{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.400 visninger | Oprettet:

Sælger du en sort? {{forumTopicSubject}}

"Sælger du en sort ?"

Ja, det kan være den slags hvalpekøbere (særligt for tiden) skriver til en. Man skulle tro man efter nogle år lærer, at man vil modtage diverse "kreative" indfald både pr mail, på kennelsiden og på ens facebookprofil - men åbenbart ikke smiley

Corona krisen gør nemlig folk endnu mere kreative. Det kommer sig om muligt af at de fleste går hjemme, og de derfor har ekstra tid til at strikke særligt udtænkte mails sammen. Man ved som hvalpekøber, at det er vigtigt at skille sig ud - derfor er den første kontakt uhyre vigtig. Man skal gerne fremstå tilpas unik, så man rigtigt bliver husket. Og det vil jeg som opdrætter gerne påpege, at de lykkedes med (særligt for tiden).

Jeg modtager diverse kreative indslag pr mail, som man ikke sent glemmer smiley Indslagene er gerne uden at specificere hvad mailen overhovedet drejer sig om (hund) og rigtig gerne uden afsender - så man fremstår mystisk og interessant.

"Hej jeg søger en sort pige, hun skal helst være stueren. På forhånd tak!"
"Pris?"
"Jeg er tømrer, kan vi bytte en hund med noget træ?"
"Så, jeg har altså ikke så mange penge, men jeg kan da invitere dig ud smiley "
"Jeg synes hvide er de sødeste. Vh Vivi"
"Koster en afretning ekstra egentlig?"
"Jeg kan hente den (uden at sige hvad det drejer sig om, selvfølgelig) imorgen ved 18-tiden. Jeg skal bare lige hente min bil på politigården først! Den har lige været under forvaring lidt!"

"Jeg vil gerne købe Maggi (en af mine hjemmeboende hunde)"
"Hej, Maggie er ikke til salg"
"Hvad hvis jeg betaler 3000kr?"
"Maggie er mit barn og ikke til salg. Hav en god dag"
"Jeg kan give 5000kr, men så er det altså også sidste bud!!!"

Er der andre opdrættere der modtager disse henrivende beskeder? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælger du en sort?
  • #1   15. maj 2020 hvad med ham der synes Maggie så stor og farlig ud, hvorfor er han ikke med?
    eller ham der ville lave lysehvalpe med mørke striber sammen med Cody? du har glemt de gode

• #2   15. maj 2020 Nåårh ja for pokker, ham der godt ville have en hvalp der lignede en tiger smiley smiley Havde lykkeligt glemt det!

• #3   15. maj 2020 Han har set for meget tiger king tror jeg

• #4   15. maj 2020 Jeg har faktisk kun modtaget henvendelser jeg synes er seriøse, men bare uheldige med at stå bagerst i en årelang kø...
    jeg henviser til eneste aktive danske opdrætter pt, Eller til at søge andre racer (som også er et long Call pt).

• #5   15. maj 2020 Hold da op, 5000 kr for dit hjertensbarn, slå da til smiley
    Det er da et super tilbud smiley

• #6   15. maj 2020 Jeg ville skrive "Sort? neeeej det gøres hvidt" smiley

• #7   15. maj 2020 jooo der har da været nogle "sjove" ind imellem den med den skal helst være hvid har jeg haft nogle gange, men hvide pomeranians er altså ikke noget man lige laver når det er en rød linie man har (familien rødtop) men det mener man åbenbart man nemt kan......

profilbillede
  • #8   15. maj 2020 Ja! Hver eneste dag.
    Jeg kan findes på købhund.dk,og jeg skal love for at der er gang i hvalpekøberiet pga Covid-19!

Bare denne uge alene har jeg modtaget følgende henvendelser:

"Jeg vil skrives op til en husky. Jeg ved det er en speciel race. Hilsen xxx"
    "Jeg vil reservere en sort husky med blå øjne"
    "Jeg har fri hele sommeren og har derfor tid til en hvalp" (mine hvalpe kan først flytte til september).
    "Hvad koster den?" (Når jeg så seriøst besvarer med købsprisen, startudgifter, pris på løbende udgifter mv., hører jeg aldrig fra vedkommende igen).
    Og den allerbedste:
    "Jeg ser du forventer små børn til sommer" smiley

Hvad foregår der mon inde i hovedet på folk?!?

Jeg skriver altid pænt og oplysende tilbage, men må indrømme at jeg er ved at være træt.

• #9   15. maj 2020 Jeg er glad for jeg ikke er opdrætter i denne tid. mine pædagogiske evner rækker bare ikke så langt!

• #11   15. maj 2020 Nej sådan nogle tossede forespørgsler får jeg heldigvis ikke smiley

• #12   15. maj 2020 Måske jeg skal være glad for at jeg ikke har en populær eller særlig kendt race og at det er en meget aktiv race, som de fleste går en stor bue udenom.
    Jeg venter ellers hvalpe om cirka 14 dage og findes på koebhund.dk, men har ikke fået en eneste henvendelse pga. Corona

• #13   15. maj 2020 Det jeg undrer mig mest over er, at jeg bliver ved med at få henvendelser på nuværende kuld, selv om der flere steder på min hjemmeside står, at alle er reserverede.
    En enkelt har undret sig over, at jeg bruger tid på at lægge nye billeder op af hvalpene stort set dagligt, når der ikke er nogen til salg og nogle spørger til adoptionsprisen

Jeg har fået omkring 20 henvendelser efter kuldet er født og det var reserveret lang tid før fødsel, det har ikke været annonceret på hverken købhund eller myndeklubbens hjemmeside, kun på min egen.

Jeg svarer alle pænt og høfligt og forsøger at besvare deres spørgsmål bedst muligt, men det irriterer mig, at hovedparten ikke reagerer med et tak for svar eller lignende, selv om deres ønske ikke kan opfyldes.

• #15   15. maj 2020 Stine: Ja haha, formentlig.. han havde nok øjnet muligheden for at blive den danske version af Joe Exotic smiley

Ginne: Hvis der kun er 1 aktiv opdrætter, så mon ikke denne får lidt henvendelser? Jeg er med på, at det selvfølgelig også afhænger af hvor populær ens race er selvfølgelig.

Malene: Det er spøjst, som folk bare tror det er en vare man kan bestille efter farveønske som var det et nyt køkken man bestilte. Som om, at vi opdrættere bare kan fremdrive præcis det de efterspørger (eller overhovedet har interessen i at gøre det). Husky er jo også en ret "kendt" race, og desværre nok en som mange synes er smuk, og så er det alt de ser. Har flere bekendte og venner som siger "Hvis de skulle have en hund skulle det være en husky (fortrinsvis en med de blå øjne)", og det er dælme ikke personer jeg ville tænke kunne stimulere og håndtere en sådan hund i længden. Mine staffer er sådan middelaktive, for det meste rimelig sofakartoflede - medmindre der kommer gæster, men mine stejler folk over fordi "de er for aktive" smiley Suk....

Kirsten H: Ja, den med at de ikke svarer kan også drive mig til vanvid! Jeg bruger nok 2 timer pr døgn på mails/opkald til hvalpekøbere, hvis man ikke regner dem med jeg allerede har. Hvis man bruger 15min på at svare godt og sagligt på alle deres spørgsmål.. Så synes jeg sku ikke det er for meget at forlange at de i det mindste siger "Tak for svaret" - men det er måske bare mig der er gammeldags smiley

• #16   16. maj 2020 Jeg er lige så gammeldags smiley

• #17   16. maj 2020 Det ved jeg hun gør. Jeg vil bare sikre mig evt. købere går videre til hende og får besked fra hende om planer osv smiley netop fordi det faktisk har været ordentlige og reelle henvendelser.
    I vores race venter man altid lige pt. Uanset corona eller ej smiley

• #18   16. maj 2020 Alle de åndssvage henvendelser gør det heldigvis let at sortere mellem seriøse købere og dem der bare har fået en fiks ide.
    Jeg fatter ikke hvorfor de ikke lige læser hjemmesiden igennem før de henvender sig.
    Henvendelser hvor første linje er noget i stil med "hva'eh.. Får du snart hundehvalpe?" giver altså ikke det bedste udgangspunkt for et samarbejde smiley

• #19   16. maj 2020 Den bedste jeg har fået den sidste tid er nok: er der rabat hvis jeg tager to?”

• #20   16. maj 2020 Jeg har igså tydeligt skrevet at mine ventelister er fuldt booket for 2020 - venter to kuld indenfor de næste par uger.

Jeg afviser et par stykker om dagen. Jeg er bare ikke skide pædagogisk for uanset længden af deres mail - og nogen har skrevet en laaaang mail der mest af alt minder om en jobansøgning - så får man svaret "vores ventelister for 2020 er fuldt booket. Mvh."

Jeg har rigeligt at lave med at kommunikere med de 15 mennesker jeg allerede har skrevet op..

Kommentér på:
Sælger du en sort?

Annonce