Flagemix eller Grøntsags-Frugt-Mix {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har brug for input til valg af flage-foder.
Jeg læste i en tråd at nogle brugte Happy Dog Flage-Mix til mæthed og det er præcis hvad jeg skal bruge det til
Efter Dixie er blevet steriliseret kan hun ikke få lige så meget af sit tørfoder som før, uden at tage på. Hidtil har vi brugt revet gulerod, og det virker egentlig fint, men med flagemix er der jo noget bedre mulighed for at give hende flere brugbare ting end hvad bare gulerødder indeholder.
Jeg er så også faldet over Dibo Grøntsags-Frugt-Mix og er nu i tvivl om hvilken variant jeg skal vælge at afprøve.
Happy Dog Flage-Mix
https://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/happy_dog_supreme/flage_mix/301926
Dibo Grøntsags-Frugt-Mix
https://www.zooplus.dk/shop/hund/hund_fodertilskud/flager/524726
Ville I vælge det ene eller det andet og hvorfor?
Dixie fodres med Acana lam og fisk og får også Svenska Djurapoteket Ledsupport.
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 207 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 410
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 96 Svar: 1.499
Vi må prøve det. Tænker også at der er frugt og grøntsager i Acana, så det andet supplerer bedre op
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 207 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 410
aug 2004
Ellers må vi fortsætte med de revede gulerødder
feb 2018
Følger: 16 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 8
Flocken Mix indeholder rigtig meget korn - korn indeholder stivelse, og stivelse er kulhydrat, så er sikker på, at hun vil tage på hvis du tildeler det.
Også taget i betragtning af fordøjeligheden. - de kan dog fordøje det, men personligt synes jeg ikke om det
Frugt og grønt indeholder flere gode fibre, og fibre giver bedre mæthed.
Hvad med evt lidt chiafrø, og
En mulighed er opbløde roefibre, det er rene fibre, uden hverken stivelse eller sukker.
Evt brune eller vilde udkogte ris.
aug 2004
Mange tak for dit input
Det blev også frugtmix netop grundet stivelse.
Jeg må prøve at finde roefibre, og brune ris tror jeg man kan få som foderris. Er der ikke stivelse i dem?
feb 2018
Ellers kan de købes hos land og fritid for 70-80 kr for 15kg roepiller. Der skal nok kun bruges 1-2 dl dagligt.
Hvide ris, indeholder mere stivelse end brune og vilde ris - vælg dem der har lavest indhold af kulhydrat pr 100g og højeste indhold af fibre.
Du kan evt slå op på https://frida.fooddata.dk/food/search?q=Ris
Det bruger jeg ofte, både ift at jeg er diabetiker, og når jeg rådgiver til heste fodring
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.239
feb 2018
Hvor kan jeg oprette som erhvervsdrivende?
På heste galleri, kan man vælge det når man opretter sine annoncer - men herinde har jeg ej kunnet finde det.
Desuden reklamer jeg ikke i denne tråd, da jeg ikke nævner produkter jeg sælger, eller mit virksomheds navn, eller links.
I en anden tråd om foder, nævner jeg at jeg fodre mine hunde, med foder jeg selv forhandler, men udelukkende fordi de ser godt ud på dette, og ikke for salgets skyld.
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.239
Flagemix eller Grøntsags-Frugt-Mix