Muskelhunde - med forbehold Muskelhunde - med forbehold
Hejsa folkens.
Jeg er ny herinde, og kunne ikke rigtig finde ud af at søge.
Jeg har derfor valgt at oprette en tråd.
Jeg har forelsket mig i racen amerikansk staffordshire terrier MEN!
Dens indendørs aktivitets-niveau er simpelthen for højt til, at jeg ville turde at lade den være hjemme i min lille lejlighed.
Jeg er klar over, at den ville skulle motioneres ordentligt 90-120minutter om dagen, og dette er såmænd ikke det store problem - det er mere det med, at den vil kræve meget plads osv..
Det jeg efterspørger kunne være en hund der ligner Amstaff'en meget, men som er mere doven.. Har læst, at den amerikanske pitbull terrier er mere doven, men den er jo desværre ulovlig herhjemme..
Er vokset op med hunde igennem hele mit liv, er meget dominant, men samtidig kærlig. Har det med at vænne alle mine venners hunde af med deres problemer, så længe jeg er der - kunne eksempelvis være en dårlig vane med at hoppe op og ned af folk - efter 2min i selskab med mig, respekterer hundene mig ofte så meget, at de gør som jeg ber dem om, og kender spillereglerne.
Så vil mene, at jeg ahr styr på opdragelse, mentalitet og indstilling, hvad hunde angår.
Søger bare efter en "muskelhund" der er lidt mere doven *GG*. Alt lige fra ultra doven til mellem er godkendt.
Den skal helst bare ligne Amstaff'en på en eller anden måde.. Er så forelsket i den race, men har ikke pladsen og temperament til at se en hund fise frem og tilbage i min lejlighed. Hvis jeg boede i villa var det ligemeget..
Mvh Peter..
jul 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.816
Det kommer jo ikke an på, hvor lille din lejlighed er. Hunden skal aktiveres udenfor og ikke i din lejlighed, så derfor kan man godt have en amstaff eksempelvis i en mindre lejlighed.
Appropos amstaff, så synes jeg det er dejligt at høre, at du ikke bare anskaffer dig hunden og tænker "hva' pokker, det går nok" og så havner den på den blå avis 6 måneder senere.
Da jeg ikke ved hvor stor eller lille din lejlighed er, aner jeg ikke om en bullmastiff er for stor. Det skal jo være sådan at den kan komme rundt og så der er plads til jer begge.
Held & lykke
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 490 Svar: 3.308
mine er helt stille indenfor, det er når de kommer ud de bliver vilde
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 432
jul 2007
De bli'r lidt store.. Tror dog sagtens den ville kunne være i min kommende lejlighed (kommer først på tale, når jeg flytter til en større lejlighed!)
Stiler efter et sted mellem 70 og 100kvm, og da min kammerat har 2 af dem på samme areal, så burde det kunne lade sig gøre.
Indlæg som ovenstående hilser jeg hjerteligt velkommen..
Hunde er et dyr jeg altid har respekteret (bevars, respekterer også andre dyr, men har en speciel "connection" med hunde) så ville aldrig anskaffe mig en, hvis dens liv stod til at blive miserabelt - ville være ligesom med et barn, det kan man ikke!
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 41
Jeg har en dejlig amstaff han på 1 år og han er vokset op i min lejlighed på 65 kvmog han har ikke ødelagt noget. jeg tror det gælder om at motivere hunden så meget at den ikke har behov for at ødelægge noget... hvis hunden er træt når man forlader den, vil den sove mens man er ude eller på arbejde, men hvis hunden ikke er træt så kommer den hurtig til at kede sig og så er det at alle ulykker sker, og det er næsten ligemeget hvilken slags hund det er, og de fleste ( alle) hvalpe er jo meget aktive.... så jeg kan ikke se noget problem i at have en amstaff i en lejlighed.
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.714
Som de andre siger, er det dejligt at læse et indlæg af en som faktisk ser ud til at have sat sig ind i sagerne.
Jeg havde Caiser i min lejlighed på 28 kvm til han blev 14 mrd, og nu bor vi så på 90 kvm. Jeg ser ikke dette som et problem, da han har lært at man ikke leger vildt indenfor. Der sover man, eller "stille" aktivitet som at ligge og gnaske i knogler eller leger med aktivitets bolde.
Nu er der så lidt mere fart over feltet da vi bor sammen med en anden hund, men det er stadig ikke så lejligheden er raseret
Held og lykke med at finde den rigtige race for dig
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 5 Emner: 64 Svar: 2.179
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.714
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 131 Svar: 1.082
jul 2007
Dyrker selv meget motion, så ved hvor frustrende det er at ligge og vænne og dreje sig i sengen, fordi at man ikke har fået sin daglige dosis endorfiner..
Vil overveje det, da det også handler om, HVOR den lejlighed kommer til at ligge, for er der ikke store grønne områder, så duer det simpelthen ikke.. Så må jeg vente til jeg er gift med både kvinde og boliglån.. *g*
Har overvejet det i 1 år nu, og kan sagtens vente et par år til, men leger ofte med tanken, når en af vennerne anskaffer sig et lille krapyl. Er også omgivet af hunde-entusiaster på arbejdet, så lidt svært ikke at have en selv, hehe.
dec 2004
Følger: 41 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 643 Svar: 6.619
mene var bedre til dit behov/nivreau
jul 2007
At den er doven indenfor er nok det største must.. Er meget afslappet, når jeg endelig sætter mig til ro i min sofa, når ejg er hjemme, og ønsker lidt en hund der er indstillet på det samme - men igen fornemmer jeg, at det er et spørgsmål om ordentlig motion og opdragelse - synes det er lidt forvirrende og misvisende, hvad der bli'r skrevet her og der på nettet, så erfaringer fra mange brugere er altid det bedste..
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 131 Svar: 1.082
Hvis den hund du nu vælger bliver stimuleret fysisk, men især psykisk er det næsten muligt at få en Grand Danois til at bo i en papkasse .... ja ja ... jeg skrev næsten ;o)
Det er ikke pladsen der er det vigtigste, men hvordan hunden bliver lært til at begå sig når den er inde.
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.757
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.379
han har lært at holde sig i ro inden døre
mar 2006
Følger: 76 Følgere: 73 Hunde: 13 Emner: 304 Svar: 1.922
dec 2004
Følger: 41 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 643 Svar: 6.619
meninger og holdninger.. hatten af for det.
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.807
jul 2007
Ja, min mor kan vel nærmest være stolt *G*
Ej er vokset op med hunde, da jeg har levet på landet og blandt jægere, og de fleste af disse jægere har studeret deres racer godt hver især og opdraget lige efter hvad man som oftest mener er bedst for de pågældende racer, så det har vel smittet ldit af, at det skal gøres ordentligt for at man får en glad og sund hund, som er ligeså glad for at leve som en selv.
At jeg så er forelsket i muskelhunde er så bare noget uforklarligt jeg har.
Måske skyldes det, at jeg selv er muskuløs, jeg ved det ikke.. Derfor kan jeg også sætte mig ind i muskelhundes behov, da jeg simpelthen slet ikke selv kan sove uden at dyrke tilstrækkeligt med sport i løbet af en uge..
Nu skal det jo heller ikke blive til én stor psykoanalyse af mig selv. *G*
P.s. jeg er nu ikke perfekt og tror ikke på, at nogen er det, men er villig til at lære.
maj 2005
Følger: 77 Følgere: 77 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 1.634
jul 2007
Vil helt klart have den i overvejelserne, da dens størrelse ikke ville blive et problem..
Der er godt nok mange flotte herinde..
Endnu en gang tak for de mange svar! Kanon respons på så kort tid. Jeg skal nok skrive, når jeg engang beslutter mig for at få en, og så tage nogen billeder. Om der så går 3mdr eller 5 år, så vil jeg forsøge at huske det!
God aften herfra!
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
Muskelhunde - med forbehold