{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæde-halsbånd?
  • #1   18. jul 2007 Ok... til træning for vi af vide vi skal "nøkke" hende, altså når hun kigger væk rykke hårdt i snoren... det tror jeg da liiige vi dropper...ss

• #2   18. jul 2007 Ved ikke om de kan give gigt......
    Men det siges at en kæde stresser hunden mere på grund af trykket.
    Jeg bruger sele da jeg synes at hunden er mere afslappet og nemmere at komme i kontakt med end hvis hun går med kæde ( og her tænker jeg på situationer hvor hun "stresser":)

• #3   18. jul 2007 Louise C >

<b>Ok... til træning for vi af vide vi skal "nøkke" hende, altså når hun kigger væk rykke hårdt i snoren... det tror jeg da liiige vi dropper...ss</b>

Lyder som en god ide at droppe den træningsmetode - og ikke kun pga. mulige skader på hundens nakke, men også fordi der er mange andre og bedre måder at lære en hund at gå en flot lineføring ;o)

/Carina

• #4   18. jul 2007 Papirløse hunde: er det oldnordisk:o)?? det anede jeg ikke. Self prøver vi at få kontakt med guffer og smaskelyde, men hvis hun er fræk, skal jeg nøkke

• #5   18. jul 2007 Carina G... det er ved kontakt... men fint nok i siger det:o) tak

• #6   18. jul 2007 Det er, desværre, stadig den mest brugte metode at bruge kædehalsbånd og nøk.... Og bruges vist stadig af de største hundeforeninger såsom Dch og politihundeforeningen?

• #7   18. jul 2007 Uha hvis jeg var en hund og skulle give kontakt på den måde - så var det ihvert fald ikke frivilligt jeg tog den kontakt... Godt og høre at I vil stoppe med den metode...

• #8   18. jul 2007 De kloge siger er til træning skal man bruge en kæde men det skal låses så det ikke kan kvæle...

Normalt bruger vi et rundsyget læder kvæl, kun til træning bruger vi kæde. (Men vi er så keldige at han går rigtig pænt!)

• #9   18. jul 2007 Kan ikke se idéen i at tvinge hunden til kontakt. Så vil den jo droppe kontakten så snart man fjerne tvangen. Hvis man vl have en hund der har fokus på føreren hele tiden, så er den da nødt til selv at vælge kontakten.

Kædehalsbåndet er i mine øjne ikke mere skadeligt end alle andre halsbænd, såfremt man ikke rykker i det.

• #10   18. jul 2007 Altså her mener, jeg bruger det til "at sætte hunden på lads" som jeg synes mange gør når de bruger det.

• #11   18. jul 2007 I DcH-Vejle skal man ikke bruge kædehalsbånd eller "nøk". Vi træner efter positiv forstærkning. Det skal så lige siges at "at nøkke" aldrig må være et hårdt ryk, men det er unødvendigt. Der er nok stadig trænere der er blevet uddannet for mange år siden som har svært ved at ændre sig, men heldigvis er de en uddøende race.

• #12   18. jul 2007 Jeg træner osse hos DCH, og der er der stor forskel alt efter hvad hund man har.
    Os med små hunde får bestemt ikke lov at gå og rykke i hundene. Træneren gør meget ud af at fortælle at man ikke må "hive" hunden på plads, men at vi skal være så dejlige at følges med at hundene selv ønsker det.
    Derimod har jeg set op til flere rotter o.l. der virkelig bliver revet ind på plads når de ser noget spændende, og en af dem er agressiv og går med mundkurv. Den er flere gange blevet lagt ned, råbt af og revet i (vel og mærke af samme træner som fortæller mig at jeg ikke må hive/råbe osv).
    Så super træning med en lille hund, men havde jeg en stor ville jeg vælge et andet sted.

• #13   18. jul 2007 Det tyder jo på trænerens afmagt. Der skulle nok i stedet en konsulent på. Det er bedst hvis træneren kan indrømme at de står over for et problem de ikke kan klare. Derfor er der jo også tilknyttet et korps af hundekonsulenter det er gratis at benytte. Angående kædehalsbånd, jo så er de almindelige lige så slemme hvis man bruger metoden at rykke i hunden. anders Hallgren har lavet en undersøgelse der viser hvor stor en del af vores hunde der går rundt med nakkeskader (piskesmæld). Det er faktisk en meget stor del. Et almindeligt halsbånd skal i bredden svare til 2 nakkehvirvler så er risikoen for skader mindst, hvis hunden f.eks. selv springer frem i snoren.

• #14   18. jul 2007 Tine N Ja det er 7100 Vejle. Og ja det tør jeg godt anbefale. Jeg sidder selv som formand af træningsudvalget og har været i bestyrelsen de sidste 6 år.

• #15   18. jul 2007 Michelle W >

<b>Derimod har jeg set op til flere rotter o.l. der virkelig bliver revet ind på plads når de ser noget spændende, og en af dem er agressiv og går med mundkurv. Den er flere gange blevet lagt ned, råbt af og revet i.</b>

Det skal nok hjælpe ... NOT !!! :o(

/Carina

• #16   18. jul 2007 Tine N >

www.dch-vejle.dk :o)

• #17   18. jul 2007 kædehalsbånd (gætter på du mener dem der kvæler) er hun til hunde der KAN gå pænt, det er ikke for hunde der trækker

• #18   18. jul 2007 Ratster Zoo >

Hvis hunden kan gå pænt er der jo ingen grund til at bruge kæde-halsbåndet, så kan den ligeså godt have et læderhalsbånd ;o)

/Carina

• #19   18. jul 2007 ¨Carina - Ja det kan man, men det er ikke lavet til hunde der trækker, for hvis hunde bliver kvalt trækker de endnu mere for at komme væk fra det..

Det er lavet så de ved at når halsbåndet siger sådan og sådan er de gået for langt ud..

Læderhalsbånd er bedere til at træne en hund i ikke at trække, for den begynder ikke at kvæle og hunden får derfor noget posetivt ud af det..

• #20   18. jul 2007 Kennel landseergården -Jamen det er skam ikke kun den agressive der får den hårdhndede behandling. Det er tæt på normalt at få besked på lige "at sætte den på plads" (hvis altså man har en af de store hunde).

Det der undrer mig er at man kan have den indstilling til træning af store hunde, og være så hårdhændet, og samtidig være så blød ved de mindre af slagsen og virkelig gøre meget ud af at man netop IKKE må hive i hunden, men at man skal bruge positiv træning.For når man nu har indset at det er den rigtige måde at gøre det på ved de små, burde han så ikke have overført det til de store osse:o/

Det jeg mente var ikke at alm halsbånd ingen skade kan gøre, men at kæden ikke gør mere skade end de alm, såfremt man benytter den korrekt, og altså uden hiven og sliden, og hunden ellers kan gå pænt i snor. At jeg så ikke ser grunden til at benytte det er en anden sag (hvis hunden går pænt, burde et alm halsbånd vel være nok ikke)

• #21   18. jul 2007 Den træner lyder gammeldags og uretfærdig.

Håber I finder en anden, som I bliver glade for.

• #22   18. jul 2007 Charlotte... -jamen jeg er skam superglad for træningen hos ham. Møffe hører jo under de mindre hunde, og vi træner udelukkende med positive metoder. Ingen råben og skældud eller noget.
    Men havde jeg en stor hund var jeg flygtet for længst.

• #23   18. jul 2007 Lige en lille teori :

Et fast halsbånd gør at trykket bliver koncentreret på 1 sted, nemlig lige modsat linen, hvor imod trykket fordeles rundt om hele halsen med en kvæler..
    Er det så ikke rarere med en kvæler ?

Jeg bruger kvælerfunktionen når der kommer nogen. Især hvis de har en schæferhund med.
    Min hund er nemlig super god til at vride sig ud af et halsbånd, og det er sjældent venlige intentioner den har ved møde med fremmede

• #24   18. jul 2007 Alex -kvæleren fordeler jo ikke bare trykket rundt på hele halsen. Du har stadig trykket fra at man holder/trækker i snoren, men samtidig strammer den jo så hele vejen rundt (kvæler). Så nej tryket bliver ikke mindsket fordi det er "fordelt".

• #25   18. jul 2007 Alex - Syntes du selv det er rart at blive kvalt? nej vel..

• #26   18. jul 2007 Øj kan se en masse svar, mens jeg var logget af... tusind tak fordi i gider svare og forklare...:o)

Det skal lige siges, at min hund blir ikke tvunget til kontakt ved nøk, vi bruger også andre og bedre metoder som fx. klik og beløn... og halsbåndet blir aldrig sat i kvæler ved træning...ss...

• #27   18. jul 2007 Louise -hvis ikke du bruger kvælerfunktionen alligevel, hvorfor bruger du så ikke bare et alm halsbånd?

• #28   18. jul 2007 - Det blir ALDRIG sat i kvæler... vi bruger det som normalt halsbånd uden kvælerfunktion...

• #29   18. jul 2007 Men hvorfor så ikke bare bruge et alm halsbånd? (ikke ment negativt, bare et spørgsmål)

• #30   18. jul 2007 Når Joy ikke trækker vil jeg gerne over på kvæler halsbånd, det bliver ikke så ulækkert når det har været i vand eller en tur gennem mudder og sand smiley

• #31   18. jul 2007 Michelle W - Vi fik af vide til træning, at det var det bedste halsbånd/kæde at bruge... tja og så bruger vi det også bare til hverdag

• #32   18. jul 2007 Som lille havde hun jo et normalt webbing halsbånd... det er kun her det sidste års tid vi har brugt kæden...

• #33   18. jul 2007 Ok:o) Men synes bare at når det nu går helt fint uden brug af kvæl, så ville jeg da skifte til et halsbånd der var mere behageligt for hunden

• #34   18. jul 2007 Vi brugte det i 13 år til min tidligere rottweiler og der var aldrig noget... men så hører jeg det kan give gigt...?!
    Ja vi kan jo lige så godt bruge et andet til hverdag - :o) så er vi mere sikre

• #35   18. jul 2007 Ved heller ikke om det kan give gigt. Men alle halsbånd kan, hvis man ikke bruger dem med omtanke, give skader på nakken og struben.
    Men kæden er dog værre, både fordi den er forholdsvis tynd og fordi den har kvlerfunktion (men det bruger i jo så ikke)

• #36   18. jul 2007 Michelle W - Ok, næ vi bruger det ikke, men synes det var værd at undersøge nemlig... ss...

• #37   18. jul 2007 nøkke hende og hive hårdt i snoren er da ikke det samme...

• betina l
    betina l Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Svar: 1
    #38   18. jul 2007 hey. jeg vil sige at kæder er dumme at bruge til sin hund. jeg kender en der havde en kæde på hans hund, den vil ikke helt som han vil, så han trak måske lidt for hårdt. men der skete det at hans hund fik en nakke skade som ikke kan hele igen hvis man kan side det sådan.

Kommentér på:
Kæde-halsbånd?

Annonce