{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

indførelse af hvalp til tyskland {{forumTopicSubject}}

En af mine hvalpe skal til tyskland, men jeg kan ikke rigtig finde regler om hvad der skal til. Er klar over at de skal rabies vacineres og ormkur hos dyrlægen, og et hunde pas. Men er der andet der skal gøres inden, måske noget som skal dokumenteres, ?????
Håber der er nogen der kan hjælpe, måske med et link også.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  indførelse af hvalp til tyskland
  • #1   6. feb 2020 Nej, rabies og pas er tilstrækkeligt og så skal hvalpen være 15 uger + en dag inden den må komme til Tyskland såfremt at den bliver vaccineret som 12 ugers.

• #2   6. feb 2020 Mange tak.

• #3   6. feb 2020 Hvis hvalpen afhentes af køber med 8 uger, skal hvalpen ikke rabies vaccineres. smiley Den skal blot have papir fra opdrætter på, at den ikke har været i kontakt med vilde dyr. smiley

Du kan finde oplysningerne hos Fødevarestyrelsen.

Vi hentede vores i Tyskland med 9 uger, og han havde pas, papirer men ingen rabies.

• #5   6. feb 2020 Og rent faktisk er der stort set aldrig nogle tyske toldere ved grænsen. smiley

Da vi kørte hjem fra Tyskland med vovsen, blev vi bare vinket igennem, selvom han sov midt på bagsædet. De gad ikke engang se papirer.

Da vi var i Sverige med en kat til World Show, da var de også ret ligeglade med katten. Hun havde dog papirerne i orden for en god ordens skyld. smiley

• #7   6. feb 2020 Susanne der er desværre stor forskel på om hvalpen skal til Danmark fra Tyskland(eller hvilket som helst andet land) eller om hvalpen skal fra Danmark til Tyskland.

Danmark er en af de eneste lande udover Østrig og Finland som har lavet en undtagelse for EU-reglen, som gør det voldsomt svært for danske opdrættere at sælge hvalpe til udlandet.

• #8   6. feb 2020 Jeg ville kontakte Fødevarestyrelsens tilsvarende myndighed i Tyskland for de helt opdaterede regler. Så burde du være sikker på ikke at løbe ind i en grum overraskelse smiley

At der ikke er toldere betyder i min optik ikke, at man skal fravige fra reglerne smiley Tænk nu hvis de har en razzia lige den dag, hvor de vil tjekke alle dyr, der krydser grænsen og man så ikke har papirerne i orden. Så hellere være sikker smiley

• #9   6. feb 2020 Mange tak, alle sammen og tak for links.
    Så dejligt at HG altid kan hjælpe når man ikke selv kan finde ud af det.

• #10   6. feb 2020 Jeg har én gang kørt over grænsen med hunde, og uden pas. Og jeg opdagede det først, da jeg stod i grænsebutikken smiley Passene lå hjemme hos mine forældre, 60 km fra grænsen, og jeg havde allerede ringet til min far og bedt ham finde passene frem, i tilfælde af at vi blev stoppet.

Det gjorde vi ikke, men tænk sig at stå med en hvalp uden papirer, og så få den smidt i karantæne, indtil man kan fremvise dokumentation - som hvalpen ikke har, når den ikke er rabiesvaccineret smiley Jeg ville ALDRIG løbe en risiko, som potentielt kunne koste en lille bitte hundehvalp 2-3 måneder i karantæne, bare for at forsøge at snyde mig uden om nogle regler. Sådan en hvalp ville man skulle aflive efterfølgende....

Dejligt at du vil følge reglerne, Mona. Det er jeg sikker på at både din hvalpekøber og din hvalp er taknemlige for smiley

• #11   6. feb 2020 Hvalpen skal til Tyskland.
    Og for at komme det skal den have chip, eu pas og rabisvaccine. Efter rabisvaccinen skal der gå 3 uger (21 hele dage) før den kan rejse ind i Tyskland.

• #12   6. feb 2020 Nu har jeg vist ikke skrevet nogle steder, at papirerne ikke skal være i orden? Karantæne er der jo ingen, der ønsker for sine dyr.

Jeg havde både alle papirer på, da vi hentede Balder, og vi havde alle papirer i orden til Sverige og retur igen. Faktisk kommer man ikke ind på WS, hvis ikke katten har de vacciner, den skal have. smiley

Ikke desto mindre føltes det lidt forgæves, da vi krydsede selve grænsen, da var der ikke megen kontrol. smiley

Men nogen kan tydeligvis ikke læse smileyer. smiley

• #13   6. feb 2020 Sorry, jeg læser

Og rent faktisk er der stort set aldrig nogle tyske toldere ved grænsen smiley

som en opfordring på at køre over grænsen med hvalpen, selvom den ikke er vaccineret og har papirer. Hvilket vil medføre karantæne for hvalpen, indtil den har fået sine vacciner og udstået karenstiden.

• #14   6. feb 2020 Det var det så ikke. Det er blot fakta. smiley

Vi handler stort set alt over grænsen, og vi er blevet stoppet EN gang de sidste mange år, og det var, fordi vi manglede et lys på bilen. smiley

• #15   6. feb 2020 Så tænker jeg at du skal overveje brugen af den her: smiley , for den indikerer, at man skal til at lave noget lidt bandit-agtigt smiley

Kommentér på:
indførelse af hvalp til tyskland

Annonce