Vænne hundehvalpe fra at bide baby {{forumTopicSubject}}
Jeg skal hente vores nye lille hvalp den 11/7.
Har lige set en film med hele kuldet, hvor de angriber madmors bukseben ( megasjovt at se på ) Og min hund var i front og MEGET ivrig efter at få aflivet det ben..
Så nu tænker jeg på den bedste og hurtigste måde at undgå at vores baby på snart 9 mdr ikke får alt for mange hvalpelegebid....
Har tænkt mig at aflede hende med legetøj og prøve at lære hende andre lege end bidelege, men det regner jeg ikke med at hun lærer med det samme.
Kan man godt begynde med "Nej!" allerede når man får dem hjem. Er lidt betænkelig, og tænker at hvalpen måske ville blive utryk..
( har ikke tænkt mig at brøle nej ind i hovedet på hende, bare rolig )
Hvad er jeres erfaringer ?
/Stine, snart ejer af mopseblanding
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 145 Svar: 1.587
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.366
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Svar: 40
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
og skal hen og vænne den til at det er forbudt men hos madmor måtte de godt . . :o/
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 47 Svar: 130
Hverken din baby eller hundehvalp vil sikkert have megen trang til at knytte bånd her lige med det første. Det er sikkert godt at vende dem til hindanden, men i små doser.
Elers, kan du træne lidt på det der med at legebide. Sådan gør du: Næste gang den forsøger at slås med dig, standser du brat op. Den skal lære, at leg med mennesker foregår gennem legetøj. Når den senere er blevet rolog igen, finder du f.eks. et pivedyr frem, og lidt efter lidt vil den godtage den nye form for leg.
Håber det kan bruges!
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 47 Svar: 130
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Vil nok bruge "nej" med det samme.
Jeg kan ikke undgå at hund og barn er meget sammen fra starten, da jeg jo ikke kan lade nogen af dem være alene..
Min søn er stort set alle steder jeg er og hvalpen kommer jo også til at være hvor vi er
Men hvis det kan lade sig gøre for flere af jer så må det også kunne lade sig gøre med min.
Det er jo heller ikke sikkert det er så slemt..
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Svar: 40
Vænne hundehvalpe fra at bide baby