spisetid? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen..
min kæreste og jeg får snart vores mopshvalp hjem, og har hørt at mops er MEGET madglade (det er alle hunde jo self)
Min kæreste og jeg sidder ved stuebordet og spiser aftensmad, og vi har besluttet at Baloo ikke skal fodres ved bordet, da det kan blive irreterende med en tiggende hund og da det (mener jeg) er sundest at holde dem til deres eget foder...
Så mit/mine spørgsmål er...
Hvornår fodrer i jeres hund? før eller efer at i selv har spist?
Hvorfor?
Har i dem engageret i nogle aktiviteter imens eller?
Vi vil nemlig gerne undgå tiggeri, men på den anden side bebrejder jeg ham heller ikke... Jeg kan jo godt forstå hvis han har svært ved at sidde ogkigge på os mens vi spiser, så har heller ikke lyst til at skælde ham ud...
vi har som sagt ikke fået ham hjem endnu, så der er ikke afprøvet nogle metoder, da jeg mener at nogle ting er vigtig at have afklaret inden man får hunden hjem...
på forhånd tak
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
SÅ min egen erfaring er at fodrer du dem bagefter så spiser de automatisk. Desuden hjælper det også jeres "rangorden" da hunden spiser efter jer...
... men har den trang til at tigge kan det måske være en ide at fodre den inden så den ikke sidder helt oppe i hovedet på jer mens i spiser...
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 228
Lederen af flokken spiser først.
Lulu plejer bare at underholde sig selv imens jeg skovler ind.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Det med at man skal fodre hunden til sidst går vi ikke så højt op i....
Hvis hunden er mæt er der også mindre sansynlighed for at den vil tigge
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 220
gerne flere svar
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 146 Svar: 908
Tilgengæld kan det godt være vanskeligt når vi er ude og spise for det er jo ikke alle der synes at det er sjovt med 2 hunde der bare sidder og nedstirrer en mens man spiser hihi.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
De skiftes til at få det i en skål og spredt ud i haven.
Når vi så skal spise bliver de bedt om at gå på tæppet og ligge sig, kan det ikke overholdes bliver de lukket ud af køkkenet.
Kan ikke udstå tiggende hunde.
mar 2007
Det synes jeg godt nok, og lederen går også ud ad døren først.
og lad mig da lige citere Vi med hund:
Jan Fennell:
"I en ulveflok kommer lederen, der også betegnes som en alfa, stille og roligt tilbage fra jagten og ignorerer sine 'undersåtter', mens den udstråler ro. I en ulveflok spiser alfaen altid først og går forrest, når jagten indledes. Førerulven holder dog ikke vagt, dét gør betaulven, der rangerer lige under føreren. Men alfaen tager stilling til, hvad der skal gøres ved en eventuel fare. Sådan er det, og resten af flokken accepterer førerulvens opførsel fuldt ud og slapper af ved bevidstheden om, at førerulven passer på dem.
Det er ganske enkelt denne opførsel, vi som hundeejere skal kopiere for at give vores hunde et godt liv.
(link fjernet)
maj 2007
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.919
Og så får de aftensmad ca. kl.17.30-18.00. De spiser før os, - og så bliver de bedt om at gå hen i kurven imens vi spiser...
Jeg hader når hunde tigger, min papmors store knallert af en schæfer lægger hovedet op på bordet!! OG SAVLER... Uopdragne ponyhund!! -
De spiser som sagt før os, men det er fordi vi spiser sent, og på alle mulige mærkelige tidspunkter af døgnet - ingen børn! - så de skal hundene ikke lide under.
mar 2007
Mja, det siger du jo..
maj 2007
maj 2007
Har nok formuleret mig forkert hehe... beklager
Læste det lige igennem igen... kan godt se at det kan misforståes...
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
sådan gør vi også herhjemme . .
vi spiser først også får de mad bag efter . .
nogen gange før . . men ikke ret tit kommer an på hvornår vi spiser . .
de får kun mad om aftenen . . altså en gang om dagen . . ;o))
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
maj 2007
spisetid?