{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.374 visninger | Oprettet:

Forsikring hundepension {{forumTopicSubject}}

Hjælp, i en anden tråd bliver der sagt at der findes en forsikring som en hundepension kan tegne, denne forsikring skulle så dække alle hunde i pensionen, jeg kan desvære ikke få oplyst hvilket forsikringsselskab der skulle være tale om, eller bare et navn på en pension som har tegnet denne forsikring, hvis nogen af jer ved noget som helst om det, evnt bare navnet på en pension som har en sådan forsikring, så er jeg meget interesseret i at få det oplyst, gerne på pb hvis det er nemmere, jeg har i flere år forsøgt at tegne en sådan forsikring og har ikke kunnet finde et selskab som vil tegne den.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring hundepension
  • #1   16. dec 2019 Jeg tænker at det er en kollektiv, udvidet ansvarsforsikring, lige som den fx DcH har på alle medlemmer og hunde.

Kontakt forretningsføreren i DcH, han kan sikkert hjælpe dig videre. Ellers er jeg ret sikker på at oplysningerne om forsikringen står et sted på landsforeningens hjemmeside.

• #2   16. dec 2019 Øhh, men det er jo ikke ansvar det handler om, ansvarsforsikringen hundeejer har tegnet dækker også medens hunden er i pension, det handler om en forsikring som dækker hvis hunden bliver syg, kommer til skade eller lignende medens den er i pension.

• #3   16. dec 2019 Det er Concordia, som DcH har forsikringen i.

Men hvad er det egentlig du søger dækket?

Skader hund og hund imellem, dækkes af skadelidte hunds sygeforsikring (hvis den har en) eller skadevoldende hunds ansvarsforsikring. Skader på dig, dækkes af din ulykkesforsikring. Skader på besøgende dækkes af ansvarsforsikring og/eller vedkommendes egen ulykkesforsikring.

DcH's forsikring dækker skader på ikke-sagesløse, altså folk som går ind til hunden, velvidende at der kan opstå en skade; fx hundetræneren der skal lære en hund at lege, gø eller lign. Den eneste situation jeg kan forestille mig i en hundepension er, at du går ind til en hund, som du VED er aggressiv, og den så bider dig. Eller skader på 2 fremmede hunde, som lukkes i samme indhegning, og kommer op at slås.

• #4   16. dec 2019 Det eneste hundens egen ansvarsforsikring ikke dækker er mine ting, men det er sådan set ikke problemet.

• #5   16. dec 2019 Så hvis hunden falder i et hul og brækker et ben? Så vil det komme an på, om der er noget at bebrejde dig. Hvis ikke, dækker hundes sygeforsikring. Hvis den ikke har en sygeforsikring, er det bare ærgerligt, så dækker ejer selv. Som med skader der opstår alle mulige andre steder i livet.

Hvis der er noget at bebrejde dig, skal du betale af egen lomme. Altså hvis du fx ved at der er gravet en hul, og at den hund du lukker ud, er sådan en der spurter afsted, uden at se sig for. Så er der en teknisk mulighed for at du selv skal betale. Jeg har dog svært ved at se det for mig i praksis.

• #6   16. dec 2019 Det ved jeg godt alt sammen, men det kommer bare i den anden tråd til at fremstå som om jeg lyver omkring at der ikke findes sådan en forsikring, jeg har simpelthen haft kontakt til et utal af forsikringsselskaber nu og ingen vil tegne en forsikring som dækker hvis hundene bliver syge eller kommer til skade i min varetægt!

• #7   16. dec 2019 Så DU vil tegne en kollektiv sygeforsikring, på hunde i din pension?

• #8   16. dec 2019 Jep

• #9   16. dec 2019 Jeg har genlæst Christinas indlæg, og læser det altså som en kollektiv ANSVARSforsikring?

Måske er det derfor hun ikke svarer - fordi hun lige skal være sikker på hvad det er for en slags forsikring, pensionen i virkeligheden har.

Jeg tænker at det ligger i en af pensionens erhvervsforsikringer, at der er tegnet en ansvarsforsikring som dækker, hvis en hund gør skade på en medarbejder eller anden hund - selv om der er egen skyld/accept af risiko.

• #10   16. dec 2019 Og det er faktisk ikke kun mig, vi er flere pensionsejere som har forsøgt og ingen af dem jeg har kontakt med har kunnet finde et sådan tilbud, derfor er det altså temmelig relevant hvis der virkelig findes en pension som har en sådan forsikring, så vil jeg og rigtig mange fle da gerne have navnet på det selskab smiley

• #11   16. dec 2019 Ja men i sådan et tilfælde dækker arbejdsskade forsikringen, eller min egen ulykkesforsikring jo uden problemer, det har jo sådan set intet med den enkelte hund og dermed den enkelte hundeejer at gøre smiley

• #12   16. dec 2019 Jeg gentager: ansvarsforsikring.

Altså hund til hund. Og så kumuleres godtgørelser på mennesker jo, hvilket er et plus hvis der er flere ulykkesforsikringer også.

• #13   16. dec 2019 Det er ikke helt usansynligt at der ikke finde nogen form for forsikring specifict til dit formål. Du skal nok kigge i retning af hesteverdenen og se hvad de har af forsikringer på hestepensioner.
    De personer, der arbejder i pensionen skal være dækket af en erhvervsforsikring (det er vel ikke anderledes end hvis jeg ansætter folk på mit landbrug). Hundene skal være dækkede af deres egne ansvars- og eller sygeforsikringer.

• #14   16. dec 2019 Bodil det findes ikke mig bekendt heller.
    Lige som når andre firmaer tegner en forsikring der dækker hvis noget går galt i deres varetægt. Det findes ikke i forhold til hundepension. Så det bedste at gøre er at informere kunderne om at ophold er på eget ansvar og at i forbeholder jer ret til at tage en hund til dyrlæge på ejers regning osv. det gør i uden tvivl i forvejen.

• #15   16. dec 2019 “12 ja men problemet er jo at når jeg passer en hund i mere end et par timer, så opfattes jeg som hundens besidder, det gælder jo alle hunde jeg passer, så en ansvarsforsikring, kollektiv eller ej, dækker ikke fordi den ikke dækker egne hunde smiley det handler egentlig heller ikke så meget om hunde som skader hinanden, det handler mere om hunde som fx brækker et ben, får kennelhoste, kraftig diarre eller lign hvor dyrlægehjælp er nødvendig, medens de er i pension, er hunden sygeforsikret af ejer er der intet problem, men det er der faktisk rigtig mange hunde som ikke er:)
    Med andre ord en forsikring som dækker som en sygeforsikring, bare på alle hunde jeg har i løbet af året:)

• #16   16. dec 2019 #14 præcist rigtig mange tror bare at en sådan forsikring har pensionen, ellers er det fordi de ikke gider tegne den, men vi er rigtig mange som rigtig gerne vil tegne en forsikring, det kan vi bare ikke:) derfor er det da interessant hvis en pension skulle have tegnet en sådan, så er vi da godtnok mange som gerne ville skifte til det forsikringsselskab

• #17   16. dec 2019 Bodil, det gælder ikke hundepensioner. Hvis kunderne er i tvivl, så kan de kontakte deres forsikringsselskab. Det med at ansvaret overgår til "besidderen" gælder kun, hvis hunden gør skade på passerens egne ting indenfor. Der er i øvrigt en del praksis på området.

• #18   16. dec 2019 Anne nu har du helt tabt mig, kan jeg eller kan jeg ikke tegne en forsikring som dækker hvis en hund bliver syg, eller kommer til skade medens jeg passer den?? Hvis jeg kan, hvad er det så for en forsikring jeg skal have fat i?

• #19   16. dec 2019 Hundens egen ansvarsforsikring dækker hvis hunden løber over til min nabo og tager Hans høns, den dækker ikke hvis hunden tager mine høns, intet problem, det handler om hunde som bliver syge eller kommer til skade medens de er her! Det er det jeg vil tegne en forsikring imod smiley jeg er egentlig ligeglad med mine ting, jeg må jo bare til lommerne hvis det er, men det er hundens sygdom eller ulykke det handler om.

• #20   16. dec 2019 Vi undersøgte det i sommers og hverken tryg eller andre der tegner erhvervsforsikringer vil tegne en sådan.

• #21   16. dec 2019 Samme her Ginne jeg har haft fat i gensidige, tryg, agria og Topdanmark ingen vil tegne den ;( men hvis det er muligt at finde et selskab som vil, så er jeg da rigtig interesseret smiley

• #22   16. dec 2019 Og det er jo fuldstændig hul i hovedet.
    Alle andre erhverv tegner forsikringer mod feks en tømmer der laver en byggefejl osv det er brancheforsikringer.
    Hvis du glemmer en låge og en pensionshund bliver kørt ned. Og smadre en sprit ny Audi i forløbet.
    Bare ærgerligt. Hundens ansvar dækker Audien. Men du må som pensionsejer selv til lommen og få lappet hunden sammen igen og give kompensation.

• #23   16. dec 2019 Da vi havde hundemadsbutik var der forsikret mod feks en hund der bliver kvalt i et ben. Eller bliver syg af de produkter man sælger. Det kan tegnes. Men ikke pensionsforhold.

• #24   16. dec 2019 Hvis vi sender møbler til opbevaring hos boxit skal du også selv tegne en indboforsikring på deres værdi feks. Som sikre mod skader brand tyveri osv.

• #25   16. dec 2019 Som jeg ser det, har du ikke BRUG for en forsikring. Hundenes ansvarsforsikringer dækker, hvis hundene gør skade på hinanden eller mennesker (som ikke er ansat). Eller bryder ud og gør skade på naboer eller andet. Hundens sygeforsikring (hvis de har en) dækker skader hundene får, uanset hvordan skaderne opstår. Skader på personale dækkes af ulykkesforsikring.

Men det er jo dig der spørger til en forsikring, så du må da vide hvilken forsikring du søger smiley

• #27   16. dec 2019 Åhhh men jeg ved hvad jeg vil forsikres imod, men har ikke kunnet finde et selskab som vil tegne det, som Ginne også skriver, de tilfælde hvor hunden bliver syg eller kommer til skade her hos mig og ejer ikke har sygeforsikring, det er de tilfælde jeg gerne vil have dækket smiley det andet med ansvar, personskade, tingskade m.m det har jeg styr på, men hvis en hund i morgen løber ud foran en bil og ejer ikke har hunden sygeforsikret! Hvad så?

• #28   16. dec 2019 Jamen, hvis det er noget at bebrejde dig, så har du vel en erhvervsansvarsforsikring? Og hvis ikke, skal du bare sørge for, at der IKKE er noget at bebrejde dig smiley

Hunde kan blive syge og komme til skade på alle mulige måder. Derfor kan vi ejere tegne en sygeforsikring. Gør man ikke det, er det bare ærgerligt. Så må ejer jo enten betale for dyrlæge eller aflivning - med mindre DU har handlet uagtsomt. Og igen, det må du så prøve ikke at gøre.

• #29   16. dec 2019 Ring til forsikringsoplysningen.
    Hvis nogen kan hjælpe, så er det dem smiley
    https://forsikringsguiden.dk/forsikringsoplysningen/

• #31   16. dec 2019 Problemet er jo netop at en erhvevsansvarsforsikring ikke findes til en hundepension smiley de forsikringsselskaber jeg har talt med har den ikke siger de:) der kan tegnes forsikring som dækker ting, men ikke hunde smiley

• #32   16. dec 2019 Jeg ville jo rigtig gerne kunne sige til mine kunder at sker der noget med deres hund medens den er her så har jeg en forsikring som dækker smiley men det kan jeg bare ikke, for ingen vil lade mig tegne en sådan forsikring smiley

• #34   16. dec 2019 jeg tænker også forsikringsoplysningen....

• #35   16. dec 2019 Bodil - Har du et link til hvor der står at når man har passet en hund i nogle timer, så er man besidder?

• #37   16. dec 2019 Tak smiley Kan se der står 17-18 timer, troede lige der var tale om 2 timer eller sådan noget smiley

• #38   16. dec 2019 det står her

https://erstatningsretten.dk/personskader/anden-personskade/erstatning-ved-hundebid/

jeg tænker om samme regel som gælder en tyv ikke gælder ved en pension for hunde? prøv at se teksten

• #39   16. dec 2019 En pension betragtes som besidder, det er helt sikkert, det betyder at mine ting ikke er dækket af hundens ansvarsforsikring, det betyder også at hvis hunden bider mig er det heller ikke dækket af hundens forsikring, men min egen ulykkesforsikring dækker mine skader.
    Men det har jeg heller ikke spørgsmål til, de regler er jeg godt inde i, det handler ene og alene om at forsikre hundene, altså hver enkelt hund mod skader eller sygdom hos hunden medens den er i pension. Hvis Fido bliver smittet med kennelhoste medens han er her fx, eller hvis trofast brækker benet smiley

• #40   16. dec 2019 https://www.gfforsikring.dk/erhverv/brancher/service

Hvis du kigger nedenunder billedet og åbner fanen med hvem de dækker i deres erhvervsforsikring, står der hundepension, men hvor meget og hvad, ved jeg dog ikke.

• #41   16. dec 2019 #40 det er en arbejdsskade forsikring, den dækker dine medarbejdere hvis de kommer til skade, den dækker ikke hunde som kommer til skade;)

• #42   16. dec 2019 Problemet er jo, at en hund er en ting. Den er svær at sætte en pris på, sådan forsikringsmæssigt. Og det passer ikke ind i øvrige forsikringstyper. Yderligere skal det jo dokumenteret præcis hvilke hunde der er i pensionen på et givent tidspunkt.

Men altså, hvis Fido får kennelhoste eller brækker et ben, må ejer betale. Sådan er livet, når man ikke har sygeforsikring på dyret. Jeg har nok svært ved at forstå behovet, egentlig.

• #43   16. dec 2019 Der kan vel komme problemer hvis nu kennelejer tilkalder en vagtdyrlæge, fordi hun bliver bekymret over en almen skidt tilstand, dårlig mave eller lignende. Dyrlægen kommer og finder ingenting. Ejer har ikke været til at kunne få fat i. Et par dage efter, da de henter hunden er der ingenting. En emsig ejer, vil måske ikke betale vagtdyrlæge og så kan jeg da godt forstå det er rart med en forsikring. Eller hunden får poten mega uheldigt i klemme, eller....

• #45   17. dec 2019 Som det er nu skriver man under på at når hunden er her og bliver syg så jeg vurderer at en dyrlæge er nødvendig, så tilkaldes dyrlægen på ejers regning, man skriver under på at det er mig som beslutter om dyrlægen er nødvendig, jeg vil ikke risikere at stå med en hund som jeg vurderer kræver dyrlæge og ejer ikke ønsker dyrlæge tilkaldt smiley
    Der har aldrig været problemer, men jeg ville bare rigtig gerne at jeg havde en forsikring som gjorde at hvis hunden blev syg eller kom til skade her, så var det forsikringen som fik regningen ikke ejer. smiley

• #46   17. dec 2019 Det sjove er at alle tilsyneladende tror at det her handler om min pengepung, det gør det ikke, for som det er nu så er det hundeejeren som betaler, ingen problemer, men jeg ville bare gerne Skåne hundeejer for den udgift hvis jeg kunne, så man når man sender hunden på ferie ikke risikerer at få en dyrlægeregninger fordi hunden får kennelhoste eller brækker benet smiley det sjove er så at i de år jeg har haft pension har jeg kun haft brug for dyrlæge to gange, så det er ikke noget som sker tit;)

• #47   17. dec 2019 Hvis der er "nogen" der kan svare på dine spørgsmål, så er det forsikringsoplysningen.

• #49   17. dec 2019 Jeg kan også sagtens forstå det ville være rart

• #50   17. dec 2019 Forsikringsoplysningen kan ikke hjælpe, de henviser til dyrekassen Danmark eller Agria og demhar jeg selv haft kontakt til smiley så status er at den forsikring kan ikke tegnes, men hvor ville jeg dog ønske at den bruger som i den anden tråd oplyste at hun kendte enhundepension som havde en sådan forsikring som dækkede samtlige hunde, ville oplyse mig om hvilken pension det handler om, både for mig som pension men da også for jer alle som brugere ville det da være rart at kunne tilbyde det samme ;(

• #52   17. dec 2019 Men Bodil, det var faktisk ikke det Christina skrev i den anden tråd....? Hvis du prøver at læse dit indlæg og hendes svar med sådan helt åbne øjne, så vil du se, at I (måske) taler forbi hinanden. Det JEG læser i Christinas indlæg, er at der er lavet en kollektiv ANSVARSforsikring.

• #53   17. dec 2019 Nå, og så havde C lige været forbi med et indlæg her, 27 sekunder inden jeg trykkede send.

• #54   17. dec 2019 Men faktisk skriver hun jo direkte at hun vil spørge pågældende pension hvor han har tegnet forsikringen så den også gælder hundene så det er jo nok det hun mener mon ikke?
    Jeg har faktisk rigtig svært ved at forstå hvordan min forespørgsel kan blive tilen fornærmelse, jeg tror altså stadig at Christina har opfatter det forkert, jeg har meget svært ved at forestille mig at en pension har kunnet tegne den forsikring vi er så mange som har efterlyst smiley ognærlig talt det er altså ikke ment som en beskyldning! Vi kan alle tage fejl.
    Men jeg forstår nu stadig ikke hvorfor jeg ikke bare kan få den pensions navn, så skal jeg nok selv undersøge det uden at det koster nogen noget som helst bøvl!

• #56   17. dec 2019 Christina, hvorfor må jeg egentlig ikke få at vide hvilken pension der er tale om? Det er da en rigtig god reklame for pensionen vil jeg mene smiley

• #58   17. dec 2019 Ok så vil jeg gerne bede om navnet på den pension som har en forsikring der dækker alle hunde i pasning Christina smiley vil du skrive det her så pensionen kan få reklamen her, eller sende mig svar på den pb jeg har sendt da jeg forespurgte om det samme smiley

• #60   17. dec 2019 Øv, at forsikringsoplysningen ikke kunne hjælpe dig.
    Jeg har faktisk brugt dem flere gange både arbejdsmæssigt og privat og med stor succes.
    Hvis det ikke lykkes dig at få fat i den omtalte pension, så ville jeg kontakte en forsikringsagent.
    Held og lykke smiley

• #61   17. dec 2019 Isabelle hun har spurgt og venter på svar... det er ikke det samme som ikke at ville sige det

• #62   17. dec 2019 Helt ærligt, det er da ret simpelt, enten vil man oplyse pensionens navn eller også vil man ikke! Det er ikke pensionen telefon nummer jeg skal bruge bare dens navn, så skal jeg nok selv finde ud af det:) der findes simpelthen ikke en hundepension som ikke gladelig vil lade sig nævne ved navn på et hundeforum

• #64   17. dec 2019 I stedet for at skrive det du skriver der, så kunne du jo have skrevet pensionens navn ??

• #65   17. dec 2019 Med den attitude havde jeg heller ikke haft lyst til at hjælpe nu.
    No fucking way.

• #68   18. dec 2019 Jeg har været smart smiley syntes jeg selv da, jeg har skrevet til fødevarestyrrelsen afdelingen for hundesmeily smiley de kommer rundt til samtlige godkendte pensioner i landet, hvis nogen ved om der er en pension med forsikring af hunde er det da dem:) de plejer at svare ret hurtigt tilbage. smiley

• #70   18. dec 2019 mon dog styrelsen oplyser den slags om andre... persondata osv ?

har I ikke bare misforstået hinanden mon?

• #71   18. dec 2019 De kan helt bestemt oplyse mig om en sådan forsikring findes smiley det kan de jo nemt uden at oplyse hvem der har tegnet den;) men det ville da helt bestemt have været noget nemmere hvis jeg var fri for alle de omveje smiley

• #72   18. dec 2019 har de virkelig det indblik? Jeg kender dem kun fra avisen og sager med kontrol besøg... det er ikke mit indtryk at de har et dybt indblik med mindre en virksomhed laver rav i den...?

• #73   18. dec 2019 Det kan jeg garantere dig at de har;) vi kommer igennem rigtig mange ting når de er på besøg;) de vejleder om alt mell.m himmel og jord smiley

• #74   18. dec 2019 Fødevarestyrelsen undersøger om den pågældende virksomhed lever op til lovgivningens krav omkring hygiejne, indretning osv.
    Men jeg kan ikke forestille mig, at de spørger ind til forsikringer.
    Det har de i hvert fald ikke gjort hos mig!

• #76   18. dec 2019 Fandt dette på Google ved ikke om det er en hjælp.
    https://dogley.com/da/hundeforsikring

• #77   18. dec 2019 Det her er ved at være meget lidt sjovt må jeg indrømme, det hele kommer op fordi du Christina i en anden tråd påstår at du kender en pension som har en forsikring somdækker hunde i pensionen, en forsikring jeg forgæves har forsøgt at tegne, jeg beder dig så både på pb og i tråden om at få oplyst hvilken pension der er tale om, det ønsker du ikke, så forsøger jeg endnu engang at kontakte flere forskellige fordi kan en pension tegne den forsikring, så må den da findes! Men nej, sidste for søg er nu Fødevarestyrelsen som helt sikkert ved om en sådan forsikring findes!
    Jeg må indrømme at jeg ikke tror den findes, jeg er helt sikker på at der er tale om en misforståelse, den pågældende pension har formodentlig tegnet en arbejdsskadeforsikring som dækker de frivillige samt medarbejdere hvis de fx bliver bidt af en hund:) jeg vender retur når fødevarerstyrrelsen har svaret, det er min sidste mulighed når ikke Christina ønsker at oplyse navnet på denpension hun kender som har tegnet pågældende forsikring!!

• #78   18. dec 2019 Til #76, jeg har haft kontakt til gensidige, men de har ikke et tilbud som dækker i en dansk hundepension og ønsker ikke at lave det, det dogley har er ikke dansk og dækker forøvrigt ikke Ret meget smiley

• #80   18. dec 2019 Lige nu har jeg det lidt sådan at jeg syntes det er dig som er til grin Christina, jeg syntes faktisk ikke det er sjovt, på mig virker det lidt barnligt det du har gang i nu.

• #89   18. dec 2019 Øhhh i #79 skriver du da at ejer har svaret tilbage??

• #90   18. dec 2019 Bodil
    Måske man i branchen skulle overveje at starte en brancheforening.
    Jeg ved godt det måske ikke lige er det der er overskud til.
    Men et sted ville det faktisk både kunne være med til at signalere noget kvalitet og samtidig kan det nogen gange gøre ting muligt når man spørg for 10-20 virksomheder, der ellers ikke lader sig gøre når virksomhederne spørg enkeltvis.

• #91   18. dec 2019 Har faktisk selv tænkt det samme Ginne, men lige nu syntes jeg ikke lige jeg har overskuddet smiley

• #93   18. dec 2019 Og på “Find erhvevsforsikring” kunne det heller ikke lade sig gøre ;(

profilbillede
  • #95   18. dec 2019 Nej det tror jeg nok heller ikke, jeg har jo forsøgt i nogle år nu, men ærlig talt jeg fik da fornyet håb den anden dag da Christina kom med sin udmelding ;(

• #97   18. dec 2019 Jeg tror egentlig bare, at dette er endnu en fortalelse fra C. Jeg tror ikke et sekund på, at hverken forsikringen eller den pågældende pension findes, som har denne forsikring. smiley

• #98   18. dec 2019 "Fortalelse" ja lad os kalde det det.

• #99   18. dec 2019 Kan det være en særaftale? Aner ikke noget om forsikringer, men det virker som at nogen er bedre til at forhandle sær-aftaler.

men om denne sær-aftale så også fungere i praksis ved jeg ikke smiley

• #101   18. dec 2019 Det her er som at køre forbi et biluheld smiley

Jeg hader når jeg tager fejl. I denne tråd tog jeg fejl TO gange smiley

• #102   18. dec 2019 Så fik jeg svar fra fødevarerstyrrelsen

profilbillede
  • #103   18. dec 2019 Med andre ord, hvis en pension har fået tegnet en sådan forsikring vil Fødevarestyrelsen rigtig gerne høre om det smiley

• #104   18. dec 2019 Og hvis En jurist, Anne måske ?? Har, lyst til at hjælpe mig med udformningen af mit skema så jeg fraskriver mig ansvaret, så ville jeg da være rigtig glad smiley

• #106   18. dec 2019 Det kan være stedet kræver man har udvidet ansvarsforsikring på hunden?

"Den udvidede hundeansvarsdækning dækker også skader på eller hos en person, der passer hunden for dig."

https://www.pensam.dk/forsikring/forsikringer/hundeforsikring

• #109   18. dec 2019 Anne Jurist gider godt hjælpe dig smiley

• #110   18. dec 2019 Har sendt en besked Anne smiley

• #112   18. dec 2019 Helt rigtig forstået Ida smiley

• #115   18. dec 2019 Det er rigtigt Isabelle, det kunne give bøvl hvis forsikringsselskabet så vil have en dyrlægeattest på hunden før den kommer på ferie ??

• #118   18. dec 2019 Kan ejerne ikke bare forsikre hunden ved en sygeforsikring? hvis de vil være dækket ind, er ansvaret vel deres?

• #120   19. dec 2019 så må de jo bare have det... problem solved

• #121   19. dec 2019 Du har da helt ret HL, men det ville nu, alt andet lige, være rart om jeg som pension, kunne sige, når din hund er her, så behøves du ikke at spekulere på noget, vores forsikring dækker evnt skader eller sygdom som opstår her:) hvis jeg bare kunne få lov at tegne en sådan forsikring:)

• #123   19. dec 2019 Jeg tror da egentlig ikke man får flere kunder, mest fordi folk faktisk ofte tror at en pension har en sådan forsikring smiley men jeg har personlig nu heller ikke brug for flere kunder, vi har fyldt stort set konstant smiley så det er ikke problemet;)

• #126   19. dec 2019 der er så meget oplysning om mulighederne for at tegne sådan en forsikring på egen hund at folk i min verden må løfte det ansvar selv og ellers tage konsekvensen

jeg kan slet ikke se det er en pensions ansvar

det er surt for ejeren med en regning men det er det uanset om sygdommen rammer hjemme i haven, på pension eller på gåtur

en ulykkesforsikring på en hund alene koster 500 kr årligt. en sundhedsforsikring ca 1200 kr. det er 100 kroner per måned.

har man sparet det, har man valgt at man tager sådan en regning uden at kry.

og i dag kan ingen komme og sige at de ikke kendte muligheden...

ansvar tilbage til ejeren.
    Hvor går grænsen ellers snart for hvad ansvar andre skal tage for folks dyr? at eje en hund er et tilvalg. ikke en forpligtigelse.

med tilvalg følger ansvar

før hunden indskrives gøres ejer opmærksom på at en forsikring de selv har skal dække og ellers må de betale selv. bom.

jeg kan slet ikke se behovet for at tage det ansvar fra ejerne.

men den holdning står jeg måske alene med. og det er fint.

skulle min hund på pension ville jeg forvente at jeg skulle dække den slags. ganske som jeg skal hvis min nabo passer fido.

derfor har jeg forsikring. andre spare op.
    men min hund mit ansvar

• #128   19. dec 2019 og der står jeg så helt anderledes. Det ansvar mener jeg ligger hos ejeren

så kan pensionerne servicere mig på alle mulige andre for mig vigtigere områder.

jeg ville aldrig vælge en pension til Eller fra ud fra det, så jeg kan slet ikke se de vise sten i den service.

og så synes jeg principielt at folk der vælger en hund skal overveje den del selv, måske skinner det igennem at jeg synes mange får en hund uden at overveje ret meget... køber de en bil skal de dælme nok sørge for forsikringer og dit og dat men hunden... nej den kan pensionen da betale dyrlægen til...

Vi behøver ikke være enige. Det er bare en holdning som jeg personligt bliver træt i ansigtet af at møde.

hvem pokker mon skal betale hvis fido kommer til skade imens naboen passer kræet......

måske der ikke findes en forsikring fordi det er noget som man må overveje for man får hund. om man vil betale hvis dyret bliver sygt, og hvordan... via egen forsikring eller opsparing....

som ejer af en pension står man som alle andre der har med andre folks dyr at gøre. på træningshold forsikre man også selv.

hvis en ejer giver mig snoren fordi de har bedt mig komme og rådgive om deres hund og hunden i samme sekund rammes af en bil og skal opereres så er det dem der betaler. de har selv opsøgt hjælpen. folk opsøger selv træningssteder og folk opsøger selv pensioner...

nå... jeg er nok bare lidt træt af at mange gerne vil lægge ansvaret fra sig for noget de selv har valgt til i deres liv. og over at det kan overraske nogle at dyr koster penge og kan komme til skade... uanset hvor godt man passer på de dyr... og så måske skaber sig over for pensionen over en regning som de selv burde have overvejet de kunne få... på pensionen.. på gåturen... i hundeskoven... i hjemmet...hos naboen.... fortsæt selv listen

jeg håber pensionerne tager den slags med oprejst pande. naturligvis skal ejerne selv forsikre deres egne dyr som de har valgt at få.

men ja jeg er nok bare en sur hundeven som er træt af at se folk få dyr uden at overveje hvad de koster.
    bom Bang
    ude smiley

jeg skal ne og spørge politiet om de vil forsikre min bil mod fartbøder nu min nabo skal låne den..nå nej... smiley

• #130   19. dec 2019 Det var godt nok vildt. mine tre hunde har alle kostet ca 1200 per styk inklusiv ansvar. men jeg er også svær at forhandle med. race og bopæl spiller også ind.

hvorfor blev det så dyrt?

dyrekassen har også en til 500 kr. den dækker kun ulykker

• #131   19. dec 2019 Da jeg tjekkede (november/december 2015) ville Nickis (schæfer) forsikring blive dobbelt så dyr i Dyrekassen Danmark, hvis vi ville overtage den ved ejerskifte, trods hun allerede var forsikret der (siden 8 uger) og aldrig havde haft skader.

Priserne var simpelthen bare steget og vi kunne ikke overtage den gamle aftale.

Omvendt er Easy (collie) i Dyrekassen DK til ca. 1500/året. Så race betyder RIGTIG meget smiley

Det ironiske er jo så, at Nicki aldrig har brugt sin sygeforsikring, men det har Easy smiley

• #133   19. dec 2019 Jeg har Sam forsikret i Agria og har fået den tegnet inden han blev 8 uger, (så er ansvarsforsikringen gratis) så betaler jeg "kun" for sygeforsikring og genoptræning..
    Han ligger på en 3000 kr om året.

Det er vildt det er så forskelligt.

• #135   19. dec 2019 Jeg giver omkring 3500 om året for BEGGE, med 10% variabel egenbetaling og selvrisiko på 800 kr smiley Og der er inkl. alt - medicin, genoptræning og hvad man nu ellers kan få.

Jeg synes godt nok jeres forsikringer er dyre smiley

• #136   19. dec 2019 En ting er prisen, men det der tæller er altså, for mig, om de dækker, når skaden er sket, hvor meget de dækker i total og hvad de ikke dækker.

Jeg har hørt så meget dårligt om mange selskaber, som ja sikkert var billige nok, men ofte sneg sig uden om betaling, hvis de kunne.

Jeg husker ikke, hvad jeg pt giver for Dyrekassen, men de dækker de ting jeg sender ind, og er altid til at tale med.

• #137   19. dec 2019 Hvor er det vildt.... Ikke dog en forskel

• #138   19. dec 2019 Sjovt, jeg har 3 hunde forsikret i agria, to med opdrætterforsikring som dækker hvalpene også smiley jeg giver ialt 4200 årligt smiley altså for alle 3 smiley

• #139   19. dec 2019 2300 kr om året med en selvrisiko på 713 kr hos Dyrekassen.. fik jeg lige set.

• #140   19. dec 2019 Jeg har også 10% egenbetaling og selvrisiko på 800 kr.

De har heldigvis også altid dækket det jeg har sendt ind smiley

• #142   19. dec 2019 At en pensionsejer siger "Ja, hundene er forsikrede" er vel ikke det samme som at hundene er sygeforsikrede IGENNEM pensionen under opholdet ?????
    Der er simpelthen FOR mange variable til at jeg tror man kan få noget som helst forsikringsselskab til at tegne sådan en forsikring. Det ville sikkert blive en megadyr forsikring og uanset hvad så vil pensionskunderne skulle betale. Og så kan man vel lige så godt fortsætte på den måde man allerede kører men at pensionsejer afgør om en hund skal til dyrlæge og ejer betaler.

• #143   19. dec 2019 Alle vores ligger lige omkring 1700kr
    De dækker lidt forskelligt da de er tegnet på forskellige tidspunkter. Men Alle ligger omkring 28.000kr i årligt dække og 80 eller 90%. De to som er i agria har fuld medicin dækning og selvrisko omkring 1000kr. Mynte er på den helt gamle alm brand. Med 300kr i selvrisiko og uden medicindækning ved siden af hvad der udleveres fra dyrlægen.

• #145   20. dec 2019 Obs, har fået pb fra Christina, desvære var var det forkert forstået, jeg må nok konstatere at forsikringen ikke findes

• #147   20. dec 2019 Synes det er rigtig pænt af Christina at svare efter denne tråd

• #149   21. dec 2019 Det har i alt fald betydet temmelig meget ekstra bøvl for mig smiley det havde været lettere hvis jeg bare havde fået pensionen navn, så havde det været opklaret på under en halv time smiley det står nemlig direkte på pensionens side at hundene kun er dækket af egen forsikring smiley

• #150   21. dec 2019 Du KUNNE jo også bare lige have trukket vejret og ventet på svar

• #151   22. dec 2019 Ja bestemt, men ærlig talt, jeg havde nok ikke fået noget svar hvis ikke jeg havde gjort som jeg gjorde:) det er så let at slynge en påstand ud og så bare holde mund for resten smiley faktisk betyder lige det her med den forsikring rigtig meget for mig og min virksomhed, så jeg håbede da i den grad at der var en sådan forsikring:)

Kommentér på:
Forsikring hundepension

Annonce