{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
417 visninger | Oprettet:

Vænne hundehvalpe fra at bide baby {{forumTopicSubject}}

Jeg skal hente vores nye lille hvalp den 11/7.

Har lige set en film med hele kuldet, hvor de angriber madmors bukseben ( megasjovt at se på ) Og min hund var i front og MEGET ivrig efter at få aflivet det ben..

Så nu tænker jeg på den bedste og hurtigste måde at undgå at vores baby på snart 9 mdr ikke får alt for mange hvalpelegebid....
Har tænkt mig at aflede hende med legetøj og prøve at lære hende andre lege end bidelege, men det regner jeg ikke med at hun lærer med det samme.

Kan man godt begynde med "Nej!" allerede når man får dem hjem. Er lidt betænkelig, og tænker at hvalpen måske ville blive utryk..
( har ikke tænkt mig at brøle nej ind i hovedet på hende, bare rolig )

Hvad er jeres erfaringer ?

/Stine, snart ejer af mopseblanding

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vænne hundehvalpe fra at bide baby
  • #1   27. jun 2007 Hmmm....Vi bruger nej, og det har vi gjort fra da 1. - samtidig med at vi afleder dens fokus eller flytter os væk fra den.

• #2   27. jun 2007 Du kan også give et lille skrig og stoppe legen i et par minutter når den bider i dig, så vil den hurtigt lære at det ikke er sjovt at bide......

• #3   27. jun 2007 Hej har lige været det igennem med en datter på 2 år og en lille hvalp.Det kræver tålmod og overblik for den lille hvapper har ikke været van til andet end at bide sine søskende i leg.Og det gør ondt at blive bidt med de syleskarpe tænder gang på gang.Vær konsekvent fra begyndelsen overfor hunden og lad ikke dem ikke være alenesammen for et barn på 9 mde forstår ikke at behandle den med respekt,det gør min på nu 3 ikke engang.Heldigvis løber dit barn ikke rundt endnu, for så er det først rigtigt sjovt for hunni at snappe.Klare retningslinjer for barn og hund fra starten af.Selvom at den er hvalp kan den sagtens forstå,den er blevet irettesat af sin mor og søskende ilangtid når den er 8 uger.Alt mit held og lykke til jeres familie fra joy.

• #4   27. jun 2007 Hvorfor får de lov til det ved madmor det kan da kun give dig problemer når du får hvalpen . . :o/

og skal hen og vænne den til at det er forbudt men hos madmor måtte de godt . . :o/

• #5   27. jun 2007 Jeg ville nok råde dig til ikke at lade dit barn være alt for meget i kontakt med hunden. Hundehvalpe er lang tid om at lære ikke at legebide, og du kan risikere at de begge får en dårlig oplevelse, og så ved vi jo god,t at det er hvalpen der trækker det korteste strå.

Hverken din baby eller hundehvalp vil sikkert have megen trang til at knytte bånd her lige med det første. Det er sikkert godt at vende dem til hindanden, men i små doser.
    Elers, kan du træne lidt på det der med at legebide. Sådan gør du: Næste gang den forsøger at slås med dig, standser du brat op. Den skal lære, at leg med mennesker foregår gennem legetøj. Når den senere er blevet rolog igen, finder du f.eks. et pivedyr frem, og lidt efter lidt vil den godtage den nye form for leg.

Håber det kan bruges!

• #6   27. jun 2007 retter lige en slåfejl: vænne

• #7   27. jun 2007 Tak for jeres råd..

Vil nok bruge "nej" med det samme.
    Jeg kan ikke undgå at hund og barn er meget sammen fra starten, da jeg jo ikke kan lade nogen af dem være alene..
    Min søn er stort set alle steder jeg er og hvalpen kommer jo også til at være hvor vi er smiley
    Men hvis det kan lade sig gøre for flere af jer så må det også kunne lade sig gøre med min.
    Det er jo heller ikke sikkert det er så slemt..

• #8   28. jun 2007 Stine, det skal nok gå,som du selv skriver er du ikke den første der står med hvalp og barn.Selvfølgelig skal de være sammen,og hunden skal nok smutte uden for rækkevide af den lille hvis det bliver for meget.Det er bare vigtigt at den kommer til at forstå et nej.Bare tag det som det kommer ,og nyd den dejlige tid hvor den er hvalp,for det går bare så hurtiugt.Glæder mig til at se billeder af dit barn og hund sammen.Venlige hilsner fra Joy.

Kommentér på:
Vænne hundehvalpe fra at bide baby

Annonce