820 visninger
|
Oprettet:
Konfliktende signaler/adfærd {{forumTopicSubject}}
Hvorfor og hvordan tillære hunde sådan en konfliktende adfærd? Jeg synes ofte Rottweilere tillære en sådan adfærd.
Sally kan finde på at knurre i glæde eller ved nusseri, selvom det er sjældent.
https://www.facebook.com/groups/DogspottingSociety/permalink/3085931154992412/
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.963
jeg har ikke nærstuderet video.. overskrider hun dens grænse?
selv ville jeg ikke lære en hund det men jeg har haft Aslan der smilede til gæster og folk blev virkelig bange lol... Det så total drabeligt ud men han mente det venligt....
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.072
Men ovenstående er klart afslappet og affektion som hunden selv opsøger.
Jeg synes feks det her er totalt misforstået af ejer. Særligt når man kigger på øjne, slikken om munden, halen og at hunden lister væk bagefter.
https://www.youtube.com/watch?v=O6oeg0qaI-Q
apr 2018
Jeg forstår ikke behovet? er det sådan noget se en farlig hund jeg har agtigt mon?
Min ven har en dejlig rotte. Jeg synes ikke hun snakker meget sådan af sig selv når jeg aer hende. gør racen normalt det?
Laika er sådan en stille type meget sød men vagtsom. Hun har fx besluttet at vores datter skal hun passe på, så jeg skal lige have lov før jeg løfter Zara... men hun gør ikke noget. Hun stirrer bare og når jeg så siger hey det er ok du.. så det ok men hun synes svært godt om den Bette
sep 2013
Det er ikke noget racen normalt gør, men jeg synes der er en tendens til at Rotter udvikler den adfærd. Måske fordi har let til at være brumme verbale?
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.865
Jeg har set første video, og det der kan Sam også gøre til et vidst omfang med brummen, dog ikke hvor han åbner munden og decideret knurrer og han slikker sig heller aldrig om munden, men med samme setup som første video, også bare brummen.
Vi kalder det "når Sam vil hen og have lidt love".
Han smækker sig selv op i sofaen til os og så er han meget motiveret for at vise at det er hans tur til opmærksom, efter sådan en tur, ligger han sig altid til rette og så er det sove tid
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.454
Dens knurren bliver lidt skarpere hver gang hun gør det som om den føler et behov for at "sige" det tydeligere og stopper jo konsekvent hver gang hun ikke kysser den. Hvis det var velvære-brummen, ville det vel ikke eskalere og ville vel også ske, når hun blot aede den.
Men jeg ved det ikke. Det er lidt svært at læse hunden, da der netop er lidt konfliktende signaler Jeg tror bare, at jeg var stoppet med de snudekys, hvis det var min hund
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
Helt anderledes er det med den konflikt han kan komme i rondering (DcH) når vi har prøvet at belønne ham med leg. Han vil megagerne lege med MIG og noget trækkelegetøj og her er han bare glad og tændt. Lyder som en vred bisværm, men er glad med hele kroppen. Men er det en figurant der har hans bidepølle så sker der det at, når han får vinder sin bidepølle så drøner han tilbage til fig. og ville egentlig gerne lege videre; legebuk, logren. Men det øjeblik fig. tager fat i bidepøllen så får piben en anden lyd. Så er det meget tydeligt 'MIN - snitterne væk!' og man er ikke i tvivl om at han kunne finde på at følge det op med et 'haps'. SÅ vi bruger primært bøtter med mad som belønning (figuranten kaster bøtten væk fra sig og så henter han den). Og som det madøre han er er der også temmelig meget drift på maden
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.379
Jeg kan lige prøve og se, om jeg kan få lavet en video med ham, hvor han brummer
sep 2013
Jeg er med på at det kan være normalt med brummen i forskellige situationer. Men lige frem hele tandsættet blottet og lyde som en der lige er på vippen til at lave huller, er lidt voldsomt.
Jeg "kender hunden" - han er Sally's brother (BC/Rott) from another mother from the US & A - Uli Jeg har set flere videoer på hendes private profil, hvor det er ret åbenlyst at det ikke er et afstandssignal. Hunden hopper feks op i armene med forpoter og når den bliver nusset, så reagere den også sådan.
apr 2018
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
For hvordan ved jeg så, om det er hygge eller om den er irriteret over noget.
Min hyggebrummer tit, men det er en stille ret lys brummen.
Hans advarsel brummen er meget dyb.
Blottede tænder har aldrig set endnu. Det har aldrig været nødvendigt for ham.
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.780
Min Balou elskede at nusse og ligge på gulvet sammen med mig, men hvis jeg f.eks lagde mit hovedet op på ham så begyndte han at brumme og jeg var da ikke i tvivl om at han mente : "hey du - flyt lige det hovedet der - det er ikke lækkert"
og selvfølgelig gjorde jeg det
Ikke at han nogensinde ville gøre noget - han flyttede sig ikke engang, men der var hans grænse og det skal man jo respektere efter min mening - jeg havde så også hans mor og hun elskede det - så det er jo meget forskelligt fra hund til hund
f.eks når vi trænte rundering - så skulle jeg huske at advare forlk om at når han gør - så viste han alle tænder og så meget farlig ud men samtidligt gik han ned i Playbow og lagde op til leg
en lidt svær hund at læse
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.368
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.368
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.650
især hvis hun har sovet da man kom ind, og man siger hej før hun opdager man er kommet
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.784
Video 2 ender galt en dag.
sep 2013
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 260
så kan man selv tænke hvorfor den ikke tør,
han har så kørt det længere og længere ud,
og tilsidst når han hundens absolutte grænse
Hvor han viser hunden håndryggen,
for at sige jeg stopper og du slipper fri.
Absolut sygt /væmmeligt - for mig - at se på.
Konfliktende signaler/adfærd