704 visninger
|
Oprettet:
Sky som bare pokker! {{forumTopicSubject}}
Er der nogen herinde der kan komme med nogle gode råd til hvis man har en hund der er bange for alt og smider sig på ryggen når man vil have den til at stå, snapper efter fremmede mennesker.
Ved godt det er min egen fejl men hva jeg gør forkert ved jeg ikke.
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
Men ellers kigger jeg også lige med. Hvis nu Mickey bliver ved med at være lidt sky...
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
nov 2005
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 10 Emner: 69 Svar: 238
Lidt flere oplysninger om hunden.
Hvor gammel er den har du haft den fra hvalp eller har du lige fået den?
Har den altid gjort sådan?
Der er ikke en gylden regl:Man må tage udgangs punkt i hver enkelte hund.
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
dec 2006
Følger: 44 Følgere: 49 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 652
Fru B: Ja kisser er kanon men efter der er kommet nye på holdet er det ikke det sammen. vi lære det sammen som sidste periode. Og jeg har fået nyt job så har ikke kunnet være der de sidste par gange. Men ja kisser er super og har hjulpet mig rigtig meget
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
I skal hele tiden være på vagt og hunden lever i stress.
Jeg ønsker ikke at gå mod Kisser, men jeg ville nu prøve at kontakte Lillen. Nogle gange hjælper det med friske og nye øjne, og måske også andre fremgangsmåder.
dec 2006
Følger: 44 Følgere: 49 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 652
Mette: Det er ikke fordi hun er så bange for stående ting, men blæst, vand biler, mænd og fremmede.
Og til tider bange for mig. Det skal lige slås fast at der aldrig er nogen der har lagt hånd på hende, never ever.
Hvis jeg fx vil kæle med hende, kaster hun sig mod gulvet, og det samme hvis jeg fx vil træne stå med hende
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Jeg havde en korthår der stort set var bange for alt. Den fik hjælp fra diverse adfærdsbehandlere, men intet hjalp.
Jeg erfarede at nogle hvalpe fra tidligere kuld havde
samme defekt, og det var helt bestemt fra moderen, da hvalpene havde forskellige fædre.
Men søg eksperthjælp m3ed det samme, måske hunden kan hjælpes.
Jeg måtte skille mig af med min korthår, da der efter 2 år ikke var sket nogen forandringer, den var lige ræd for alt
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 127
Netop skyhed overfor mennesker er et af tegnene på at hunden måske ikke har været nok `i hænder` i den vigtige prægningsfase de første uger af sit liv.
Det er ikke alle hvalpe der har samme behov for nærkontakt med mennesker, men måske har din hund haft et større behov end den fik.
Jeg har selv en schæfer med de problemer, og dyrlægen mener det stammer fra prægningen el. arveligt da dens mor var ligesådan.
Sky som bare pokker!