Taskehund - negleklipning - 2 spørgsmål. Taskehund - negleklipning - 2 spørgsmål.
1.
Min niece har fået sådan en lille aggressiv taskehund af ukendt fabrikat, den går totalt amok hvis den skal have klippet negle, de kan ikke holde den siger den vil få trukket benet af led osv, MEN kan det passe at man skal til dyrlæge og få hunden bedøvet og neglene klippet?
2,
Er det ikke bare at holde fast og så klippe de negle?
(ja ja, overgreb på hunden osv)
Mine hunde har aldrig været bange for at blive klippet og lægger sig ned på ryggen når jeg siger det, ingen problem der.
(Det er helt klart en fordel at man selv har været træner)
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 37 Svar: 625
I nogle tilfælde kan det løses ved at være to en holder og en klipper, done, og så øve ved siden af på en anden god måde med andet udstyr og setup så den ikke forbinder de to ting. ??
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 753
Men min bror gav op og foreslog dyrlæge, da de mente den ellers ville gøre skade på sig selv.
Hvor tit skal sådan en Chihuahua mis mon klippes?
feb 2010
jun 2013
jun 2013
feb 2010
feb 2010
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.192
Og så skynder jeg mig ud igen, har aldrig haft en hund med problemer med at få klippet negle, så min erfaring er lig nul........... Ligeså min erfaring med taskehunde.....
https://www.thordal.dk/shop/oster-cordless-neglesliber-1574p.html?gclid=EAIaIQobChMItb_t1eD25wIVwuWaCh0P_ABKEAAYAiAAEgI_m_D_BwE
feb 2010
jun 2013
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.369
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 24 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.294
Ellers er denne pudsige hængekøje rigtig effektiv. Den har lidt effekt af thundershirt og samtidig er det svært for hunden at vride sig, da den ikke har fodfæste.
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 466 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.584
Vi kan nu, efter masser og masser af træning, nulre hans poter og negle, men så snart vi har negleklipperen går han i panik. En fil er heller ikke et hit. Alt "værktøj" er farligt når det kommer tæt på poterne.
Jeg kan klippe hans negle nu, når jeg sætter ham i en hjemmelavet "galge" med snor i halsbånd og om taljen, hvor han ikke kan sno sig ud. Men tilfreds er han ikke - heller ikke selvom manden stopfodrer ham med lækre ting undervejs.
Mine får klippet negle efter behov, ca. 1 gang om måneden, da vi primært går på græs og grus og de ikke selv kan slide neglene så godt.
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.480
Jo mere kontrol man kan give dem i situationen, jo mere tillid får de, og jo nemmere bliver det.
Med poteklip ville jeg lære den at stå på et lille target, og jeg ville respektere, at når den forlod target, så stoppede al håndtering. I starten skulle man selvfølgelig træne, overhovedet at kunne røre, løfte, holde poterne. Så trykke på neglene med fingrene, Og først derefter begynde at finde negleklipperen frem. Røre poten med den. Røre neglen når man løfter poten osv.
Hunden skal hele tiden selv kunne sige "nej tak, ikke mere", ved at forlade target..
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 39 Hunde: 4 Emner: 80 Svar: 3.421
Sommetider kan dyrlægen godt få lov til at klippe negle på en hund, som man ikke selv kan nærme sig med tangen. Der er også dyrlæger, hvor man kan købe et klippekort til flere gange for en fornuftig pris (uden bedøvelse).
Jeg har 3 maltesere på hhv 13, 13 og 8 år. Den ene af de gamle har pludselig fået den ide, at det er livsfarligt at få klippet negle. Så tager vi dem lidt efter lidt. Jeg ved ikke hvorfor, for jeg har aldrig klippet for langt.
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.815
https://www.hundegalleri.dk/forum/traaening/1130317-at_laere_en_hapsende_hund_med_sin_egen_mening_frivillig_haandtering___raad__videoer_eller_artikler_d
maj 2017
Følger: 4 Følgere: 7 Annoncer: 1 Emner: 60 Svar: 304
Mine hunde får ikke klippet negle. Der er ikke behov for det. Dyrlægen forsøgte den ene gang, men måtte opgive. Hvis de jævnlig skulle have klippet negle, så var det noget der skulle trænes.
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 667 Emner: 124 Svar: 7.253
så sparer de pengene plus kampen og alle er glade
de kan bruge pengene på at få en ud og lige vise dem det. Jeg tænker det kan løses på en ene time
Vil de adressere årsagen skal de finde en rådgiver og bekoste et besøg og løse hundens usikkerhed engang for alle.
min erfaring er at mange små hunde får deres grænser overskredet og til sidst bliver de sure fordi det virker. var det rottweiler havde man nok grebet det anderledes an, og faktisk skal de gribe det an præcis som hvis det var dvs med respekt
feb 2010
Og som min bror siger " Jamen Allan, de har jo set alle de videoer på youtube og forsøgt, det hjælper ikke noget".
Så har de øvet med at klippe spaghetti over, så den kan blive vant til lyden
Hængekøjen er da genial, dog kan jeg bedre lide de ligger på ryggen, for så sidder poterne på den rigtige måde, det er nemmere at komme til.
Hunden var ved min bror i fredags, og den går fuldstændig amok på mig, bider ud hvis man laver for hurtige bevægelser, men den stopper først med at gø hvis min bror lukker dens mund med hånden.
Den er ikke usikker, den tror simpelthen den ejer området og fremmede ikke har noget at gøre der.
Jeg tror den er ret normal. men ejerne formår ikke at nedgradere den til blot en hund, den spiller alfa hele tiden.
Når man så forlader stuen, så løber den efter en og angriber benene, hvad fanden er da det for en opførsel?
apr 2018
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 24 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.294
apr 2018
jeg håber de selv kan se hvorfor hunden er sådan. dens grænser respekteres jo ikke... Bare fordi den er lille
feb 2010
Det samme som med min Rottweiler såmænd.
Mine hunde elsker at ligge på ryggen, de er trygge, 4 poter stikker lige op i luften, hvor svært skal man gøre det piger
Niecens farfar får også hans to pekingesere klippet ved dyrlægen, det smitter åbenbart. han giver dog kun 275 for 2 hunde, niecen giver 500 for en.
apr 2018
feb 2010
Jeg prøver at hjælpe dem, men der er nogen som ikke kan modtage hjælp, for de har jo prøvet alt osv.
Jeg vil gerne prøve næste gang, hvis jeg må. De har også en mundkurv til den, så jeg kan ikke se det er et problem at have den stående op, den kan jo ikke bide.
Taskehund - negleklipning - 2 spørgsmål.