude ned i mudderet og så lige grave lidt i den bløde mudrede jord som er sunket ned i HENDES jordhul ! Åh ja, hun er et lille svin, ja det kalder jeg hende altså når hun kommer ind med mudder op og ned af bennene og på hendes ellers så fine hvide mavse og i hele hovedet - Men man elsker dem jo alligevel. Selvom at det er lidt irriterende at hun skal have vasket potter 7 gange om dagen og derefter tørret... Især når det ikke er hendes ynglings diciplin og bestemt heller ikke min...
Men vi hygger os da, gør vi så ;0)
- Og en lille video af tossen in action : (link fjernet)
aug 2005
Følger: 67 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 272 Svar: 3.235
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 615
feb 2005
Følger: 120 Følgere: 121 Hunde: 3 Emner: 259 Svar: 2.852
Carina - Uha, tror at Jazzy vil være led af at du kalder hende for en han ;0)
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 615
feb 2005
Følger: 120 Følgere: 121 Hunde: 3 Emner: 259 Svar: 2.852
Chimp - Send dem endelig herover ! ! ! Vi modtager gerne hjælpende <b>HÆNDER</b>, og ikke potter *Gg* Takker, er nu også ret glad for hende :0)
jun 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 23 Svar: 357
Lad mig sige det igen, han bliver omdøbt til EMIL *Gg*
Gartner-Gen´et !