{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

Øre hænger {{forumTopicSubject}}

Min Bichon havanais tæve på 16 uger har pludselig fået et problem med det ene øre. Hun kan ikke spidse ører med det ene, altså det kan ikke stå ud fra hovedet som det andet når hun lytter.
Nogen der ved om det rejser sig igen, eller om det skal tapes op som nogen skriver. Hvis det skal tapes, hvem får man så til det.
Jeg forstår ikke hvordan det er kommet fra den ene dag til den anden. Ørerne er slet ikke ens mere.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øre hænger
  • #1   31. okt 2019 Hvalpes ører kan godt leve lidt deres eget liv, bare tænk på schæferhvalpes ører, der er det meget tydeligt smiley

    Så det kan sagtens nå at ændre sig mange gange endnu. Nu ved jeg ikke, hvad der er den korrekte ørestilling for din race, men i tvivlstilfælde ville jeg kontakte opdrætter, denne burde også kunne hjælpe med at tape, såfremt i vil ud i sådan noget.


  • Marie A
    Marie A Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 159
    #2   1. nov 2019 Medmindre øret lugter eller virker irriteret, så er det nok som Michelle skriver. Når tandskiftet er overstået sidder øret sikkert helt som det skal smiley




  • #3   1. nov 2019 Det kan sagtens ændre sig. Jeg ser mange med asymmetriske ører i min salon. Du skal tale med din opdrætter med mindre du er ligeglad

  • #4   1. nov 2019 Man taper vel kun ørerne på racer, hvor ørerne skal stå mere eller mindre. Din race har hængeører, og at efter hvor meget pels der er på øret, lang/tyk/tung pels, vil øret kunne rejses mere eller mindre.
    Er hvalpen raceren? Hvis fx en malteserhvalp over en vis alder kan rejse ørerne, vil jeg altid blive mistænksom.
    Hvis øret ikke lugter af sure sokker, så tror jeg godt, at du kan tage det stille og roligt. Alternativt kan du kontakte opdrætter.


  • #5   1. nov 2019 Tjek at øret er pænt nede i og ikke lugter. Hvis det er ok og hunden ikke kløer efter det så tag det roligt.
    Er hunden købt med udstilling for øje så kontakter du din opdrætter med billeder af øret og spørg hvordan du skal forholde dig.


  • #6   1. nov 2019 En Havaneser skal da have hængeører??

  • #7   1. nov 2019 Ja bodil men hvis knækket på øret er forkert, så bliver udseendet asymmetrisk. Det er ikke unormalt at et af ørene knække "udenfor" det oprindelige knæk.

  • Marie A
    Marie A Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 159
    #8   1. nov 2019 Bichon havanais skal have højt ansatte ører med en lille fold, der gør at de ikke ligger fladt indtil kinderne. Er ørerne korrekte kan de lyfte dem en smule (med folden intakt). Hos havanais med kraftig pels, kan pelsen tynge ørerne en del ned, så det ikke er så tydeligt med hverken fold eller lyft.
    Det er dog for tidligt med en hvalp på seksten uger, at have så tung pels. Så mit gæt er stadig at det enten er tandskifte, eller svamp/betændelse. De kan selvfølgelig også være forkert ansatte. Mange havanais, med for lavt ansatte ører, mangler luft mellem kinder og ører. Men udfra hendes galleri, ser ørerne ud til normalt at sidde korrekt.

    Jeg har ikke styr på om der er nogen der taper i racen ( ingen jeg følger gør). Der er dog sikkert nogen, men mit gæt er at det bliver rigtigt svært at få et ordentligt resultat, og ødelægger måske at øret selv retter sig.


Kommentér på:
Øre hænger

Annonce