1.112 visninger
|
Oprettet:
indførelse af hvalp til tyskland {{forumTopicSubject}}
En af mine hvalpe skal til tyskland, men jeg kan ikke rigtig finde regler om hvad der skal til. Er klar over at de skal rabies vacineres og ormkur hos dyrlægen, og et hunde pas. Men er der andet der skal gøres inden, måske noget som skal dokumenteres, ?????
Håber der er nogen der kan hjælpe, måske med et link også.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.131
dec 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 16
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.441
Du kan finde oplysningerne hos Fødevarestyrelsen.
Vi hentede vores i Tyskland med 9 uger, og han havde pas, papirer men ingen rabies.
jul 2012
Da vi kørte hjem fra Tyskland med vovsen, blev vi bare vinket igennem, selvom han sov midt på bagsædet. De gad ikke engang se papirer.
Da vi var i Sverige med en kat til World Show, da var de også ret ligeglade med katten. Hun havde dog papirerne i orden for en god ordens skyld.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.131
Danmark er en af de eneste lande udover Østrig og Finland som har lavet en undtagelse for EU-reglen, som gør det voldsomt svært for danske opdrættere at sælge hvalpe til udlandet.
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.509
At der ikke er toldere betyder i min optik ikke, at man skal fravige fra reglerne Tænk nu hvis de har en razzia lige den dag, hvor de vil tjekke alle dyr, der krydser grænsen og man så ikke har papirerne i orden. Så hellere være sikker
dec 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 16
Så dejligt at HG altid kan hjælpe når man ikke selv kan finde ud af det.
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 138 Svar: 10.242
Det gjorde vi ikke, men tænk sig at stå med en hvalp uden papirer, og så få den smidt i karantæne, indtil man kan fremvise dokumentation - som hvalpen ikke har, når den ikke er rabiesvaccineret Jeg ville ALDRIG løbe en risiko, som potentielt kunne koste en lille bitte hundehvalp 2-3 måneder i karantæne, bare for at forsøge at snyde mig uden om nogle regler. Sådan en hvalp ville man skulle aflive efterfølgende....
Dejligt at du vil følge reglerne, Mona. Det er jeg sikker på at både din hvalpekøber og din hvalp er taknemlige for
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Og for at komme det skal den have chip, eu pas og rabisvaccine. Efter rabisvaccinen skal der gå 3 uger (21 hele dage) før den kan rejse ind i Tyskland.
jul 2012
Jeg havde både alle papirer på, da vi hentede Balder, og vi havde alle papirer i orden til Sverige og retur igen. Faktisk kommer man ikke ind på WS, hvis ikke katten har de vacciner, den skal have.
Ikke desto mindre føltes det lidt forgæves, da vi krydsede selve grænsen, da var der ikke megen kontrol.
Men nogen kan tydeligvis ikke læse smileyer.
sep 2017
Og rent faktisk er der stort set aldrig nogle tyske toldere ved grænsen
som en opfordring på at køre over grænsen med hvalpen, selvom den ikke er vaccineret og har papirer. Hvilket vil medføre karantæne for hvalpen, indtil den har fået sine vacciner og udstået karenstiden.
jul 2012
Vi handler stort set alt over grænsen, og vi er blevet stoppet EN gang de sidste mange år, og det var, fordi vi manglede et lys på bilen.
sep 2017
indførelse af hvalp til tyskland