594 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hvilken hund? Hvilken hund?

Hejsa
Jeg vil høre, om der er nogen, der kan hjælpe mig...
Vi herhjemme (nok mest mig) overvejer at få os en hund, men er ikke helt sikre på, hvilken en det skal være. Det skal helst ikke være en stor hund, og så skal det være en, der ikke fælder for meget. Jeg har læst mig frem til, at pudler og cairn terrier ikke fælder meget, men en puddel skal det helt sikkert ikke være. Er der nogen anden hunderace, der ikke fælder for meget ud over de to, jeg nævner? Det gør ikke noget, hvis den skal klippes med jævne mellemrum.

Og så et andet spørgsmål; vi har en gammel hunkat på 8 år, og er lidt bekymrede for, hvordan hun vil tage, at der kommer en hund ind i huset, er der nogen, der har erfaring med dette, og hvordan man bedst introducerer de to for hinanden?

Håber, at der er nogen, der har nogle gode råd.

Mvh. Britt

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken hund?
  • #1   15. jul 2007 Det med katten ved jeg ikke hely, men hvad med en Yorkshire Terrier (staves) de er ikke særlig store, og fælder ikke det hlet ville...og så er det en sød lille hund smiley

• #2   15. jul 2007 En Coton de Tulear = D En fantastisk lille hund... Se min lille Kenzo... Du kan vælge at børste den - ligesom Kenzo, eller man kan klippe dem lidt ned, så pelsen er nemmere at holde..

Men en rigtig dejlig lille hund, som gerne vil lære en masse sjove tricks : )

• #3   15. jul 2007 Jeg ved ikke med racer.. Men ville sige, at jeg havde en dengang 7 år gammel kat, da jeg fik Luna

Det tog 4-5 mdr før han turde komme ned fra skabene, men nu er de pot og pande:-)

Oliver (katten) kommer hen til Luna og skal nusses flere gange om dagen:-)

• #4   15. jul 2007 En bichon havanais fælder ikke, men den kræver til gengæld en del pelspleje i form af børstning for at pelsen ikke skal filtre.

Ang. katten, så tror jeg nok det skal gå, men et godt råd kan være, at lade katten have et sted, hvor den kan komme hen, hvis den vil være i fred for hunden.

• #5   15. jul 2007 Det er ofte hunde der ikke fælder kræver anden form for pelspleje, såsom trimning:-)

Jegh ar selv en neutraliseret hunkat på 2,5 år og har lige fået en fransk bulldog for 15 dage siden...de første par dage var min kat lettere mopset, men nu nærmer de sig hinanden ´mere og mere....men min kat er også ret nysgerrig...

• #6   15. jul 2007 Hvad med en mops?

• #7   15. jul 2007 en dværgpinscher fælder ikke meget, bare de bliver børstet lidt, jeg børster channi en gang om ugen, og har ingen af hendes hår i huset smiley

• #8   15. jul 2007 ja hvad med en dværgpincher..de er dejlig hehe

• #9   15. jul 2007 hvad med en dansk svensk gårdhund.. de er dejlige familie hunde og de fælder ikke særlig meget og de skal ikke klippes,, men de fælder lidt,, men det skal nok gå med katten det vil jeg tro,,,

• #10   15. jul 2007 http://hundeweb.dk/dkkcm/public/openIndex/view/list_hvalper.html

Coton de tular er en allergi hund de fælder slet ikke.. vi har også lige fået en hvalp og har en hun kat på 8år..
    de skal bare vænnes til hinanden stille og roligt.. lige for tiden sørger vi bare for de ikke er i samme rum når vi ikke er der.. og man skal altid sørge for katten kan komme op et sted.. og lad katten komme til hunden ikke omvent.. hold hunden i snor og lad katten komme gradvist tættere på når de skal være sammen.. og hunden må ikke kunne løbe efter katten så katten bliver bange lige fra start .. smiley

• #11   15. jul 2007 for resten er dette en coton de tular

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12956

• #12   15. jul 2007 du kan se lidt om den hvis du finder den her

http://hundeleksikon.dk/

• #13   15. jul 2007 Jeg synes bestemt en bichon frisé. Kræver dog meget pelspleje, men til gengæld fælder de ikke, og de er meget omgåelige i forhold til andre dyr.

• #14   15. jul 2007 har oplevet at min kat udvandrede - kom tilbage en gang og da hunden stadig var der, kom den aldrig igen - det fandt et nyt hjem et andet sted i byen

• #15   15. jul 2007 Tror at du skal focusere mere på hundens egenskaber og hvordan den passer til dig og din familie først og så kigge på pelsen bagefter smiley

Kedeligt at få en hund der ikke fælder men istedet kræver sindsygt meget, hvis det ikke passer til familiens niveau smiley

• #16   15. jul 2007 Nåja en chinese crested (IKKE powder puff) eller en mexikansk hårløs fælder nok ikke særlig meget smiley

• #17   15. jul 2007 Og det med kat...
    Vi har haft vores hvalp i 4 dage og mine katte er ikke vilde med det. Hun er nemlig så voldsom overfor dem.. Hun vil jo bare lege, men det er alt for meget for dem når hun kommer springende mod dem.. Også selvom at hun er mindre end begge to..

Jeg håber snart det bliver bedre. For hun stresser dem meget, specielt min hankat..
    Måske de snart tager sig sammen til at give hende en lussing så hun lader dem være i fred..

De er slet ikke i stuen mere, men alle andre steder end hvor hvalpen er..

• #18   15. jul 2007 Et børnegitter gør underværker. Katten(e) i et rum, hunden i det andet. De kan se hinanden, og vænne sig til hinanden men ingen kommer til skade. Katten(e) kan altid springe i sikkerhed over gitteret.

• #19   16. jul 2007 her i huset, da hunde og katte skulle mødes, så gjorde vi bare det at vi lod som ingenting... da vores katte er rigtig gode tiggere, så sætter vi os på gulvet med noget lækkert, noget alle dyrene kan li' .... det har altid hjulpet... smiler... held og lykke

• #20   16. jul 2007 Stine P: bare rolig det skal nok komme.. Bare ikke give op.. Efter 4 mdr var jeg ved at give op... men det lykkedes til allersidst.. Men vær tålmodig..

• #21   16. jul 2007 Jeanette -

Ja, jeg regner også med at det bliver bedre ( men 4 mdr smiley )
    Men det er bare så svært for selvom at jeg selvfølgelig også elsker hvalpen, så er det kattene jeg kender bedst og det er så svært at se på at de ikke er glade.. smiley

Men jeg er også overbevist om at det nok skal blive bedre. Håber bare ikke at der går så lang tid smiley

• #22   16. jul 2007 Ja, og jeg vil så sige at det kun var 4 mdr fordi jeg snød.. Men det kan jeg lige fortælle dig mere om i bc:-)

Kommentér på:
Hvilken hund?

Annonce