Vores hund halter. {{forumTopicSubject}}
Kære alle.
Vida har haltet længe. Der er taget røntgenbilleder af både fødder, albuer og skuldre for nogle måneder siden. De viste ingenting.
Hun er fra december 2019 og skal derfor have taget obligatoriske røntgenbilleder til sommer. -Vi kan sikkert ikke få lov at få dem taget før, hvis det her corona bliver ved. Hvis vi kan, så gør vi det dog.
Vi er i fin dialog med dyrlæge og giver smertestillende ved behov.
Vi skulle have været til yderligere udredning et andet sted, men det er udskudt pga corona.
Vi vil gerne have taget røntgen et sted hvor de er super top-dollar dygtige til sådan noget. Vi er glade for vores dyrlæge, men da der var mistanke om noget urinvejs-noget sidste år, følte vi lidt at de sendte os videre uden at prøve selv først. De er medlem af anicura og de var dygtige og flinke på det dyrehospital vi blev videresendt til, men de kunne snildt have forsøgt med hormonmedicin inden vi fik en regning på 30.000kr.
Derfor vil vi denne gang gerne et sted hen, hvor andre måske har erfaring med at de er dygtige til led og sener og knogler.
Også gerne et sted, hvor de ikke er så nærrige med at give os billederne. -Vi skal blandt andet sende dem til raceklubben i Tyskland og vi er i forløb med en hunde-fysioterapeut under uddannelse, der også gerne vil tage dem med videre til Århus og få eksperter til at kigge på dem. Vores egen dyrlæge vil ikke give dem ud uden videre. Vi måtte tage billeder af dem med vores telefon, men ærligt, så vil jeg hellere lægge et par tusind et sted, hvor vi kan få dem med os i en ordentlig opløsning til videre brug.
Kan det måske være noget med rygraden og musklerne i virkeligheden? -Det er en af de ting vi gerne vil have kigget på.
Vi har mange spørgsmål og det piner os sådan at se hende have ondt. Hun er glad og frisk ellers og er faldet godt tilrette på Eukanuba foder. (Endelig! Vi har haft en del knas med foder) Vi giver råt (alm, kallun, indmad osv) i tilskud og grøntsager og forskelligt andet. Hendes afføring er fin, hun er i fin foderstand (det får vi altid ros for når vi kommer til dyrlægen) og der er ikke andre ting ved hende, der indikerer noget.
Jeg håber sådan at der sidder en eller flere herinde der har erfaring og en eller flere anbefalinger til nogen, som er dygtige til sådan noget.
Så, når nu vi alligevel sidder her, i corona-tid, og ikke kan gøre meget andet end vi gør, så kan vi lige så godt afsøge dette forum for relevante erfaringer.
På forhånd tak.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.096
aug 2008
okt 2018
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 161
Er de dygtige i Faxe?
Det er netop Faxe vores dyrlæge har henvist os til. Har du erfaring med dem?
Vi kører gerne langt for det rigtige sted. Det har ingen betydning.
aug 2008
Nu har jeg ingen skadede hunde men da min tæve rev sit korsbånd halvt over, der var det Faxe der skulle have opereret hende.
Det sprang så utroligt nok ikke helt, men ellers havde det været dem der havde udført operationen.
Mange herinde har god erfaring med Faxe og i særdeleshed Ken Lindeblad.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 79 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.424
okt 2018
aug 2008
Isabelle herinde fra fik sin hund opereret i Faxe i fredags.
okt 2018
aug 2008
Hvad er hun for en race?
okt 2018
aug 2008
okt 2018
aug 2008
Men helt klart Faxe.
okt 2018
Forhåbentlig snart. Vi har lige været i karantæne selv, fordi min mand havde symptomer på corona, så vi får snart vores "udgangstilladelse" tilbage og jeg kan begynde på job igen.
Så håber vi at verden vender tilbage til mere normale tilstande i løbet af april, så vi kan komme afsted.
aug 2008
Og jeg er enig, tror vi alle glæder os til normale tilstande igen.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Med hensyn til røntgenbilleder, så fik vi begge gange både billederne fra operationsresultatet og de efterfølgende kontrolbilleder med. Jeg ved ikke om sidstnævnte altid bliver taget, men vi ville gerne have det, og det fik vi selvfølgelig og fik efterfølgende billederne tilsendt.
okt 2018
Jeg har det meget bedre nu og glæder mig til at få hende kigget på!
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
okt 2018
okt 2018
okt 2018
I dag er hun blevet opereret. Der var ingen ledmus, men noget kapseldannelse om albuerne. Mest udtalt på den ene. Det fjernede dyrlægen og han siger at det formentlig ikke kommer igen. Så om 4 uger burde hun være fit for fight og vi kan begynde at gå de ture med hende, som vi hele tiden har drømt om Oven i det, så når det ikke er dysplasi, men, som i dette tilfælde, noget betændelse af en art, så dækker forsikringen det hele. Nu ligger hun her ved mine fødder og piber lidt, men er ellers ok og har fået sine livretter og kontinuerligt nus.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Vores hund halter.