{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.584 visninger | Oprettet:

Hvad kan han fejle? {{forumTopicSubject}}

Inden nogen går amok, så har jeg fået den tidligste tid jeg kunne få hos min dyrlæge.
Her 15.30. Kører nok afsted om lidt.

Jeg kom hjem for godt og vel 40 minutter siden.
Til en hund som har det skidt.
Han har kastet op over det hele 5 steder fra. 7 til 13.00 tiden.

Han kan ikke finde ro, maven virker oppustet og han går og strækker sig.
I morges var der ingen ting, ud over han ikke ville spise.

Den sidste uge har han on og off kastet lidt galde op, men intet som i dag.

Igen, vi har tid til ham her om ikke så længe og jeg kører afsted i god tid.

Har i nogen ide om hvad det kan være? Hvis jeg ikke lige vender tilbage er det fordi vi er kørt afsted

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan han fejle?
  • #1   22. okt 2019 Kan han have spist noget, der stopper passage gennem systemet?
    Det gjorde min lab, da han ikke var ret gammel og han kastede lidt op og efter noget tid kunne jeg se, at han havde ondt ved at han stod og strakte bagbenene bagud.
    Han havde slugt en hel klov (tyggeting), som havde kilet sig fast i mavesækken og stoppede passagen.

• #2   22. okt 2019 Ikke umiddelbart, hans strække er mere bedestillongen. Han plejer ikke at spise noget han ikke må. Vent. Måske plastik? Vi havde købt nogle sticks med plastik som ham og Ellie er gået amok i. Men han gnavede mere huller i, måske han har ædt en hel en?

• #4   22. okt 2019 Det er umuligt at sige, men bedestilling tyder på smerter, oppustethed på at der ikke er passage.
    Hvornår har han sidst skidt?

• #5   22. okt 2019 Mavedrejning

• #6   22. okt 2019 Med din beskrivelse af opkast, opspilet bug og strækker sig tænker jeg et fremmedlegeme i mavesækken.

Rigtig god bedring med ham smiley

• #7   22. okt 2019 Hvis der er oppustet bug så smid hunden i bilen og kør og vent hellere ude på parkeringspladsen ved dyrlægen end hjemme. Oppustet bug kan nogen gange være tegn på mavedrejning og det bliver hurtigt akut.
    De andre symptomer ville jeg ikke være så nervøs for. Det kan være alt fra et maveonde til noget han har spist over i for meget mavesyre og mavesår.
    Men lige den der udspilede bug på en hund der ikke har spist - så synes jeg man hopper i bilen og afsted.

• #8   22. okt 2019 Altså, akut betændelse i bugspytkirtlen viser sig også sådan, men det gør mavedrejning og fremmedlegeme i mavesækken så også.

Anton har engang haft en stump fra en tørret oksehale til at sidde fast i mavesækken, han måtte opereres akut, det var ved at koste ham livet. Han har også flere gange haft akut (og kronisk) betændelse i bugspyrkirtlen, begge dele viste sig på samme måde. Eneste forskel var, at vda oksehalen sad fast i mavesækken, skummede han om munden og savlede voldsomt meget, og kunne absolut intet holde i sig, heller ikke vand.

Rigtig god bedring med vovse.

• #9   22. okt 2019 Vi venter pt hos dyrlægen. Han er livet lidt op men ikke så meget

• #10   22. okt 2019 Tænker også maevdrejning men så alligevel ikke helt hvis det har stået på over en del timer nu.
    Men bedestillingen er klart et tegn på smerter.

• #11   22. okt 2019 Umiddelbart er dyrlægens gæt enten betændelse i bugspytkirtlen eller et fremmedlegeme.
    Men de havde ikke nogen ledige røgnent før imorgen kl 9. Så han har fået noget imod kvalmen og noget morfin ligende smertestillende.

• #12   22. okt 2019 Han havde ikke rigtigt ondt da dyrlægen mærkede rundt på ham. Kun til allersidst viste han lidt ubehag fra omkring bugspytkirtlen, men altså det var svært at sige noget. Han har fået taget blodprøver som der er svar på imorgen tidlig også. Så vi må vente, og får han det værre i løbet af natten så har vi en aftale med vagtdyrlægen at vi bare kommer

• #14   23. okt 2019 Det var en ny klinik jeg var hos, som havde vandskade i deres hovedklinik, der var ikke så meget at gøre.

Nolle virker mere frisk, men er tydeligvis stadig påvirket af smerter og kvalme. Vil feks ikke ligge sig efter nat tiisturen. Han virker heller ikke til at ville tisse som normalt

• #15   23. okt 2019 Nolle er blevet indlagt, så de kan finde ud af hvad der er galt. Hans blodprøver var fine ud over lettere forhøjet et eller andet som kunne indikere noget med hans bygspytkirtel. Men han er indlagt til væske og røgnent

• #16   23. okt 2019 Jeg havde godt nok ikke accepteret at vente til næste dag. Har man mistanke om et fremmedlegeme i mave/tarm, så er det dælme useriøst at sende patienten hjem. Hundens tilstand kan ændre sig på få minutter hvis et fremmedlegeme sidder tilpas uheldigt.

Jeg var taget direkte videre til en anden dyrlæge, da jeg på ingen måde ville aflevere min hund på en klinik der udviser så dårlig dømmekraft. Om det så er fremmedlegeme eller andet er for så vidt ligegyldigt, for jeg ville aldrig stole på dem.

• #17   23. okt 2019 billederne viste noget fremmedlegme i hans tarme.
    Nu prøver de så at finde ud af hvor i tarmene det sidder og om det skal opereres

• #18   23. okt 2019 Lige for at sige noget.
    Jeg er ret glad for min normale klinik smiley de havde ikke tid og samarbejder med de 3 andre. Og jeg synes vi har fået god behandling begge de 2 nye steder jeg har været.

Mit gæt er at jeg blev sendt hjem igår, fordi det ikke virkede så akut. Hun mærkede ham godt igennem igår og syntes ikke han var hævet og særlig øm. For han reagerede kun svagt på tryk på maven. Hun trykkede også på ryg og trak i hofterne da smerterne måske kunne have derfra.

Igen har jeg følt at der var styr på det og følt mig i gode hænder.

Han er nu blevet gennemtjekket, får væsketerapi, da det også er behandlingen for evt. Bugspytkirtelbetændelse.

Derudover er tingen fra maven kommet ud af sig selv. Igen operation i dag.

Det var en dut fra under stolene.. Den må være røget af? Også har han tænkt mums. Dumme hund smiley

• #19   23. okt 2019 Rigtig god bedring med din hund, godt de fandt ud af hvad det var! Sådan en stoledims lyder da også ualmindelig lækker smiley

Tænker du bare skal sortere i de svar der er kommet, # 16 hvor der er skrevet JEG så mange gange kan man ikke ikke rigtig bruge til noget, ihvertfald kan jeg ikke se et svar på det du spurgte om?!
    Du kender din hund og dyrlægen, mon ikke I begge 2 har været i de bedste hænder.

• #20   23. okt 2019 Spike - Sikke da en tåbelig kommentar. Var TS' hund kradset af, ville TS da nok være lidt ked af, at hun havde taget sin hund med hjem uden røntgen. Alle er ikke lige så heldige som TS var her.
    Jeg har set hvad fremmedlegemer kan gøre ved hunde, det er måske forskellen på, hvor seriøst man tager den slags....

• #21   23. okt 2019 Jeg tænker bare at hvis du havde været så bekymret for den hund, så kunne du have skrevet det på en anden måde. Hvad DU ville have gjort i situationen var jo i virkeligheden ikke spørgsmålet.
    Tænker (og det er måske naivt) at langt de fleste dyrlæger rent faktisk har styr på deres ting, og da især når de har set hunden. Mon så ikke de er de bedste til at vudere situationen?
    Det står dig fuldstændig frit for at synes min kommentar er tåbelig, jeg synes feks også at ord som “ kradser af” er grimme.

• #22   23. okt 2019 Hvilke ord du synes er grimme, er der ingen, der har spurgt om, det afholder ikke dig fra at ytre dig. Der er heller ikke nogen, der har spurgt om, hvilke indlæg der skal overses, det afholder dig ikke fra at ytre dig.

Det er fantastisk hunden overlevede, og at det var et fremmedlegeme der kom op selv. Det kunne hverken TS eller dyrlægen da vide. De satsede på at det gik....det gjorde det så heldigvis denne gang. Men et sats, det er det dælme! Det er hamrende naivt at tro at en dyrlæge ved hvor længe et fremmedlegeme i mave/tarm kan vente......nogle mennesker lægger vist superkræfter over på dyrlægehvervet.

Kommentér på:
Hvad kan han fejle?

Annonce