{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.372 visninger | Oprettet:

Giardia - råd og erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Luna har desværre fået konstateret giardia. Jeg følger selvfølgelig dyrlægens anvisninger, gør rent med Rodalon, har kogevasket sengetøj og hendes tæpper osv, og vasker hende bagi når hun har lavet.
Men dels er jeg virkelig bange for om vi kan slippe af med det, fordi så mange hunde på Nørrebro har det, så vil rigtig gerne høre nogle succeshistorier, haha smiley
Og dels vil jeg høre om I har lidt råd til forskellige aktiveringslege, som ikke kræver for meget, da jeg bliver helt smadret af al den rengøring. Luna er meget social og vant til at løbe løs med andre hunde hver aften, hvilket hun jo ikke må de næste mindst 14 dage, så hun kravler simpelthen på væggene herhjemme.. Jeg prøver at gå lidt længere ture nye steder for at kompensere, men det er ikke helt nok.
Ud over det modtages alle råd med kyshånd!
Tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giardia - råd og erfaringer?
  • #1   11. feb 2020 Jeg ved heldigvis ikke så meget om det, men tro at du skal over og bruge VirkonS i stedet for rodalon. Tror ikke Rodalon er skrapt nok.
    Vi har en hvalpekøber i Gentofte og der er åbenbart også en del, da Zoe fik det sidste forår. Det var vist ikke noget problem at komme af med og der har ikke været gensmitte.

• #2   11. feb 2020 Ville også bruge virkon s..

• #3   11. feb 2020 Der er iøvrigt ufattelig mange tråde vdr emnet smiley

• #4   11. feb 2020 Der er rigtig mange tråde. Prøv også at søge efter aktiveringstråde smiley

Nørrebro er desværre hårdt ramt og kunne godt trænge til noget seriøs frost 14 dage i træk

God bedring

• #5   11. feb 2020 Frost hjælper på ingen måde på giardia!! Det er kun sol/varme og uv stråler der dræber det.. Tværtimod kan det leve MEGET længe (2år) under kolde og mørke forhold!

• #6   11. feb 2020 Men sol i 14 dage er endnu mere urealistisk i Danmark. Så hellere frosten - så kunne jeg i hvert fald slippe for alt den regn. smiley

• #8   12. feb 2020 Vil anbefale dig HUSK og vitapetz probiotika tilskud hvis du oplever problemer med maven.

Kender ikke Giardia personligt men frygter det nogen gange og tester. God bedring !

• #9   13. feb 2020 Mine hunde har ikke haft giardia ; men det havde mine ildere derimod... det var SÅ svært at komme af med - så husk endeligt at vaske ALT med rodalon HVER dag... først da vi gjorde dette i 2 måneder blev de testet fri. smiley

• #10   14. feb 2020 Tak for alle svarene smiley
    Jeg har vasket hende i klorhexidinshampoo og hun får mælkesyrebakterier. Har rengjort og vasket hvad jeg kan smiley
    Hun skulle have medicin i 5 dage, og lige nu er vi på de 9 dages pause, før hun igen skal medicineres i 5 dage. Hendes mave virker heldigvis meget bedre, og energiniveauet har heldigvis ikke fejlet noget på noget tidspunkt smiley
    Men jeg synes, at hendes mave var værre mens hun fik panacur. Hun skulle også flere gange om dagen end hun plejer, og satte sig gerne 3 gange i træk + hun kunne heller ikke rigtig holde på det indenfor. Har andre erfaringer med det? Jeg tænker at det måske er logisk nok, hvis det er lavet til at dræbe orm? Altså at det nok er lidt skrappe sager smiley

• #12   14. feb 2020 Et lille fif herfra, havregrød, smiley masser af fibre og mild i maven.
    Jeg koger kyllingefilet, tager kødet op og hælder et par kopper havregryn i, skærer kødet ud og hælder det retur, de fleste hunde elsker det og jeg syntes det virker beroligende på hundemaven, mine hunde får en portion før hvert måltid, (de får RC gastro medens maven er dårlig)

Kommentér på:
Giardia - råd og erfaringer?

Annonce