Forstærkning/podcast Forstærkning/podcast
Jeg har vist for meger tid på sådan en tirsdag med fri fra arbejde
Men jeg faldt over en lang række podcasts om hunde og træning og har lyttet et par stykker af dem.
Denne handler om forstærkning og synes den satte lidt tanker i gang. Ikke at det revolutionerende nyt, som ingen har tænkt på før, men de fleste, der har læst en bare nogenlunde opdateret bog om træning, har lært, at man starter med kontinuerlig forstærkning og med tiden rykker over til variabel forstærkning. Det er så det, de taler om her og når frem til lidt andet resultat... igen, ikke revolutionerende nyt for mange, men fik mig da lige til at tænke lidt nærmere over, hvad jeg selv gør, og det er vel aldrig skidt
https://podtail.com/da/podcast/the-dog-real-talk-tromplo/the-dog-real-talk-episode-2-hannah-branigan/
Der er en del flere - har kun lyttet et par stykker. Noget nørdet hundesnak, men interessant nok indtil videre, synes jeg.
Har i nogen (hunderelaterede) podcasts e.l. i følger eller bare lytter sporadisk, som kunne være interessante for andre, så del gerne - lytter temmeligt meget lydbøger, podcasts mm når jeg kører bil, så nyt og lærerigt er en evig mangelvare, måske andre har det ligesådan
Vil smutte til træning med vapsen, men kigger ind senere
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.945
jan 2007
Det er netop det, man behøver ikke æde metoden råt og vende hele sin træning på hovedet - bare det at få lidt nye input til at tænke over, hvad man gør er sundt
Altså jeg gad nok ikke lytte Cesar Milan i en time, men når vi ikke snakker den slags ekstremer, så er det da også bare hyggeligt at lytte lidt hundenørderi
jan 2007
jan 2007
- det er så ikke kun fordi der arbejdes for maden, men også lidt andet vi har arbejdet med ift mad, men det fungerer i hvert fald fint for os.
Nyt er det heller ikke. Mindes det blev omtalt allerede da jeg fik møffe i 2006, dengang blev det bare kaldt noget i retning af "nothing in life is free"
Men er i fuld gang med podcasten, så er da spændt på hendes tilgang til at omsætte den teori til praksis
jan 2007
Jeg er jo fan af nørderi, så nørdet er fint med mig
- har i øvrigt på deres FB-side set en video af en skildpadde der bliver targettrænet, og de bruger skam også principperne på børn - sejt
jan 2007
Hurtigt kig på hjemmesiden fortæller at damen hyrder og har tilbyder div træning og uddannelse, men intet om, hvad hun evt selv har af uddannelse... så godt eller skidt må tiden vise, jeg har mine forbehold udelukkende baseret på hjemmesidens navn of første par sætninger, men hey, som minimum er det måske underholdende
https://www.enlightenedbydogs.com
jan 2007
Forstærkning/podcast