Corgi - sterilisering - pels {{forumTopicSubject}}
Hej,
Har søgt om emnet herinde - og har spurgt i er andet Forum på Facebook også.
Jeg har en 16 uger gammel hvalp (tæve) som vi går og overvejer om skal steriliseres.
Vi er stadig i tænkeboks, og umiddelbart tænker vi at vente og se hvordan hun reagerer, og hvordan hun har det ved, og efter, første løbetid. Personligt tænker jeg at sterilisering er en ok idé, da vi hverken skal udstille eller have hvalpe, og så er der jo også fordele sundhedsmæssigt. Men hvis vi vælger sterilisering, så bliver det mellem 1. og 2. løbetid, hvis hun er fuldt udvokset og modnet der (afhængig af hvornår hun går i løbetid selvfølgelig).
Jer med Corgier, som er bliver neutraliserede, hvordan ændrede deres pels sig..? Havde I problemer med inkontinens..?
sep 2017
Følgere: 524 Emner: 137 Svar: 10.235
Hun har ingen pelsændringer (som jeg har bemærket). Hun er kronisk sulten og temmelig buttet. Ingen inkontinens.
Min anden hund, en schæferblanding i den semi-langhårede udgave, blev steriliseret efter 1. løbetid. Ingen pelsændringer, ingen problemer med vægten og ingen inkontinens.
Jeg er meget hurtig på aftrækkeren, når det kommer til at sterilisere. Jeg orker ikke løbetider, jeg orker ikke deres hormon-tosserier og jeg orker ikke risikoen for livmoderbetændelse. Min næste hund skal ikke vise mange tegn på problemer med løbetid og hormoner, før jeg steriliserer hende.
Dorit (corgien) blev steriliseret med kikkert, og det tog kun få dage før hun var tip-top igen.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Så måske fjerner man én risiko, men så får man bare en anden i stedet.
okt 2018
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 14
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.225
Jeg har det nok lidt ambivalent med at skære i en sund og rask hund men kan godt se fordelene der kan være ved det!
Jeg syntes du skal vende den med din dyrlæge så kan i sammen beslutte hvad der skal ske.
Pelsen kan godt ændre sig, efter indgrebet. Nogle hunde udvikler mere underuld når de bliver neutraliseret.
sep 2017
Følgere: 524 Emner: 137 Svar: 10.235
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.087
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
jan 2008
Følger: 79 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 867
Vi skiftede foder til neutraliserede hunde med det samme efter. Hun er slank og i god form og kan godt tåle snack og godbidder uden at blive tyk. Ingen problemer med inkontinens.
Vi valgte også kikkertoperation og hun var frisk og på poterne igen allerede dagen efter som så gav os lidt ekstra arbejde med at holde hende i ro
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.334
Corgi - sterilisering - pels