1.046 visninger
|
Oprettet:
Japansk spids {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogen der kender til Japansk spids ?
Hvordan er deres helbred ?
Passer de som førstegangs hund ?
Kender I nogle gode steder at købe en ?
Hvordan er deres sind ?
Hvordan med hensyn til forsikring og kan I anbefale hvilket selskab er bedst at forsikre I ?
Hvor meget pleje er der ?
Vil bare vide så meget som muligt.
Mange tak
maj 2019
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
okt 2019
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 7
Når jeg får en hund vil den højst være alene 1-2 timer dagligt. Er måske ikke afsted hver dag. Kan denne racen ikke tåle det ?
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
http://kennelnezumi.mono.net/
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Vær obs i forhold til gøen, det bør være et hovedfokus i træningen.
Men virkelig en venlig, rar og behagelig hund.
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 150 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 522
Racen er generelt ret sund, jeg har dog været uheldig min har IBD. Men det er bestemt ikke mit generelle indtryk af racen at de er plaget af sygdom.
Iroh er min første egen hund, og det har været super fint, så hvis du er faldet for racen og synes at dens behov passer med hvad du kan opfylde og vice versa, så ser jeg intet problem med den som førstegangshund
Ift steder at købe så kig på racens hjemmeside, og meld dig evt ind i Facebook gruppen DKK Japansk Spids
Sindet ved jeg ikke om jeg vin udtale mig generelt om, så det her er bare mine egne betragtninger fra Iroh. Han er enormt kærlig, kontaktsøgende og glad for opmærksomhed. Han vil gerne lave ting (træning, lege etc), men jeg kan godt mærke spidshunden i ham
Han er lidt mistænkelig overfor fremmede og hans umiddelbare reaktion er at gø. Men får han lov til at se folk an, så er det ikke et problem.
Ift. gøen, så er det jo en alarmhund, så de alarmerer. Når vi kan nå det, fanger vi Irohs gøen i opløbet og afleder med en øvelse. Er han først i gang afleder vi med en dæk øvelse
Vi har Iroh forsikret hos Dyrekassen. Det er vi godt tilfredse med, og de har dækket udredningen af hans IBD uden problemer
Pelspleje synes jeg egentlig ikke er så slem. Når Iroh fælder så børstes han hver eller hver anden dag. Når han ikke fælder tror jeg at han bliver gennembørstet hver til hver anden måned. Men vi mærker jo på pelsen hele tiden, og er der en knude på vej så løsner vi den, eller børster lidt i området.
Bad får han ikke, medmindre der virkelig er behov for det, fx hvis han har været syg eller rullet sig i noget meget klamt
Håber du kan bruge svarene til noget
Japansk spids