Hvad kan han fejle? {{forumTopicSubject}}
Inden nogen går amok, så har jeg fået den tidligste tid jeg kunne få hos min dyrlæge.
Her 15.30. Kører nok afsted om lidt.
Jeg kom hjem for godt og vel 40 minutter siden.
Til en hund som har det skidt.
Han har kastet op over det hele 5 steder fra. 7 til 13.00 tiden.
Han kan ikke finde ro, maven virker oppustet og han går og strækker sig.
I morges var der ingen ting, ud over han ikke ville spise.
Den sidste uge har han on og off kastet lidt galde op, men intet som i dag.
Igen, vi har tid til ham her om ikke så længe og jeg kører afsted i god tid.
Har i nogen ide om hvad det kan være? Hvis jeg ikke lige vender tilbage er det fordi vi er kørt afsted
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.472
Det gjorde min lab, da han ikke var ret gammel og han kastede lidt op og efter noget tid kunne jeg se, at han havde ondt ved at han stod og strakte bagbenene bagud.
Han havde slugt en hel klov (tyggeting), som havde kilet sig fast i mavesækken og stoppede passagen.
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 618 Svar: 3.633
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.472
Hvornår har han sidst skidt?
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 60 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.285
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.378
Rigtig god bedring med ham
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
De andre symptomer ville jeg ikke være så nervøs for. Det kan være alt fra et maveonde til noget han har spist over i for meget mavesyre og mavesår.
Men lige den der udspilede bug på en hund der ikke har spist - så synes jeg man hopper i bilen og afsted.
feb 2018
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 15 Svar: 1.531
Anton har engang haft en stump fra en tørret oksehale til at sidde fast i mavesækken, han måtte opereres akut, det var ved at koste ham livet. Han har også flere gange haft akut (og kronisk) betændelse i bugspyrkirtlen, begge dele viste sig på samme måde. Eneste forskel var, at vda oksehalen sad fast i mavesækken, skummede han om munden og savlede voldsomt meget, og kunne absolut intet holde i sig, heller ikke vand.
Rigtig god bedring med vovse.
mar 2007
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.142
Men bedestillingen er klart et tegn på smerter.
mar 2007
Men de havde ikke nogen ledige røgnent før imorgen kl 9. Så han har fået noget imod kvalmen og noget morfin ligende smertestillende.
mar 2007
mar 2007
Nolle virker mere frisk, men er tydeligvis stadig påvirket af smerter og kvalme. Vil feks ikke ligge sig efter nat tiisturen. Han virker heller ikke til at ville tisse som normalt
mar 2007
okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.464
Jeg var taget direkte videre til en anden dyrlæge, da jeg på ingen måde ville aflevere min hund på en klinik der udviser så dårlig dømmekraft. Om det så er fremmedlegeme eller andet er for så vidt ligegyldigt, for jeg ville aldrig stole på dem.
mar 2007
Nu prøver de så at finde ud af hvor i tarmene det sidder og om det skal opereres
mar 2007
Jeg er ret glad for min normale klinik de havde ikke tid og samarbejder med de 3 andre. Og jeg synes vi har fået god behandling begge de 2 nye steder jeg har været.
Mit gæt er at jeg blev sendt hjem igår, fordi det ikke virkede så akut. Hun mærkede ham godt igennem igår og syntes ikke han var hævet og særlig øm. For han reagerede kun svagt på tryk på maven. Hun trykkede også på ryg og trak i hofterne da smerterne måske kunne have derfra.
Igen har jeg følt at der var styr på det og følt mig i gode hænder.
Han er nu blevet gennemtjekket, får væsketerapi, da det også er behandlingen for evt. Bugspytkirtelbetændelse.
Derudover er tingen fra maven kommet ud af sig selv. Igen operation i dag.
Det var en dut fra under stolene.. Den må være røget af? Også har han tænkt mums. Dumme hund
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 66
Tænker du bare skal sortere i de svar der er kommet, # 16 hvor der er skrevet JEG så mange gange kan man ikke ikke rigtig bruge til noget, ihvertfald kan jeg ikke se et svar på det du spurgte om?!
Du kender din hund og dyrlægen, mon ikke I begge 2 har været i de bedste hænder.
okt 2011
Jeg har set hvad fremmedlegemer kan gøre ved hunde, det er måske forskellen på, hvor seriøst man tager den slags....
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 66
Tænker (og det er måske naivt) at langt de fleste dyrlæger rent faktisk har styr på deres ting, og da især når de har set hunden. Mon så ikke de er de bedste til at vudere situationen?
Det står dig fuldstændig frit for at synes min kommentar er tåbelig, jeg synes feks også at ord som “ kradser af” er grimme.
okt 2011
Det er fantastisk hunden overlevede, og at det var et fremmedlegeme der kom op selv. Det kunne hverken TS eller dyrlægen da vide. De satsede på at det gik....det gjorde det så heldigvis denne gang. Men et sats, det er det dælme! Det er hamrende naivt at tro at en dyrlæge ved hvor længe et fremmedlegeme i mave/tarm kan vente......nogle mennesker lægger vist superkræfter over på dyrlægehvervet.
Hvad kan han fejle?