Giardia - råd og erfaringer? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Luna har desværre fået konstateret giardia. Jeg følger selvfølgelig dyrlægens anvisninger, gør rent med Rodalon, har kogevasket sengetøj og hendes tæpper osv, og vasker hende bagi når hun har lavet.
Men dels er jeg virkelig bange for om vi kan slippe af med det, fordi så mange hunde på Nørrebro har det, så vil rigtig gerne høre nogle succeshistorier, haha
Og dels vil jeg høre om I har lidt råd til forskellige aktiveringslege, som ikke kræver for meget, da jeg bliver helt smadret af al den rengøring. Luna er meget social og vant til at løbe løs med andre hunde hver aften, hvilket hun jo ikke må de næste mindst 14 dage, så hun kravler simpelthen på væggene herhjemme.. Jeg prøver at gå lidt længere ture nye steder for at kompensere, men det er ikke helt nok.
Ud over det modtages alle råd med kyshånd!
Tak
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.040
Vi har en hvalpekøber i Gentofte og der er åbenbart også en del, da Zoe fik det sidste forår. Det var vist ikke noget problem at komme af med og der har ikke været gensmitte.
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.368
mar 2007
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.018
Nørrebro er desværre hårdt ramt og kunne godt trænge til noget seriøs frost 14 dage i træk
God bedring
mar 2007
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.018
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.252
Kender ikke Giardia personligt men frygter det nogen gange og tester. God bedring !
sep 2009
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 5 Svar: 30
nov 2019
Følger: 13 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 33
Jeg har vasket hende i klorhexidinshampoo og hun får mælkesyrebakterier. Har rengjort og vasket hvad jeg kan
Hun skulle have medicin i 5 dage, og lige nu er vi på de 9 dages pause, før hun igen skal medicineres i 5 dage. Hendes mave virker heldigvis meget bedre, og energiniveauet har heldigvis ikke fejlet noget på noget tidspunkt
Men jeg synes, at hendes mave var værre mens hun fik panacur. Hun skulle også flere gange om dagen end hun plejer, og satte sig gerne 3 gange i træk + hun kunne heller ikke rigtig holde på det indenfor. Har andre erfaringer med det? Jeg tænker at det måske er logisk nok, hvis det er lavet til at dræbe orm? Altså at det nok er lidt skrappe sager
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.265
Jeg koger kyllingefilet, tager kødet op og hælder et par kopper havregryn i, skærer kødet ud og hælder det retur, de fleste hunde elsker det og jeg syntes det virker beroligende på hundemaven, mine hunde får en portion før hvert måltid, (de får RC gastro medens maven er dårlig)
Giardia - råd og erfaringer?