{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Ingen legetøj - er det unormalt? {{forumTopicSubject}}

Mine hunde har aldrig haft disideret legetøj. Ingen pivedyr eller gummiting. Ingen bamser ol. Er det unormalt. Har da selvfølgelig tyggeben i hud og griseører og rigeligt med treats men ikke noget der kan kaldes kun deres....Synes jeg oplever at mange har bamser, plastik tyggeting og pivedyr, hvorfor?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen legetøj - er det unormalt?
  • #1   1. jul 2007 Nu er der jo ikke noget der hedder kun leg for en hund, den "leger" for a slå sit bytte ihjel og det er ikke noget jeg vil fremme hos min hund. Har tit set tæve blive falsk drægtige og samle alt legetøj i huset op i kurven for at "passe" det, det vil jeg da mene er mere end stressende for hende.

• #2   1. jul 2007 vi har legetøj til vores to hunde, men det er sådan noget som reb hvor de har i hver ene og så hiver det er noget de leger sammen, ellers bruger vi dem til at kaste med og de så henter..

• #3   1. jul 2007 Babett har aldrig haft legetøj... og det er der ingen af hundene jeg har haft - heller ikke.

• #4   1. jul 2007 Hmm altså jeg har jo selvfølgelig en sisal dummy til apport og et trækketov til udendørs men der er ikke andet end tyggeben indendøre.

• #5   1. jul 2007 Til babett, men hvorfor, efter hvilken overbevisning? Her hos os foregår al leg og voldsom aktivitet KUN udendørs.

• #6   1. jul 2007 * Vivi er alle vestjyder

Jeg har altid brugt det, give dem et kødben, og så er de blevet aktiveret med træning for øjet..

Jeg har heller ikke nogen kurv eller seng til hunden, den kan lægge sig hvor den har lyst,

Jeg lader hunden være hund så længe som muligt, jeg går ikke og pyller om hunden, den får sin faste rutine og heller ikke mere..

Selføllig bliver der leget med hunden men det er på mine betingelser.. jeg starter legen og jeg afslutter også legen.

• #7   1. jul 2007 Tror det er meget forskelligt hvad folk har til deres hunde..
    Jeg synes albsolut ikke der er noget galt i ikke at ha' legetøj til hunden. Det er ikke det der aktiverer den mest. Et tyggeben kan være lige så godt eller endnu bedre!

Når vi henter vores lille hvalp her snart, regner jeg ikke med at hun skal ha' noget legetøj overhovedet, da det let kan forveksles med min lille søns legetøj..
    Hun får noget ude i haven som hun ved er hendes , men ellers skal hun nok få et indholdsrigt liv på mange andre måder, bla igennem træning og leg med os

/Stine

• #8   1. jul 2007 Babett dejligt at vide at ikke alle humaniserer deres hund. Jeg har det personligt sådan at min hund dog har en fast soveplads i stuen og i soveværelset hvor den også har "helle".

• #9   1. jul 2007 Chalotte efter min overbevisning er der ingen aktiviteter i "hulen" hos ulve, kun kæl, klap og vedligeholdelse af flokken. Derfor skal der ikke leges indendøre hos mig heller. Det er altid nemmere med en lille hund men jeg har kun 90 kvm at gøre godt med og der skal jeg ikke have 33 kg hund til at tumle og smide rundt med ting.

• #10   1. jul 2007 menneskeliggørelse har ikke noget at gøre med om du laver en fødselsdagskage, eller giver den legetøj. det er bare en positiv ting som den ikke forstår betydningen af..

menneskeliggørelse er derimod når man begynder at tro at hunde kan føle menneskelige følelser, og at den kan relatere til os...

min hund får masser af legetøj og der mener jeg alle hunde bør... hvorfor?......... fordi de elsker det... og er der nogen der ikke interesserer sig for legetøj jamen så er der nok nogle andre ting de ville blive glade for...

• #11   1. jul 2007 Chalotte L

Her i huset er der ingen leg eller aktivitet indedørs. og hunden bliver så aktiveret når vi går eller træner.. og indet mere.

• #12   1. jul 2007 Chalotte selv da jeg boede på 300 kvm ville jeg ikke have vild tumlen indendøre. Bare min mening.

• #13   1. jul 2007 Nå nu vil jeg ud og træne hunden i 5-6 timer - kan i forsat ha en rigtigt god dag...

• #14   1. jul 2007 Babett ;-D Tak lige over!

• #15   1. jul 2007 Charlotte: nu er der jo forskel på hund og syntes da det er en fiks bemærkning.

Og gi da Babett helt ret hjemme slappe af, ude sjov og ballade og træning.

• #16   1. jul 2007 Er der slet ikke flere der har meninger om det emne?

• #17   1. jul 2007 Jana har heller ingen legetøj mere - det har aldrig rigtig sagt hende en hel masse... Vi kan købe bolde, piverdyr, reb hvad der måtte være på markedet - det er dødt og dermed ikke interesant...

• #18   1. jul 2007 Ginne-

Spidshunde er da efter min opfattelse vel også mere motionsglade hunde, fremfor legetøj o.lign ..
    Tager jeg helt fejl..
    Kender kun Grønlandshunde i deres naturlige element.. Ellers har jeg ikke det store kendskab til spidshunde..

smiley

• #19   1. jul 2007 Jeg har tonsvis af legetøj til mine.

Det har altid stået fremme, så de bare kunne lege når det passede dem.

Jeg har de sidste 14 haft det fjernet, da jeg syntes jeg oplevede, de faktisk stressede over det. Når den ene ville lege, kom den anden uanset om den egentlig havdelyst eller ej.

Jeg kan kun sige det har givet en god ro her.

De leger da stadig, men under mere kontrollerede forhold nu.

• #20   1. jul 2007 Stine> Nu kan jeg ikke snakke for samtlige spidsracer - de er jo en meget divers gruppe. Men det passer supert på min vovse - som hvalp var der lidt leg (dog ikke med bolde eller masive ting), men egentlig har motion og oplevelser været langt mere hendes stil smiley

• #21   1. jul 2007 Møffe har osse kun tyggeben. Hun gider ikke legetøj. Da jeg fik hende havde jeg købt lidt forskelligt legetøj, men hun har aldrig brugt, så nu er det kun tyyggebenene der ligger fremme.

• #22   1. jul 2007 Fie har massere af legetøj, hun elsker jo at bærer rundt på ting.

Hun er også helt pjattet med at ligge og "snakke" med hendes pivedyr *GG*

• #23   1. jul 2007 Emma har legetøj i form af nogle bamser.........hun leger lidt med dem en gange imellem.........ikke vildt og voldsomt men hun kan godt lide, at ligge og nulle med dem ;o)

Det hun mest bruger hendes bamer til er når der kommer nogle hjem så skal hun modtage os med en bamse i munden.........hun bliver virkelig helt stresset, hvis hun ikke kan finde en.........hun går meget rundt med hendes bamser og jeg tror hun ville blive depri, hvis hun ingenting havde.

Vi har aldrig købt pivdyr o.l. til hende..........og hendes bamser er købt i en legetøjsbutik da man ellers ikke han få dem uden piv..........hun stresser nemlig op, hvis hendes legetøj piver og jeg gider virkelig heller ikke høre på sådan en larm...............hun har selvfølgelig også tyggeben men dem gider hun faktisk ikke.........hun spiser vel 2 om året ;o)

Vi mener ikke, at vi menneskeliggøre Emma ved at give hende legetøj.........hun vil gerne bære på ting og så er det rarest, at det er hendes egne ting hun bærer rundt på med al den savl hun kan lukke ud...........tror det er springer spanielen som skinner igennem der.

• #24   1. jul 2007 Vores har bolde og reb osv uden for som de leger med . . vi har ikke noed indendørs undtagen nogen fåå tyggeben som ligger under vores sofabord . . som de tonser rudt med engang imellem . .

Ved os foregård leg, træning osv ogs udenfor . . men kan bestemt ikk udelukke at det sker indenfor lige meget om der er legetøj eller andet .

• #25   1. jul 2007 Daisy elsker legetøj så derfor har hun meget af det ;o)

• #26   1. jul 2007 Og så bruger vi samtidig legetøj til træning...

Kommentér på:
Ingen legetøj - er det unormalt?

Annonce