{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
473 visninger | Oprettet:

Mila_ H
Mila_ H
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 137

Lejlighed til september - hvalp nu?? {{forumTopicSubject}}

Efter flere års venten på et sted, jeg må have hund, har jeg idag været henne og se en lejlighed..

Den ligger på 1. sal med en udvendig trappe op.
Den er 75 m2, og der er en stor privat terasse..

Er det for besværligt at skulle helt ned med hvalpen, når den skal gøres stueren??
Hunde må ikke skide lige neden for (det er meget velholdte plæner, som hører til området), men så kan jeg jo bare fjerne det med det samme...

Er det for dumt at vælge en lejlighed kun med terasse??
Hvis jeg venter længere, får jeg måske en med have.. og det kan hunden jo nemmere få glæde af..

Hvis jeg siger ja til lejligheden, er det først 1. september - dvs. 14 dage efter min 6 ugers ferie.
Da jeg er lærer kan jeg ikke bare tage fri for arbejde en uge i forbindelse med en anden ferie.. Og jeg kan heller ikke vente et år.

Vil det være synd at få en hvalp i sommerferien, hvor jeg passer mine forældres hus, derefter bo 14 dage i min nuværende lejlighed og så flytte i den nye lejlighed?

Det er megen flytten rundt for sådan en lille hvalp. Må ikke have hund i min nuværende lejlighed, men må gerne passe hund i 14 dage..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lejlighed til september - hvalp nu??
  • #1   26. jun 2007 En hvalp har bedst af ro , dem første tid, så jeg ville ikke flytte den , for meget ... om det er dum at få en når man bor i lejlighed , hmm ja det er jo op til en selv , er det en stor race skal den jo også bære op og ned, da de jo ikke har godt af at gå for meget på trapper de første år .. og i starten skal den ud ca hver 2 time , til den er stue ren

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#2   26. jun 2007 Lad mig lige tilføje, at det skal være en cavalier, så jeg burde kunen bære den..

Det er mere, om det er for svært at gøre den renlig, så

• #3   26. jun 2007 Mila - om det er svært ved jeg ikke , bare man er vedholdene , og sørger for den kommer ud når den har sovet , spist , leget , ja så kommer det helt af sig selv , har dog ved mine ops. at de ikke forbinder aføring med lufte ture i starten , de har været hurtige ti at tisse ude , men efter lufte ture , har de skidt inde :o/ men så er det jo bare om at være ops . så kommer det også af sig selv smiley

• #4   26. jun 2007 Jeg har hverken have eller terasse.. Og jeg bor også på 1. sal.. det er besværligt, men det drejer sig alligevel kun om kort tid før hvapsen er renlig, og en cavalier er en dejlig håndterlig størrelse.

Du skal ALTID fjerne afføring, ikke bare når det er en pæn plæne.. smiley

• #5   26. jun 2007 synes ikke det er sååå besværligt at du skal lade være jeg havde tyson i lejlighed uden noget skulle ned med ham hver eneste gang, ja det bliver trættende meen synes da du skal gøre det..
    Og vil sige så længe du ikke flytter rundt hele tiden så længe det kun er ved dine forældre og i din lejlighed og at den er ved dig hele tiden, og når du har 6 uger fri synes jeg da du skal gøre det, det er jo ikke altid man er så heldig at have 6 uger smiley

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#6   26. jun 2007 Ja, jeg fjerner altid høm-hømmere, når jeg lufter mine forældres hund.. Det var ikke det, jeg mente..

Jeg syntes, det kunne være dejligt at lære hvalpen godt at kende i 6 uger og have god tid til at vænne den til at være alene hjemme og begynde renlighedstræning..

Efter ferien er jeg på job 25 timer om ugen, så det er max 5 timer om dagen.. Og min kollega bor lige ved siden af og kan lufte vapsen, hvis det bliver nødvendigt..
    Har også en kat, så den kommer ikke til at være helt alene..
    Men syntes 6 uger ville være skønt..

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#7   26. jun 2007 Havde planlagt en ferie, men bliver det aktuelt, vil jeg aflyse den, så jeg kan være hos min hvalp smiley
    Og lejligheden ligger ikke langt fra dejlige grønne områder..

Mht haven luftede jeg alligevel min hund uden for haven, da jeg boede hjemme hos mine forældre og havde en.. Brugte stort set aldrig haven som nødløsning..

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#8   26. jun 2007 Skal til at lave aftensmad, men skriv endelig smiley

• #9   26. jun 2007 en af mine hvalpes ny familie skal flytte d 1-8 så de får ikke hvalpen med før efter flytningen, trods de er 8 uger på fredag. syntes ikke den skal udsættes for en flytning fra den ene del af landet til den anden.

Kommentér på:
Lejlighed til september - hvalp nu??

Annonce