{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er hun for tynd.?
  • #1   4. jul 2007 Altså helt ærligt, så syntes jeg også at hun ser noget tynd ud.

• #2   4. jul 2007 Jeg synes at hun ser fin ud.. Husk nu at hun stadig er en lille hvalp, og de vokser også mærkeligt.
    Tag evt til dyrlægen og få hende vejet (det burde ikke koste noget)

• #3   4. jul 2007 Så bør du jo forklare folk at det er en hvalp, og hvalpe kan vokse meget akavet. den ser ikke underernæret ud. men slank. det ser sikkert bedre ud når hun er udvokset.

• #4   4. jul 2007 Syntes ikke hun ser tynd ud .

Men nu er hun jo en blanding , så kan det jo godt være svært og sammenligne med andre hunde jo .. hehe ..

Hvad racer er hun en blanding af ?

Og er i sikre på hun ikke har orm ?

• #5   4. jul 2007 jeg har været hos dyrlægen for ikke særlig lang tid siden og hun siger hun er flot hun er stadigvæk en baby.
    hendes vægt er 29kg og der fint siger dyrlægen. jeg skulle jo også tænke på de racer der er i hende.

• #7   4. jul 2007 til reese :
    jeg gør stam også noget. hun får 620 gram foder om dagen af speciel foder til hvalpe, hun har fåer ormekur,
    men en hvalp der er så aktiv som hende forbrænder hurtigere end en ældre hund, dyrlægen siger hun ikke må få mere mad end det jeg giver hende. og menneske mad kan hun ikke tåle i maven så har gjort alt hvad jeg kan.

• #8   4. jul 2007 Jeg kan ikke se ribben på nogle af bilelderne :s

• #9   4. jul 2007 Må give Reese fuldstændig ret. Tror du skal skifte foder, evt en ormekur. Hvor gammel er hun?

• #10   4. jul 2007 Okay, var lige lidt for langsom der smiley

• #12   4. jul 2007 hun er fra den 28/1. hun fik ormekur den 14 i sidste mdr.

skifte foder? jeg giver hende jo noget af det bedste foder, har prøvet andre mærker for ved jo godt at selvom det er godt til en hund er det jo ikke sikkert det er godt tilmin.

• #14   4. jul 2007 En af mine kan heller ikke tåle ris.

• #15   4. jul 2007 Jeg synes altså hun ser fin ud. Ikke for tynd.

Og hvis dyrlægen osse har set hende efter i krogene og hun har fået ormekur, og han/hun siger god for din hund, må du jo gå udfra det er som det skal være.

• #16   4. jul 2007 Jeg synes det er svært at se på billederne - men under alle omstændigheder synes jeg ikke at jeg kan se, at hun ligefrem skulle være underernæret.

Min gamle hund lignede noget, der var løgn mens han var teenager og unghund. Han var ikke den store spiser og var altid meget tynd. Også vi var bekymrede fordi vi ofte fik at vide, at han var noget mager. Dyrlægen sagde til os, at vi skulle tage den helt med ro, for han regulerede det jo helt fint.
    Du skal kigge på hundens måde at være på. Er hun glad og tilfreds, frisk og uden sygdom, så kan du slappe af.

Jeg vil vove den påstand, at lidt for lidt fedt i teenagealderen er langt bedre end lidt for meget, når det gælder de store hunde - så jeg tror faktisk bare, din hund vokser fuldstændig som den skal i forhold til, hvad der er sundt og godt for den.

Hun får jo masser af foder (dog skriver du intet om, hvilket foder), og har masser af energi... Tror ikke, der er nogen ko på isen.

Tro på din dyrlæge ;o)

• #17   4. jul 2007 Det er nemmere at bedømme en huld i virkeligheden end på billeder smiley Så hvis din dyrlæge siger den er okay, så ER den okay smiley

• #18   4. jul 2007 hun har fået fisk, kylling og ris i en mdr lige da jeg fik hende for hun var rigtig tynd der, for dem der har lavet hende har ikke så meget forstand på hunde. og det kunne hun godt spise men alt andet får hun dårlig mave af.

jeg foder med royal canins exclusive proteins.

hun er broholmer, amerikansk bulldog, spansk mastiff, japansk mastiff, amstaff, dogo agentina(staves ?), lab. og den sankt berners

jeg kan også godt tåle at få det af vide, ellers ville jeg jo heller ikke haft skrevet herind til. jeg på ingen måder sur over noget af de i skriver jeg svare jo bare på det der bliver skrevet.

• #19   4. jul 2007 hmmm hvis man gerne vil have sin hund til at tage 1-2kg på hvad skal man så gøre?? det er kun et til to kg ikke mere,vi synes draco er lidt tynd på maven ved brystet, og man kan ikke se det på nogen af billederne,når han står op kan man ane ribenene,men vi er de eneste som har lagt mærke til det, så ville da lige høre om man kunne give han lidt ekstra hver dag eller hver anden?? da det kun er to kg....

• #22   4. jul 2007 sættes op i foder. hun får jo omkring 200 gram mere end der står på posen, hun bliver fodret 3 gang dagligt. hvis jeg giver hende mere skider hun det jo bare ud i den anden ende. hun skider nok i forvejen. og der ikke noget galt i tarmene har fået det tjekket for syntes selv hun var tynd en gang men syntes hun er flot nu men det jo nok fordi jeg har set hende da hun tynd. smiley

• #23   4. jul 2007 Da Cassius skulle tage lidt på, øgede vi hans foder med omkring 40 gram om dagen... Det gav ham det kilo, han manglede for at se helt perfekt ud.

Når vi gjorde det sådan, lavede vi ikke om på forholdet mellem protein og fedtindtagelse, som jo er vigtigt hos de unge hunde..

• #24   4. jul 2007 I øvrigt enig i, at du bør skifte til et hvalpefoder specielt sammensat til de største racer...

Om det er så er royal canin eller at andet kvalitetsprodukt, det skal jeg ikke gøre mig klog på ;o)

• #26   4. jul 2007 hvorfor er det ikke et hvalpe foder.? der står da puppy på posen, det sklle jeg da mene er hvalp.

hun fik nogle protien bumser på maven og tog til dyrlægen og hun sagde jeg skulle købe det foder, og det er også det enste fder hun rigtig har taget på af. hun vejet 21 kg da jeg startede på det foder og nu en mdr efter vejer hun 29.

• #28   4. jul 2007 Ja de racer du nævner er jo ikke ligefrem slanke racer.

• #29   4. jul 2007 din dyrelæge må da ku informere dig om hva du ska gi hende osv (:

• #31   4. jul 2007 jeg har prøvet Royal Canin Giant puppy det var det første foder jg købte til hende.

• #32   4. jul 2007 nej min dyrlæge siger det foder er godt til hende derfor jeg skriver herinde for at se sagen fra en anden side. for det gør sk ondt at høre flk sige min hund er tynd jeg ønsker jo kun hende godt, jeg har også gjort hvad jeg selv har kunne, men altid rart af få noget mere af vide, man lærer så længe man lever.

• #33   4. jul 2007 reese:
    kan godt se i ikke kan gætte det selv.
    jeg vil da helt sikkert prøve at købe det foder du skriver om.

• #35   4. jul 2007 jeg kan intet se på de billeder,har du ikke et billede hvor hun står op?
    min mollie er 7 mrd og ser tynd ud, men det er fordi hun vokser helt vildt,hun får hvalpefoder og tit og alt hvad hun kan æde,men hun er mega aktiv og vokser,derfor kan hun se lidt mærkelig ud lige nu,meen det skal nok komme på senere når hun får godt foder og tit og rigeligt,jeg måler ikke op,mollie bestemmer selv

• #36   4. jul 2007 Jeg får også tit at vide at Mille er for tynd når jeg er ude med hende, men har også været til dyrlægen hvor hun blev tjekket og vejet... Dyrlægen sagde at hun vejede det hun skulle så... Kender det alt for godt...;o)

• #37   4. jul 2007 jeg hentede hende den 12 marst 07, der vejet hun 15 kg og nu vejer hun 29kg

• #38   4. jul 2007 Rikke, jeg synes du skal tage den med ro.

Hun er sørme vokset meget på en kort periode, og det er ikke sundt for hende - om hun så er lidt tynd eller ej.

For hurtig vækst kan give vokseværk, som er meget smertefuldt for hunden, og fuldstændig unødvendig.

Jeg ville slå koldt vand i blodet, hvis jeg var dig.

Din hund trives, og dyrlægen vurderer, at hun er sund og rask....

• #39   4. jul 2007 reese: er det mig eller virker du meget op på dupperne i denne tråd!? Det er da lige før man bliver bange for dig *gg*

• #40   4. jul 2007 Som der også er skrevet ser hun lidt tynd ud, men det ser ikke voldsomt ud. Hvis bare du er 100 % sikker på hund får de næringsstoffer hun skal (ved snak med din dyrelæge) - så er det faktisk "bedst" at en unghund, af de store hunde racer holdes lidt "let" for ikke at vokse for hurtig...og belaste lemmerne.

Det var godt nok mange racer, over hvor mange generationer....?

- hun er flot

• #41   4. jul 2007 rEESE ER ALTID PÅ DUPPERNE, HE HE... hov det blev med stort. uuups

• #42   4. jul 2007 Reese: aj så kommer der sgu for meget action på til mig. SÅ revner jeg først af bar spænding over alt dette postyr ;oP

• #43   4. jul 2007 Jep lad os snuppe Tosa emnet også er lige i hopla!!

• #44   4. jul 2007 Jeg er enig med de fleste her inde.
    Hvalpen ser ikke ud til at være ved at dø af sult, men lidt mere sku hun gerne have på sidebenen. Hun skal godt nok gerne være lidt slank, for at skåne knoglevæksten, men hun er lige tynd nok. Man må ikke kunne se helt så meget knogler som man kan.

Og når hun nu er aktiv og forbrænder meget, så skal hun også ha det mere at spise.

Så- lidt mere at spise, og som en sidste kommentar, så synes jeg altså ikke at alle dyrlæger er lige kompetente til at udtale sig så vidt gående om fodring altid.

Dyrlæger lærer om sygdomme, og også om ernæring, med erneringsdelen lærer de generellt, og rimelig overfladisk om.

Hør på Reese, du får tit bedre råd fra erfarne opdrættere end du gør fra en dyrlæge

Og som du selv er inde på så vil du jo det bedste for din hund.

• #45   4. jul 2007 jeg synes nu hun ser fin ud, men er jo også vant til Boxer, som helst skal ligne en udsultet etioper, mens de vokser op. Mener på ingen måde at hun ser så tynd ud at hun vil tage skade, tvært imod vil det kunne være positivt for hendes led at vokse langsomt

• #46   4. jul 2007 Hvis hunden har taget støt og roligt på i de måneder Rikke har haft den, og den bare er blevet pænere og pænere, så gør man ved gud hunden en bjørnetjeneste ved at øge energimængden, så den kommer til at vokse endnu hurtigere.

Hvis dyrlægen vurderer, at hunden er sund og frisk (en dyrlæge kan GODT vurdere ernæringstilstand, men er ikke uddannet i, hvordan man opnår den bedste af slagsen), så er der ingen grund til at propfodre hunden med den risiko, at den pludselig vokser alt for hurtigt.

At en unghund til tider er lidt til den tynde side er ganske naturligt. Den vokser i uens takt og forandrer nærmest udseende fra uge til uge.

Desuden vil jeg mene, at vi, der skal bedømme en hund ud fra billeder er i dårligere stand til at lave en ordentlig vurdering end et menneske, der har rørt ved hende...

Er du i tvivl Rikke, om din dyrlæge har vurderet rigtigt, så opsøg en anden for at få en second opinion.
    Men slå koldt vand i blodet. Din hund har det godt og trives - måske hun ikke bliver ved med det, hvis hun får mere mad end hun gør nu.

Stol på din dømmekraft, det er dig, der kender hunden, og dig, der vil den det allerbedste.

• #48   4. jul 2007 kan se alle er gået helt amork herinde. jeg starter med at bare ville hører om min hund er tynd, men pludselig er min hund ulovlig og alt mugligt.

ja det er en taste fejl, jeg så hende første gang den 12 marst og hentede hende d. 10 april.

de gik 6 hvalpe sammen i et lille væresel og fik kun en skål fodre også kunne de selv slås om det.

men tror aldrig jeg skriver herind til igen det sku da til af blive ked af det over, når flok skriver så grovt til en.

• #49   4. jul 2007 Rikke---> det du skal lære herinde er, at man ikke skal lade det, gå en på,for der kommer mange kommentar og det vil der altid gøre.. såå smil og op med humøret smiley

• #50   4. jul 2007 ved det er sådan herinde, sådan er det også på hestenettet.dk

kan bare ikke forstå folk går sådan amork over man ville hører om ens hund er for tynd, det er jo fordi man er opmærksom på hvad andre folk siger og ikke bare ligeglad.

men ja man lærer jo så længe man lever.(er jo ikke så gamle endnu hehe)

• #51   4. jul 2007 Rikke, jeg skal ærligt indrømme at jeg også synes folk er gået væsentligt over stregen - specielt i forhold til, at det du gør faktisk er at tage ansvar for din hund.

Jeg synes du skal læse tråden igennem, mærke efter hvad der passer på det, du ved om din hund og så tage stilling efter det.

Lad de sure og fordømmende kommentarer prelle af, og brug det du kan!

Kommentér på:
er hun for tynd.?

Annonce