Middel mod flåter {{forumTopicSubject}}
Er der nogen som har erfaring med at bruge et mere naturligt middel mod flåter?
Vi plejer kun at give noget mod flåter i sommermånederne.
Jeg kender godt til de gængse midler mod flåter, så er udelukkende interesseret i at høre om naturlige måder at bekæmpe flåterne på
Dette er bare et eksempel på et af de midler vi overvejer at prøve.
https://www.hooked4pets.dk/shop/biospotix-spot-on-32423p.html?utm_source=facebook&utm_medium=paidsocial&utm_campaign=RO+%7C+Naturlige+flåt-+og+loppe+midler&utm_content=RO+%7C+Interaktion+med+FB%2FIG+-+180+dage#!#gallery
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.527
Så prøvede vi tic-clip som hjalp lidt, men ikke komplet. Nu har hundene ikke halsbånd på derhjemme og så døde den ide. Vi er tilbage til de traditionelle, da mine er vandhunde og dermed bliver alverdens spray overflødig
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.820
http://denstoredanske.dk/It,_teknik_og_naturvidenskab/Kemi/Acykliske_forbindelser/geraniol
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.497
aug 2006
sep 2017
Følgere: 527 Emner: 140 Svar: 10.311
Der findes ikke uskadelige, men effektive midler mod flåter. Længere er den egentlig ikke. Så kan man vælge om man vil sikre sin hund med et middel som er testet for virkning, bivirkninger og krydsreaktioner, eller om man vil putte noget andet i eller på hunden, uden at der er garanti for virkning. Flåtsygdomme er noget rigtig skidt at rende ind i, og der er kun en vej, hvis man vil forsøge at undgå dem.
dec 2018
Følger: 22 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.783
Ingen anbefaling herfra
Så lærte jeg det på den hårde måde.
aug 2006
Hvor har du hørt det med, at det kan påvirke anden medicin?
Men ja man skal også tænke på følgesygdommene fra de skide flåter.
Vi behandler kun i højsæsonen.
Nu så jeg så en reklame for denne, og blev nysgerrig
sep 2017
Det er virkelig dårlige odds i hundens favør
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.368
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.383
Det A skriver i @6 er en ret vigtig pointe som desværre ofte negligeres i forbindelse med 'naturlige' lægemidler. Der er mindst et af de produkter der markedsføres som naturligt der indeholder præcist samme stof som et konventionelt insektmiddel. Ja, det aktive stof er et naturligt planteekstrakt. MEN surprise det er faktisk giftigt; det er jo pågældende plantes eget værn mod insektangreb. Det sælges i form af fx imprægnerede tæpper og trøjer. Jeg finder det ret utroligt at det er lovligt at sælge produktet. Man kan ret nemt få den mistanke at producent/forhandler har glemt at spørge om lov.
Jeg arbejder i medicinalbranchen; de fleste af de aktive stoffer vi bruger er noget der kommer fra naturen. Det er planteekstrakter eller fx stoffer der produceres af svampe. Men til forskel fra dem der laver 'naturlige' lægemidler så laver vi bunkevis af forsøg (efter internationalt vedtagne standarder) der skal bevise midlernes effekt og sikkerhed. Alt det kan man springe let henover når man sælger et 'naturprodukt'
sep 2017
Det er ikke ufarligt, fordi det er "naturligt". Tværtimod.
Middel mod flåter