{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.205 visninger | Oprettet:

Sær adfærd efter kastration... {{forumTopicSubject}}

Hannibal blev kastreret for en uge siden, og alt er gået godt og let. Vi har ikke oplevet nogen forskel endnu mht. hans temperament over for andre hanner, hvilket var grunden til at han blev kastreret, men har også hørt at der kan gå 3 uger til ½ år, før man kan være sikker på at se ændringer.
Men spørgsmålet er egentlig om nogen kender til at hunden ændrer adfærd hjemme? Vi har aldrig haft problemer med dominans og lederskab her hjemme og med mennesker, men han har været noget strid de sidste par dage. Eks. prøvede han at hoppe op på mit skød og stå med poteren på mine skuldre og stiv logrende hale, dominans præcis som han gør med hunde. Og han er også begyndt at kræve opmærksomhed, og virkelig skabe sig når vi ignorere. Han gøer normalt aldrig, piver kun når han vil ud, men han har flere gange siddet og tudet mig ind i øret i flere minutter mens jeg bare sidder med ryggen til ham. Hvis jeg lige skubber ham væk fra mig når han står op af mig og vil have kontakt, så kommer han straks tilbage og vil gerne lige nippe lidt i mig...

Kæresten og jeg har lige aftalt at give ham ekstra restriktioner nu og et stykke tid frem indtil det forhåbentlig aftager. Ingen vilde lege med eks. træktorv, ikke noget med at kravle rundt på os, og ved det mindste dominanstegn sætter vi ham på plads, og så bliver han ignoreret når han skaber sig, kan vi gøre andet, eller hvad ville i mene?

Hvorfor er han mon pludselig så ihærdig og "belastende"? Er det tilfælde, eller kan det være en reaktion på kastrationen, hormonforstyrrelser eller noget? :S

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sær adfærd efter kastration...
  • #1   27. jun 2007 Spændene, ved desværre ikke noget om det, men har snakket om at få milo kasteret af samme grund, så er lige med på en kigger..

• #2   27. jun 2007 Mille
    Selvfølgelig... smiley Kan i øvrigt lige tilføje at de dyrlæger vi snakkede med sagde at det var bedst at kastrere tidligt, altså, selvf. ikke for tidligt, men hvis problemet var adfærd over for andre hunde, så ville det bliver mere og mere fastgroet jo ældre hunden blev, og dermed mindskes chancen for at kastration hjælper... Så kan i jo altid lige have det i mente også. smiley

• #3   27. jun 2007 Trine
    Når du siger "lidt af hvalpen tilbage", mener du så at han bare er blevet mere legesyg igen, eller at han har den lidt udfordrende adfærd som man jo oplever gennem hvalpealderen når de udvikler sig?

• #4   27. jun 2007 Fordi sidstnævnte er lidt det man fornemmer her hjemme, som om han lige har endnu en "rang-fase" der skal overstås, hans sidste forsøg på at stige i hirakiet... Troede bare det var overstået, han er jo lille race og 1 ½ år, og derfor tænkte jeg det måske havde noget med kastrationen at gøre... smiley

• #5   27. jun 2007 Sakki var enormt hvalpefjollet nogen tid efter - syns han opførte sig underligt, dog ikke vildt belastende, de første 3 mdr. efter. I vores tilfælde var det ikke for at "fjerne" hanhunden i ham - idag 7-8 mdr. efter, er han ganske sig selv ;O)

• #6   27. jun 2007 Iøvrigt er han interesseret i nøjagtig den samme dame - han vil stadigt gerne sprede glæde hos Lassie - de andre tøser er blot rigtigt fine venner *S*

• #7   27. jun 2007 gud, Sus er det så længe siden nu.......ja det er det da...hehe

Maxie dribler rundt og leger med Silche uden dominans.........han er heller ikke så hys mere, men ser stadigvæk rødt ved store hunde.......og så er hans pels altså helt vildt voksende........det stritter ud alle vegne.

I starten var han lidt depri..........men det varede ik så længe......

• #8   27. jun 2007 Hehe det er meget modsat her. Der er ingen depri, tværtimod er han hyper og glad. smiley Og pelsen den fælder han...
    I starten var han rastløs fordi han jo skulle holdes i ro, men her de sidste par dage har han leget og løbet aktivt og fået aktivering som normalt, og er stadig hyper i perioder... :S

• #9   27. jun 2007 Maxie havde skærm på i 10 dage.......og i de 10 dage sad han under min hage og rystede og pev...han er en chi......

så sg komisk ud med bærbar på skødet og en hund m skærm under hagen......han var kun lidt glad på tur....for da fik han den a.......

• #10   27. jun 2007 Vi slap heldigvis for skærm, snittet blev syget på indersiden, med sådan noget tråd der opløses og forsvinder efter en uge, så der skal ikke tages sting, og hunden har ikke samme behov for at slikke sig. Faktisk behøvede vi kun at holde lidt øje med ham de første to dage, men der vaskede han sig bare, slikkede slet ikke i "såret"... Det var en kæmpe fordel! smiley

• #11   27. jun 2007 det blev Maxie også, syet indvendig, men han gik helt amok så der gik betændelse i......han lå rullet sammen som et pindsvin heeele tiden.....

• #12   27. jun 2007 Åhh nej da, sikke en skam! Nå, så har vi måske bare været heldige at han ikke har været interesseret i at slikke det... smiley

• #13   28. jun 2007 Hehe, så der er åbenbart noget om det.... smiley At de lige snupper sig en ekstra periode med hvalpenøkker. Var ved at blive helt nervøs for at det var mig der var ved at blive skør... smiley

Kommentér på:
Sær adfærd efter kastration...

Annonce