1.281 visninger
|
Oprettet:
Øre hænger {{forumTopicSubject}}
Min Bichon havanais tæve på 16 uger har pludselig fået et problem med det ene øre. Hun kan ikke spidse ører med det ene, altså det kan ikke stå ud fra hovedet som det andet når hun lytter.
Nogen der ved om det rejser sig igen, eller om det skal tapes op som nogen skriver. Hvis det skal tapes, hvem får man så til det.
Jeg forstår ikke hvordan det er kommet fra den ene dag til den anden. Ørerne er slet ikke ens mere.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.389
Så det kan sagtens nå at ændre sig mange gange endnu. Nu ved jeg ikke, hvad der er den korrekte ørestilling for din race, men i tvivlstilfælde ville jeg kontakte opdrætter, denne burde også kunne hjælpe med at tape, såfremt i vil ud i sådan noget.
feb 2016
Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 159
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.040
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.295
Er hvalpen raceren? Hvis fx en malteserhvalp over en vis alder kan rejse ørerne, vil jeg altid blive mistænksom.
Hvis øret ikke lugter af sure sokker, så tror jeg godt, at du kan tage det stille og roligt. Alternativt kan du kontakte opdrætter.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Er hunden købt med udstilling for øje så kontakter du din opdrætter med billeder af øret og spørg hvordan du skal forholde dig.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.265
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.040
feb 2016
Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 159
Det er dog for tidligt med en hvalp på seksten uger, at have så tung pels. Så mit gæt er stadig at det enten er tandskifte, eller svamp/betændelse. De kan selvfølgelig også være forkert ansatte. Mange havanais, med for lavt ansatte ører, mangler luft mellem kinder og ører. Men udfra hendes galleri, ser ørerne ud til normalt at sidde korrekt.
Jeg har ikke styr på om der er nogen der taper i racen ( ingen jeg følger gør). Der er dog sikkert nogen, men mit gæt er at det bliver rigtigt svært at få et ordentligt resultat, og ødelægger måske at øret selv retter sig.
Øre hænger