Lejlighed til september - hvalp nu?? {{forumTopicSubject}}
Efter flere års venten på et sted, jeg må have hund, har jeg idag været henne og se en lejlighed..
Den ligger på 1. sal med en udvendig trappe op.
Den er 75 m2, og der er en stor privat terasse..
Er det for besværligt at skulle helt ned med hvalpen, når den skal gøres stueren??
Hunde må ikke skide lige neden for (det er meget velholdte plæner, som hører til området), men så kan jeg jo bare fjerne det med det samme...
Er det for dumt at vælge en lejlighed kun med terasse??
Hvis jeg venter længere, får jeg måske en med have.. og det kan hunden jo nemmere få glæde af..
Hvis jeg siger ja til lejligheden, er det først 1. september - dvs. 14 dage efter min 6 ugers ferie.
Da jeg er lærer kan jeg ikke bare tage fri for arbejde en uge i forbindelse med en anden ferie.. Og jeg kan heller ikke vente et år.
Vil det være synd at få en hvalp i sommerferien, hvor jeg passer mine forældres hus, derefter bo 14 dage i min nuværende lejlighed og så flytte i den nye lejlighed?
Det er megen flytten rundt for sådan en lille hvalp. Må ikke have hund i min nuværende lejlighed, men må gerne passe hund i 14 dage..
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.185
sep 2006
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 137
Det er mere, om det er for svært at gøre den renlig, så
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.185
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Du skal ALTID fjerne afføring, ikke bare når det er en pæn plæne..
jan 2007
Følger: 44 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 330 Svar: 3.069
Og vil sige så længe du ikke flytter rundt hele tiden så længe det kun er ved dine forældre og i din lejlighed og at den er ved dig hele tiden, og når du har 6 uger fri synes jeg da du skal gøre det, det er jo ikke altid man er så heldig at have 6 uger
sep 2006
Jeg syntes, det kunne være dejligt at lære hvalpen godt at kende i 6 uger og have god tid til at vænne den til at være alene hjemme og begynde renlighedstræning..
Efter ferien er jeg på job 25 timer om ugen, så det er max 5 timer om dagen.. Og min kollega bor lige ved siden af og kan lufte vapsen, hvis det bliver nødvendigt..
Har også en kat, så den kommer ikke til at være helt alene..
Men syntes 6 uger ville være skønt..
sep 2006
Og lejligheden ligger ikke langt fra dejlige grønne områder..
Mht haven luftede jeg alligevel min hund uden for haven, da jeg boede hjemme hos mine forældre og havde en.. Brugte stort set aldrig haven som nødløsning..
sep 2006
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 50 Hunde: 7 Emner: 63 Svar: 1.467
Lejlighed til september - hvalp nu??