1.517 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Taskehund - negleklipning - 2 spørgsmål. Taskehund - negleklipning - 2 spørgsmål.

1.
Min niece har fået sådan en lille aggressiv taskehund af ukendt fabrikat, den går totalt amok hvis den skal have klippet negle, de kan ikke holde den siger den vil få trukket benet af led osv, MEN kan det passe at man skal til dyrlæge og få hunden bedøvet og neglene klippet?

2,
Er det ikke bare at holde fast og så klippe de negle?
(ja ja, overgreb på hunden osv)

Mine hunde har aldrig været bange for at blive klippet og lægger sig ned på ryggen når jeg siger det, ingen problem der.
(Det er helt klart en fordel at man selv har været træner)

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Taskehund - negleklipning - 2 spørgsmål.
  • #1   29. feb 2020 Det kan måske godt være nødvendigt at få den bedøvet for at få det gjort, men efterfølgende / i mellemtiden ville jeg sætte ind med træning af det, jeg ved at flere herinde har held med frivillig håndtering, men det kræver at man gider bruger tiden til det. ??
    I nogle tilfælde kan det løses ved at være to en holder og en klipper, done, og så øve ved siden af på en anden god måde med andet udstyr og setup så den ikke forbinder de to ting. ??

• #2   29. feb 2020 Enig!
    Men min bror gav op og foreslog dyrlæge, da de mente den ellers ville gøre skade på sig selv.
    Hvor tit skal sådan en Chihuahua mis mon klippes?

• #3   29. feb 2020 Er du træner?

• #4   29. feb 2020 Jeg ved det ikke, min whippet skal have klippet klør hver uge, min dværgpudel kan gå længere ?? Det er vidst meget forskelligt, måske nogen med kendskab til racen ved om det ligger til racen om det skal gøres ofte eller sjældent.. ??

• #5   29. feb 2020 Nej det er jeg ikke. Der er vidst nogen herinde der er trænere. Men også mange der har erfaring med at lære hunde at få klippet kløer.. ??

• #6   29. feb 2020 Ugentligt lyder da helt vildt, godt du ikke skal give kr 500 hver gang som min bror/niece:)

• #7   29. feb 2020 Er selv uddannet træner, men roder ikke rigtigt med soignering af hunde, men alle skal jo have klippet negle hvis ikke de kan slide dem ned selv.

• #8   29. feb 2020 Måske det var en ide med sådan en slibeting i stedet for en klipper....

Og så skynder jeg mig ud igen, har aldrig haft en hund med problemer med at få klippet negle, så min erfaring er lig nul........... Ligeså min erfaring med taskehunde..... smiley smiley

https://www.thordal.dk/shop/oster-cordless-neglesliber-1574p.html?gclid=EAIaIQobChMItb_t1eD25wIVwuWaCh0P_ABKEAAYAiAAEgI_m_D_BwE

• #9   29. feb 2020 Man har købt en taskehund fordi den ikke trækker så hårdt, dårlig ryg på niecen, men det ender sikkert med at min bror overtager hunden, han er helt skudt i den, selvom den er totalt uopdragen og farer lige i benene på folk der kommer på besøg.

• #10   29. feb 2020 Den lyder nu mere usikker, mange misforstår små hunde.. ?? Og der er en del elendigt avl. Det kan også være en ide at fokusere på en negl så det ikke er alle sammen på en gang. Jeg øver det fra de er små, og de får masser af godbidder i starten og så når de bliver bedre så får de færre godbidder, men de får dem stadig.. ??

• #11   29. feb 2020 Det lyder mest af alt som en lille usikker og misforstået hund;( , mit råd vil være at få enten en hundefrisør eller dyrlæge til at hjælpe med at klippe de første gange, de vil kunne lære ejere hvordan man bedst gør det så ikke man begår overgreb og får den stakkels hund til at blive endnu mere angst.

• #12   29. feb 2020 Der er meget muligt klippet for langt tidligere. Derfor forbinder hunden det med smerte og gør derfor alt for at undgå negleklipning. Bider den så giv den mundkurv på.
    Ellers er denne pudsige hængekøje rigtig effektiv. Den har lidt effekt af thundershirt og samtidig er det svært for hunden at vride sig, da den ikke har fodfæste.

profilbillede
  • #13   29. feb 2020 Min den ene har haft problemer med negleklip siden vi adopterede ham da han var lidt over et år. Tænker at han har haft en dårlig oplevelse som lille/ung.
    Vi kan nu, efter masser og masser af træning, nulre hans poter og negle, men så snart vi har negleklipperen går han i panik. En fil er heller ikke et hit. Alt "værktøj" er farligt når det kommer tæt på poterne.
    Jeg kan klippe hans negle nu, når jeg sætter ham i en hjemmelavet "galge" med snor i halsbånd og om taljen, hvor han ikke kan sno sig ud. Men tilfreds er han ikke - heller ikke selvom manden stopfodrer ham med lækre ting undervejs.

Mine får klippet negle efter behov, ca. 1 gang om måneden, da vi primært går på græs og grus og de ikke selv kan slide neglene så godt.

• #14   29. feb 2020 Som flere har nævnt tidligere i tråden, så ville jeg bestemt træne noget frivillig håndtering. De der små hunde, der ikke rent fysisk kan gøre ret meget, når man vælger at "tvinge" dem, har det virkelig svært.
    Jo mere kontrol man kan give dem i situationen, jo mere tillid får de, og jo nemmere bliver det.
    Med poteklip ville jeg lære den at stå på et lille target, og jeg ville respektere, at når den forlod target, så stoppede al håndtering. I starten skulle man selvfølgelig træne, overhovedet at kunne røre, løfte, holde poterne. Så trykke på neglene med fingrene, Og først derefter begynde at finde negleklipperen frem. Røre poten med den. Røre neglen når man løfter poten osv.
    Hunden skal hele tiden selv kunne sige "nej tak, ikke mere", ved at forlade target..

• #15   29. feb 2020 Der er meget stor forskel på, hvor tit en hund skal have klippet negle, men hvis hunden opbevares i en taske, slider den jo heller ikke neglene. Nogle ejere af små hunde glemmer, at hunden har 4 ben smiley
    Sommetider kan dyrlægen godt få lov til at klippe negle på en hund, som man ikke selv kan nærme sig med tangen. Der er også dyrlæger, hvor man kan købe et klippekort til flere gange for en fornuftig pris (uden bedøvelse).
    Jeg har 3 maltesere på hhv 13, 13 og 8 år. Den ene af de gamle har pludselig fået den ide, at det er livsfarligt at få klippet negle. Så tager vi dem lidt efter lidt. Jeg ved ikke hvorfor, for jeg har aldrig klippet for langt.

• #16   29. feb 2020 Jeg har lavet et langt indlæg i denne tråd, som du kan læse her + video med hvordan jeg vil træne det op... smiley

https://www.hundegalleri.dk/forum/traaening/1130317-at_laere_en_hapsende_hund_med_sin_egen_mening_frivillig_haandtering___raad__videoer_eller_artikler_d

• #17   29. feb 2020 Godt min chihuahua ikke ved at han skal være en aggressiv taskehund, det ville han være ked af at skulle være smiley smiley smiley smiley smiley smiley

Mine hunde får ikke klippet negle. Der er ikke behov for det. Dyrlægen forsøgte den ene gang, men måtte opgive. Hvis de jævnlig skulle have klippet negle, så var det noget der skulle trænes.

• #18   1. mar 2020 træn den i frivillig håndtering

så sparer de pengene plus kampen og alle er glade

de kan bruge pengene på at få en ud og lige vise dem det. Jeg tænker det kan løses på en ene time

Vil de adressere årsagen skal de finde en rådgiver og bekoste et besøg og løse hundens usikkerhed engang for alle.

min erfaring er at mange små hunde får deres grænser overskredet og til sidst bliver de sure fordi det virker. var det rottweiler havde man nok grebet det anderledes an, og faktisk skal de gribe det an præcis som hvis det var dvs med respekt

• #19   2. mar 2020 De har haft en hunde soigneur ind over, hun magtede det heller ikke.

Og som min bror siger " Jamen Allan, de har jo set alle de videoer på youtube og forsøgt, det hjælper ikke noget".

Så har de øvet med at klippe spaghetti over, så den kan blive vant til lyden smiley

Hængekøjen er da genial, dog kan jeg bedre lide de ligger på ryggen, for så sidder poterne på den rigtige måde, det er nemmere at komme til.
    Hunden var ved min bror i fredags, og den går fuldstændig amok på mig, bider ud hvis man laver for hurtige bevægelser, men den stopper først med at gø hvis min bror lukker dens mund med hånden.
    Den er ikke usikker, den tror simpelthen den ejer området og fremmede ikke har noget at gøre der.
    Jeg tror den er ret normal. men ejerne formår ikke at nedgradere den til blot en hund, den spiller alfa hele tiden.
    Når man så forlader stuen, så løber den efter en og angriber benene, hvad fanden er da det for en opførsel?

• #20   2. mar 2020 Allan hvad ville du gøre var det en rottweiler?

• #21   2. mar 2020 At lægge den på ryggen er da i dén grad et overgreb. I hængekøjen gør man som når den står på bordet. Det er helt som beslagsmeden gør med hestene. Løfter ét ben af gangen og bøjer det bagud. Derved kan man se hvad der skal klippes. Start altid med bagbenene.

• #23   2. mar 2020 Ville i lukke en rotweilers mund med hånden?

jeg håber de selv kan se hvorfor hunden er sådan. dens grænser respekteres jo ikke... Bare fordi den er lille

• #24   2. mar 2020 HL
    Det samme som med min Rottweiler såmænd.

Mine hunde elsker at ligge på ryggen, de er trygge, 4 poter stikker lige op i luften, hvor svært skal man gøre det piger smiley

Niecens farfar får også hans to pekingesere klippet ved dyrlægen, det smitter åbenbart. han giver dog kun 275 for 2 hunde, niecen giver 500 for en.

• #25   2. mar 2020 Så bed dem gøre det ved hunden i stedet for, dreng

• #26   3. mar 2020 Det er det jeg har sagt de skal gøre, men de tror de gør hunden fysisk fortræd, trækker et ben af led osv, som beskrevet tidligere i tråden.
    Jeg prøver at hjælpe dem, men der er nogen som ikke kan modtage hjælp, for de har jo prøvet alt osv.
    Jeg vil gerne prøve næste gang, hvis jeg må. De har også en mundkurv til den, så jeg kan ikke se det er et problem at have den stående op, den kan jo ikke bide.

Kommentér på:
Taskehund - negleklipning - 2 spørgsmål.

Annonce