{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

Mila_ H
Mila_ H
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 137

Til ejerne af de helt små racer {{forumTopicSubject}}

Hej

Håber I kan hjælpe min kusine.. Hun leder efter en lille hunderace. Valget er faldet på en lille race, fordi hun har en lille have/lejlighed samt at det gør det nemmere at have hunden med sig i bussen, på besøg m.m.
Hun har haft hund før (golden, labrador og beagle).
Hun vil gå til hvalpemotivation m hunden, samt træne den selv. Hun vil bruge tid på at stimulere den (sporarbejde, lege m.m.).

Hvilke fordele og ulemper er der ved følgende racer / hvorfor har I valgt jeres race?

- Malteser
- Chihuahua
- Yorkshireterrier
- Dværg- og miniaturegravhund

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til ejerne af de helt små racer
  • #2   21. jul 2007 vi har en bicon havanais (dog ikke på listen) en kanon god hund, utrolig mild i sind, og meget lærenem.
    denne hund er og allergivenlig da den ikke har underuld og ikke fælder!
    ulemper dog er der en del pelspleje og så er der lige prisen.

• #3   21. jul 2007 det kommer jo meget an på din kusines temperament, umiddelbart synes jeg en gravhund lyder meget som en hund for hende. Hun lyder som et ret aktivt menneske.

En chihuahua er på mange måder en nem hund at have, dog ikke at forglemme at det er en hund..
    Chihuahua kan godt gø meget, og det kan være ret svært at vende dem af med, så den er ikke god i en lejlighed.
    Men jeg synes det er en nem hund at have og den er nem at have med, og den er næsten velkommen alle steder..

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#4   21. jul 2007 Lyder spændende ud med malteseren.. Klipper du hende selv??

Kender ikke så bichon havanais, men vil foreslå hende den..

Prisen betyder ikke så meget. Hun vil købe med stamtavle og vil sikre sig en sund, rask hund..

Skal lige ud og lufte hund, men kigger igen senere.. Skriv endelig

• #5   21. jul 2007 Chihuahua

Hvis du ikke ved så meget om hunde kan jeg sige at en Chihuahua
    ihvertfald er meget dyr. Og så skal den holdes ret renlig!

• #6   21. jul 2007 hun får ikke bedre hund. den minder meget om en malteser, en bishon havanais er knap så lille, og tåler meget mere i ledne. min kærestes svigerinde har en malteser og der er vores mere rubust og tættere pels..

• #7   21. jul 2007 Ceteris Paribus- Cleo the VID - Very Important Dog

meget fint at du er vild med din egen hunderace, men derfor behøver du ikke skrive sådan en gang ævl om chihuahua'en
    Jeg har haft chihuahua i 12 år og der er aldrig en af dem der har haft et af de problemer du beskriver..
    Og der er ingen af de chihuahua jeg kender der er ret sure, bange eller reserverede, det må være fordi de er i de forkerte hænder, det er en meget hengiven hund og med den rette opdragelsen bliver den en virkelig god hund..

• #8   21. jul 2007 hunde bliver jo tit som deres ejere smiley

• #9   21. jul 2007 Jeg vil mene en pomeranian... smil har en selv. De andre racer er ikke lige mig

• #10   21. jul 2007 Racen stammer fra Mexico og var Aztekernes hellige hund. En Chihuahua (udtales tjiwawa) er en livlig, intelligent, kærlig og robust lille hund. - Det er ikke hundens øjne, der viger, når den med hengivenhed iagttager sin ejer! Man har helt bestemt et dejligt kæledyr og en rigtig hund i samme lille væsen!

Dette er taget direkte fra KSS hjemmeside

• #11   22. jul 2007 Jeg foreslår en mops!!!

• #12   22. jul 2007 pomeranians eller dværg pinscher,det er begge dejlige racer,men helt forskellige,så det er jo op til din veninde at finde ud af hvad hun ønsker,ud over en lille hund

• #13   22. jul 2007 små hunde i folk gør tit meget mere end hvis du bare har en at opdrage på :O)

• #14   22. jul 2007 hej
    vil anbefale en bichon havanais.
    der er ikke helt så meget pels pleje som hos malteseren.

• #15   22. jul 2007 Alternativ til bichon havanais kunne være en coton de tulear. Lille lækker hund der er til at have med. En gang med børsten af og til holder pelsen pæn, eller man kan vælge at klippe den.

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#16   23. jul 2007 Hej

Tak for jeres mange svar..
    Min kusine er helt pjattet med dværgpinscherens udseende, men er bange for, at den er for aktiv.. Hun har læst, at den kræver rigtig meget stimulering.. Og så har hun en kat, som hunden også skal kunne med..

Men vil kigge nærmere på malteser og chihuahua.. Tror umiddelbart, hun læner sig mere til en malteser..

Og så vil jeg foreslå hende at se nærmere på billederne og beskrivelserne herinde om coton de tulear, bichon havaneis m.m.

Skriv endelig mere om jeres foretrukne race...

Er der nogle gravhundeejere??

Al hjælp modtages med kyshånd!!!

• #17   23. jul 2007 jeg har 3 katte og en dværg pinscher,og en dansk svensk gårdhund, og bor i rækkehus med lille have,min dværgpinscher er meget rolig, og absolut ikke krævende,det er tilgængæld d/s gårdhunden

Kommentér på:
Til ejerne af de helt små racer

Annonce