1.042 visninger
|
Oprettet:
bidt af en muskelhund..?? {{forumTopicSubject}}
Kan det virkelig passe at hunde kan kende forskel på hinandens racer? Har ofte mødt mennesker der ikke har ville lade deres hunde sige hej til buller, fordi deres egen engang har været blevet bidt af en muskelhund og derfor nu er bange for racen... Jeg troede at hunde måske fik mén, så de blev bange for store hunde, han-hunde eller lign.. men ligefrem racen???
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.881
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.881
Nej jeg tror ikke på, at en hund kan se at dette her er en muskelhund
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 178
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.514
Dinky- min cattledog kan f.eks kun lide andre cattledogs, men det er vist også ligeså meget fordi cattledog kan ha en lidt anden form for hundesprog end andre hunde.
mar 2007
mar 2007
mar 2007
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Jeg har ofte hørt denne når jeg spørger om Emma må hilse på en hund: "ja det må hun gerne for hun har den rigtige farve......min hund kan ikke lide sorte hunde " *G*
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Den går bare den angriber bare uden at gi nogen advarsel, og så slå det ekstra gen til.
okt 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 53 Svar: 623
maj 2005
Alle normale hunde kan sagtens læse det, og det er et ligeså stærkt ( og stærkere) signal , som hvis den står og knurrer.
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
Bella blev engang overfaldet af en sort labrador og siden da har hun været enormt på vagt overfor alle labrador lign. hunde.. Og ikke kun de sorte, også de lyse..
Hun skal se dem ekstra godt an.. Hun kan sagtens lege med dem, hvis de viser sig at være søde, men de får ikke lov til at komme spænende hen til hende..
Så de må jo kunne have en fornemmelse for hvad de engang har haft dårlige erfaringer med..
maj 2005
Alle de muskelhunde , jeg har set og mødt, har tydeligt givet signaler, når der er en hund de ikke kan lide, eller noget de er utrygge ved. Det er ved nogen startet med nedstirning ( der tror nogle folk åbenbart at de bare kan lide at kigge på den anden hund), så bliver de helt stive i kroppen. De fleste står også og brummer- men ikke altid særlig højt, af og til kan man kun høre/mærke det, hvis man tar hånden ned på fronten. Hvis så det ikke bliver respekteret af den anden hund- ja så kan det gå galt.
Men der ER tydelige signaler inden
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
Hun dæmper enormt meget andre hunde.. Især dem der kommer med lidt for meget fart på hen imod hende.. HUn vender siden til den anden hund, sommetider lægger hun sig ned og vender hovedet til siden, mm.. Når de andre hunde ikke forstår det og alligevel kommer løbende hen imod hende på en voldsom måde, så kan hun altså godt blive sur og skælde ud..
Jeg synes det er helt i orden at hun skælder ud, for hun har virkelig gjort alt for at dæmpe den.. Kommer en hund stille og roligt hen til hende og "opfører sig pænt", så er der slet intet problem.. Bella gider ikke voldsom leg med hunde hun ikke kender og nogle typer hunde gider hun slet ikke (for store voldsomme hunde)..
Så nogle hunde er generelt for voldsomme i deres metode til at vise de vil lege..
Jeg kan sagtens følge dig i det du skriver og ja, nogle hunde er enormt dårlige til hundesprog og forstår ikke hvornår det er leg og hvornår det er alvor..
Og andre hunde (hører ofte til racer) har bare deres helt egen måde at vise forskellige tegn, hvilket godt kan tolkes anderledes af andre racer/hunde..
Håber du kan følge mig.. Ved ikke om det blev skrevet på en lidt for indviklet måde.. hehe..
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 202
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Desuden har hun med at blive gal på amstaffs og kan tirre dem til at blive gal på hende, derfor leger hun kun med hund af de typer som vi kender godt og som jeg stoler på.
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 161 Svar: 1.887
Det er lidt ligesom hvis feks. en mand slår eller sparker en hund og han evt. har hat på. Så vil hunden fremover feks. ikke kunne lide personer - især mænd med hat..
Faktisk så er jeg engang blevet bidt af en hønsehund - dem kunne jeg heller ikke lide i lang tid fremover
Det er vel på samme måde de har det
bidt af en muskelhund..??