1.474 visninger
|
Oprettet:
Bedste hundesele? {{forumTopicSubject}}
Nu er det efterhånden mange år siden, at jeg har haft hund. Dengang svor mange til K9 selerne, men mon ikke der er sket udvikling på det område?
Hvilken sele er i jeres optik værd at kigge nærmere på?
aug 2008
Følgere: 1081 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.757
Jeg har også en Hurtta Weekend Warrior som også virkelig er lækker og blød i matrialet.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 599 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.938
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 48 Svar: 617
Min hund er ret lang, slank og smal, men som en af de få sidder selen nu uden at rutche rundt på ryggen når vi er ude og gå eller løbe.
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 984
Personligt er jeg mest til læderseler fra Kenjan de der er mane indstillingsmuligheder, så den passer den enkelte hund bedst muligt
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.376
Din hunds anatomi har stor betydning for hvilken sele du kan anvende.. Har hunden højt ansatte skuldre (rough shoulders) så vil langt de fleste, hvis ikke alle, seler sidde dumt for hunden..
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 105 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 986
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.284
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
Det er en mellemstørrelses blandingshund, hvilket jo kan betyde alt mellem himmel og jord Og selvfølgelig er der ikke én sele der passer alle, men det vil være fint at have noget klar når hun kommer, og så kan vi altid tage hende med ud og prøve seler, når hun er tilpas med det.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.333
En sele må ikke hæmme hundens forbensbevægelser og - seriøst - det gør langt de fleste af dem bortset fra de rigtig trækseler. Rigtig mange af selerne glider op og trykke på halsen præcists som et halsbånd når hunden trækker. Så kig dig godt for, prøv selerne på hunden og vær kritisk inden du vælger. Det værste seler er ofte dem der sælges som 'ergonomiske'....... Og de der 'veste' mindre hunde stoppes i er helt fjollede; jeg ser dem hele tiden på hvalpehold og de genere seriøst hundene i armhulerne.
Når jeg cykler med doberen har hun en hurtha Y sele på. Den er OK for den er blød og bøjelig og hæmmer ikke hendes skulderbevægelse, men den glider hid og did på hende. Ellers bruger jeg kun sele (Bøttcher) til spor på doberen. Clinton er ved at dø i 17 afdelinger hvis man dukker op med en sele i hånden, så han slipper
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.230
Men jeg vil slå et slag for en sele, der bliver lavet i Polen af en malle - schæfer opdrætter. Den hedder Kynomaniacs og den er intet mindre end genial !
Den sidder sygt godt på hunden, den glider aldrig op og spærrer for halsen, den glider aldrig ned og spærrer for forbenene .... den sidder langt bedre end samtlige de seler, jeg igennem mit lange hundeliv har prøvet
Udover det så er prisen til at dø af grin af - og så kommer den i seriøst ALLE farver .. jeg ser lige om jeg kan finde ud af at sætte et billede ind af min hund, hvor han har en på.
Den kan varmt anbefales
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.230
Bedste hundesele?