{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  loppe/lusse kur.. hvad er bedst?
  • #1   15. jul 2007 uha du skali gang med at rengøre hele huset...puhaa god fornøjelse

• #2   15. jul 2007 Jeg har brugt den til kat og gnavere (mus, rotter og hamstere) hvor den har virket, jeg ved Pinky Bebs prøvede sådan en på joy, da hendes normale frontline kur ikke virkde.. Men det virker stadig ikke på hende, så jeg skal ud og finde et andet mærke smiley

• #3   15. jul 2007 * Pinky Babs

• #4   15. jul 2007 Jeg har hørt at Bayvantic (staces?) skulle være bedre end frontline til forebyggelse...

• #5   15. jul 2007 Bayantic ( ved heller ikke hvordan det staves) eller expot. De er begge gode både mod lopper og flåter. som forebyggelse er det bedste nu hvidløg. det kan de små kravl ikke lide og finder andre steder at bide. hvidløg høre sammen med alm. løg til de madvare man skal være lidt forsigtige med, det ved jeg, tilgengæld er de andre ting man putter i nakken af hunden gift. så jeg holder på hvidløget.

• #6   15. jul 2007 var lige inde og kikke på din hund. og så den er en lille hvalp endnu. så må du passe på med hvad du giver den. mange af de kure der er foreslået må ikke gives til hvalpe

• #7   15. jul 2007 Du skal frem over give hunden loppekur med jævn mellemrum, for der er nok æg mm. i huset og de udvikler sig jo også. Se på pakken hvor tit de anbefaler en kur.

Hvis det er en hvalp du har, skal den vel til dyrlægen og tjekkes/vaccineres eller lignende, så spørg dem til råds om loppe/ormebehandling.

Havde den mange lopper da du købte den, for så lyder det ikke som om det er et godt sted du har den fra, jeg ville lade dyrlægen se på den og også ha´den tjekket for orm.

• #8   15. jul 2007 Mange hvalpe har også øremidder, det skal du også ha´dyrlægen til at se efter.

• #9   15. jul 2007 Tanje, du har vel ikke givet katten frontline til hunde? Jeg ved ihvertfald at katte kan dø af at få loppekur til hunde.
    Jeg går udfra at du har givet det som er beregnet til katte, jeg ville bare lige gøre dig opmærksom på det, hvis du ikke vidste det.

• #10   15. jul 2007 Køb en kur til hvalpe sæ´fø´li, og efter hvor mange kilo den vejer. Men hvis den har så mange lopper at det vrimler med dem, ville jeg få hundens generelle sundhedstilstand tjekket ved dyrlægen og lade dem rådgive dig om loppekur/ormekur/øremider mm.

• #11   15. jul 2007 Mener ikke at man må give så små hvalpe frontline eller lignende produkter.
    Spørg hos dyrlægen. Køb en tættekam, lav en lille skål med vand og opvaskemiddel, red hunden og lopperne sidder fast i kammen, derefter skub/smid/los dem over i vandet med opvaskemidlet. Vær hurtig, for de springer som bare pokker af kammen.
    Prøv at vaske ham i meget mild loppesæbe. Købes hos dyrehandler, eller dyrlæge.
    Hvis du ikke gør noget NU, kan du ende med en hund der er meget allergisk overfor lopper og så har du et stort problem.
    Hvidløgpulver kan gives, men det skal købes i en dyreforretning hvor der er personale der ved hvad det drejer sig om. Du må ikke give ham "menneskehvidløg".

• #12   16. jul 2007 Casper S: Jeg skrive også " Mener ikke at man...." og at MJ skal forhøre sig hos dyrlægen. Læs hvad jeg skriver!
    Jeg bryder mig bare ikke om at man putter "gift" på så små hvalpe, være det OK eller ej.Og JA jeg bruger det selv til min Zille.
    MJ: Har lige læst på www.graeskehunde.dk at Havreshampoo der kan købes hos dyrlæger er godt mod kløe/allergi.

Kommentér på:
loppe/lusse kur.. hvad er bedst?

Annonce