{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.655 visninger | Oprettet:

Cane Corso eller Bullmastiff.. eller noget helt andet {{forumTopicSubject}}

Hej, vi er en familie på 2 voksne og 2 små børn.
Vi overvejer om vores næste hund skal komme inden for de næste par år, mens vores gamle tæve stadig lever.

Vi ønsker en mild kæmpe. Altså en hund, som kan sige vov, hvis der kommer fremmede, men så sandelig også en hund, som vi uden problemer kan have gæster for og ungernes venner kan komme i vores hjem og vi kan hilse på alle slags hunde.

Vi har pt. en staffordshire som er vi helst så levede de næste 50 år. Hun er god som dagen er lang, kan med alle hund (dog meget reserveret og går helst bare forbi andre hunde), hun giver lyd fra sig, når nogen kommer ind i haven, men gør dem ingen ting. Hun er super doven, kærlig og mild. På gå-ture kan hun sagtens springe rundt og være fjollet, kommer altid når vi kalder (dog i eget tempo) og hun putter meget gerne i sofa og sengen (det er dog ikke hverdagskost).
Hvis vi skal finde en erstatning for hende, hvad vil I så foreslå?

Før vores nuværende staff, havde vi en blandingshund, som bestemt havde en del med i kufferten, men han endte med at blive en rigtig dejlig hund.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cane Corso eller Bullmastiff.. eller noget helt andet
  • #1   15. okt 2019 Hvorfor ikke en ny Staff?

Jeg kender ikke rigtig noget til de 2 andre racer.

• #2   15. okt 2019 Fordi de som regel er meget energiske og vi har været SÅ glade for vores dovne tæve. Min første hund var en energibombe uden lige. Det er ikke, hvad jeg drømmer om at få igen. Naturligvis hører alderen og aktivitetsniveau også sammen og det er ikke sådan at vi kun søger en sofapude, forklædt som hund. Men hvis vi fik en sprællevende staff, så ville jeg ikke mene vi kunne tilbyde den nok aktivering i hverdagen og det er ingen hund tjent med. Og min samvittighed ville være kulsort. Alle mine hunde har været genbrugshunde og jeg ønsker bestemt ikke at bidrage til den statistik.

• #4   15. okt 2019 Her er bare et par forslag til alternativer: Grosser schweizer sennenhund - spørg Martin eller Perro de Presa Canario - spørg Minas far. Begge personer er brugere her på siden.

• #5   15. okt 2019 Jeg tror, jeg ville satse på en Broholmer.
    Den burde opfylde alle jeres ønsker.

• #6   15. okt 2019 Helt fair og fuldt forståeligt. Jeg undrede mig bare over jeres glæde over straffen og så at vælge noget andet.
    Hvis I havde magtet en aktiv hund og den skulle være større end Staffen, så ville en airedale terrier være et super godt bud.

• #7   15. okt 2019 @KH.
    Jeg var ærlig talt ikke klar over at Cane Corso og Bullmastiff ikke have børn fredet? Det er nyt for mig.

Punktet fremmede hunde, virker meget vigtigt, og så ville jeg ikke vælge Cane Corso eller Bullmastiff.

Grosseren er mulighed som Søren er inde på (dog skal det være af den bestemte linier, da nogen linier har det svært med fremmede mennesker), men umiddelbart med jeres ønsker og krav, så tænker jeg Broholmeren vil være perfekt. Det er da indbegrebet af en mild kæmpe, som normalt har det fint med alle hunde.

PS: Men i skal have en større sofa, for en Broholmer er meget stor! smiley

• #8   15. okt 2019 Jeg tænker måske en Corso? Kender godt nok kun en enkelt, men han er ihvertfald som du ønsker.
    Han bor med en anden hund, en tæve, heste og katte, 3 store børn som selvsagt giver en masse trafik af venner og han er ikke sådan en der kræver en hel masse.
    Ejer går dog til træning, udstilling, svømning osv. med ham. Men på mig er det en lidt doven hund.
    Men jeg har jo også Schæferhunde at sammenligne med smiley

• #9   15. okt 2019 Jeg tror ikke en racetypisk corso er sagen. Mig bekendt er de ikke specielt gode med andre hunde, og de kan være noget forbeholden ift fremmede mennesker. Sundheden er heller ikke i top. Hende med den der kennel skytsengle har vist fucket racen ganske gevaldigt, og hun er tilbage i DKK, har jeg hørt.. smiley

Jeg stemmer i øvrigt også for Broholmer. Det er nu en dejlig hund. smiley

• #10   15. okt 2019 Jeg kender kun en som sagt, så aner ikke om han er racetypisk.
    Men han er nem at omgås. Han er fra Sverige af.

• #11   15. okt 2019 Jeg tror man skal være obs på temperamentet. Jeg har i hvert fald set nogle på udstillinger der var sådan ret angste... Hvilket heller ikke er racetypisk,men dårlig avl kan ødelægge meget.

• #12   15. okt 2019 Jeg synes både Cane Corso og Bullmastiff er megalækre hunde!

Men KH ved meget om Mollossere og er børn ikke fredet i klasse et, så har de intet at gøre i et hus med små børn.

Jeg har ind i mellem besøg af små børn (blealder), og selv hvis de rammer min hund ved et uheld med noget hårdt, så rører han sig ikke ud flækken. Skændes de, så gøer han bare.

Samme adfærd kender jeg fra Newf'en, Broholmeren, og ScB'en.

Det KH beskriver er årsagen til at jeg ikke har min drømmehund, Napolitansk Mastiff.

Sådan en smuksak! smiley

profilbillede
  • #13   15. okt 2019 Børn er intet problem hos min kollega.
    Der er et rend af dem og i alle aldre.

• #14   15. okt 2019 @Zenta.
    Du kan også finde Napolitanske Mastiffer der er gode med børn og alle mennesker.

Men vil du anbefale nogen, at tage chancen med deres børn og andres?

At anbefale ud fra en hund man kender, og ikke racetypiske træk er underligt synes jeg.

Rædslen for enhver hundeejer, må da være at ens hund bider et barn fordi det kommer op at toppes med en kammerat. Det er jo direkte tur til aflivning.

• #15   15. okt 2019 Ja det ville jeg da.
    Der er da mange meninger om hvordan hunde er.
    Jeg ser også folk fraråde folk at købe Schæfer hvis de har børn. Men sandheden er bare at den er fantastisk med børn og elsker børn.
    Ja jeg kender kun et eksemplar som jeg omgås og udfra det fortæller jeg at han kan med alle børn. Og husets tæve. Og deres katte der bor både inde og ude. Og han kan altså også begå sig på udstilling blandt andre hunde, og i svømmehallen hvor der også er andre hunde.
    Om han er er særtilfælde?
    Næh det tror jeg sådan set ikke.
    Måske det handler om hvor kan køber sin hund henne.

• #16   15. okt 2019 @Zenta.
    Du har ikke børn tror jeg?

• #17   15. okt 2019 Det kort er ved at være lidt søgt, Martin.

• #18   15. okt 2019 Til TS, den jeg kender er fra Serencia i Sverige.

• #19   15. okt 2019 @Zenta.
    Jeg tror at jeg skal også til at udtale mig om Schæfere og Maller når folk spørger om dem, baseret på min oplevelse med to styk.

Mallen blev smidt hjem fra DCH træning, da den bed underviseren, og Schæferen der bed min bonusknægt, og derfor blev aflivet af en knust ejer.

Derfor er alle Maller sindsyge, og derfor bider Schæferen alle børn.

Kan du selv se hvor jeg vil hen, eller skal jeg forklare det? smiley

• #20   15. okt 2019 Det gør du bare.

• #21   15. okt 2019 Måske kunne en voksen Staff også være et bud?

• #22   15. okt 2019 Hvad med dog de Bordeaux - ikke at jeg kender dem, men bare et indspark - og ellers ville jeg også sige broholmer, den opfylder i mine øjne kravene.

Corso'en ville jeg ikke gå med, har set dem vogte ekstremt på fremmede og gå helt amok over fremmede hunde - kender en, der har (haft) flere af racen. Flotte imponerende hunde, skønne familiehunde INDE i familiekredsen, men med stor streg under i familiekredsen.

• #23   15. okt 2019 En vogter ville ikke være en vogter, hvis den ikke vogtede smiley
    Derfor skal man ikke anskaffe en vogter, hvis man har drenge i alderen 3-12år, eller man ikke er klar til at lukke hundene væk, når knæjterne folder sig ud. Hunden kan kun vanskeligt skelne brølende leg med store armbevægelser fra en ægte trussel mod flokken.

• #24   15. okt 2019 DDB'en er hårdt ramt på sundheden.

• #25   15. okt 2019 Corsoen er helt sikkert også ramt på sundheden, så er enig i at man skal være opmærksom der.

• #27   15. okt 2019 Det er sjovt at læse om "sin" hunderace herinde smiley

Jeg kan slet ikke genkende, at CCén skulle være dårlig til det formål? De to vi har haft og de .. vel en 10-15 stykker jeg har mødt .. har været omgængelige, venlige og ikke på nogen måde "skøre".
    Jeg synes ind imellem, at det stikker lidt af og at "en vogter er en vogter" - og så gør den på den og den måde.

Mht sundheden, har jeg 3 ting at sige
    1. Køb i Sverige
    2. Køb i Sverige
    3. Køb i Sverige

Bullmastiffen ved jeg nada om - men jeg "har hørt", at den engelske udgave vist er ret rolig - måske skulle I kigge på den ?

• #28   15. okt 2019 Jeg tænker også at det er sjovt at min kollega åbenbart har det eneste eksemplar der ikke æder børn smiley

• #29   15. okt 2019 Tak for alle jeres bud og erfaring. jeg sætter stor pris på hvert indlæg og lad dem, endeligt fortsat komme smiley

@kennel harthitter Det er der vel for pokker ingen mennesker med logisk sand, der tager for givet? smiley Jeg gør i hvert fald ikke.

@Søren U: Grosser schweizer sennenhund er ikke lige min kop the, selvom den er virkelig smuk. En Presa derimod var et fremragende alternativ, tak.

@Inge R: En Broholmer bliver for sløv. Jeg har dog kun en enkelt hund at sammenligne med, men den var bestemt ikke noget for vores familie. Alt foregik i slowmotion. smiley

@louise c: En airedale terrier er desværre heller ikke mig. Alt som ikke er glat og korthåret, har næsten ingen interesse.

@Martin og @Zenta: I mit hjem er ingen børn fredet. Hvis min tæve snapper en af mine unger, er det fordi de fortjent det. Børn skal lære at opføre sig ordentligt og lære, at en hund ikke er legetøj. Jeg kan ikke beskrive, hvor stor afstand jeg tager fra de forældre, der fluks får deres hund aflivet fordi den har bidt et barn. Der er stor forskel på at snappe/markere og så selvfølgelig på skambid. Sidstnævnte er ingen tjent med.
    Men jeg søger bestemt ikke en hund jeg kan kue og som skal undertrykke de naturlige instinkter. Jeg ved godt, det heller ikke er, hvad du mener Martin, men jeg vil gerne slå et slag for, at børn ikke er små engle.

@Kirtsen og @Anne Julie: Jeg tror også jeg i sin tid gik bort fra DDB, grundet helbredet. Men så igen.. Hvilke racehunde har mindst 1 skavank? smiley

• #30   15. okt 2019 Jeg er som sagt uenig med Martin og andre.
    Jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne have Corso.
    Ja jeg kender kun en, men den opfylder de krav du har.

• #32   15. okt 2019 @Martine ja jeg kunne læse i en anden tråd, at Sverige er stedet for en CC.

En anden ting jeg ikke fik nævnt er, at jeg faktisk foretrækker en genbrugshund.

• #33   15. okt 2019 Der var ingen sarkasme i mit indlæg - blot en undren, og en accept af, at jeg må tage min opfattelse af racen op til revurdering.
    Min opfattelse er jo, at den er OK med gæster, den er OK med børn (min kærestes x havde en datter i skolealderen og der var tit andre unger med hjemme hos hundene, indtil tæven var 2 år, hannen noget ældre, uden problem er).
    Den opdrætter jeg kender i Sverige, har en allerhelvedes mange venner og poster adskillige billeder på face, af deres hunde (de har 4 pt), som er sammen med deres gæster (deres malle er lukket væk smiley ) - så, som sagt, jeg ser ikke racen på den måde, som andre gør det.

Og det kan jo snildt gå hen og blive farligt .. så ingen anbefaling herfra, andet end .. "køb i Sverige" smiley

• #34   15. okt 2019 @Kenzie: det er vi helt 100% enige i.

• #35   15. okt 2019 Mit svar var mere at jeg finder det underligt hvis min kollega har det eneste atypiske eksemplar og racen rent faktisk er alt andet end det jeg ser.
    Det ville da undre mig meget.

• #36   15. okt 2019 Hvad siger I egentligt til en Dogo Canario?

Måske ikke, ifølge hundejer.dk står der følgende: Dogo Canario er temmeligt dominerende overfor fremmede hunde. Racen bør derfor ikke anskaffes, hvis man ønsker en hund, der skal kunne komme med på fritløbsarealer, i hundeskove og på besøg hos venner og bekendte med hund.
    Er det også jeres erfaring (jer med dogo-erfaring)

• #38   15. okt 2019 @Sulejma.
    Med din holdning omkring børn og hunde, så kan du vælge lige den race du har løst til.

Når jeg er meget nervøs omkring børn og gigant hunde, så skyldes det mange små børn i mit liv.

Når en Mollosser så endelig bider, så er det altid grimt (ruskebid). Det der tjatteri som man kender fra små og mellemstore hunde, har jeg aldrig oplevet ved en ren racet Mollosser.

Det er endten eller.

Med den erfaring, så ville jeg aldrig selv turde tage chancen.

Tanken om, at mit eget barn kom op og skændes med en kammerat en dag, og hunden lige mente at det skulle den nok løse, er ikke rar.

Vi taler i mine øjne om en helt almindelig dagligdags situation, og årsagen til, at den Napolitanske aldrig er kommet ind for min dør.

Det har egentligt ikke noget at gøre med, om børn er engle eller ej.

De fleste hunde der bider et barn rigtigt i dag, de bliver aflivet.

Jeg vidste ikke at Cane Corso eller Bullmastiff har den del i sig, og derfor spurgte jeg ind til det.

Omkring Dogo, så spørg Minas far. Han er vidst den eneste bruger her inde, der ved noget om den race og som udtaler sig her i forummet.

• #40   15. okt 2019 @Holly.
    Nej, det er sjovt at du skriver det.

Hvis jeg tumler med en der er i "indercirklen af familien", så har de racer jeg har haft aldrig sagt noget.

De forsøger at gå ind i mellem og bruger kroppen til at skille ad med, og få vores opmærksomhed i stedet. Tage fat med tænderne. Aldrig. Det har jeg aldrig oplevet med en eneste af mine.

• #42   15. okt 2019 En Dogo Canario og en Presa Canario er samme race. -Selvom nogen stadig siger noget andet smiley For et års tid siden droppede man "Dogo" og kaldte dem alle "Presa", men før det hed de noget forskelligt alt efter hvilken klub de var registreret i.

Men sådan en er bestemt ikke en doven sofahund. De kræver enormt meget aktivering, og træning, for at fungere optimalt. De har en del mere drive, og meget mere energi, end de CC og Bullmastif jeg har kendt til.

Ville aldrig lade en Presa løbe løs i hundeskove, eller andre steder hvor der er fremmede hunde eller mennesker. Hvis de (fremmede) er for uopdragne, aggressive eller dominerende så går det galt. -og hvis det går galt, så går det nok rigtig galt pga kræfterne der ligger bag. Så man skal VIRKELIG være klar til det ansvar der følger med sådan type hund.

Det er ikke en hund som gør sig godt til pænt brug (som Martine vist engang så fint sagde om sine maller). En snor er ret ofte nødvendig når vi er på besøg rundt omkring. Specielt hvis der er små børn, gamle, eller syge, som ellers ville være i fare for at blive tromlet/ væltet. Træning hjælper selvfølgelig til en vis grænse, men deres energi og høje drives gør det svært med den slags til tider. -og over længere tid..
    Har ikke hørt om en Presa der ikke kunne lide børn endnu, men det bliver bare hurtigt for voldsomt med sådan en kaliber hund hvis børnene er for små.

Man skal regne med at en Presa vil vogte grunden, og flokken (familien). Det vil være uansvarligt at lade fremmede som postbud, eller nye venner fra skolen, få adgang til grunden hvis hunden er løs. Alle skal introduceres på fornuftig vis, og vide hvordan man omgås hunden.

Jeg synes at racen er god til at vurdere trusler, selv uden træning, men det er ikke noget man skal regne med den kan finde ud af hver gang. Det er et stort ansvar at have sådan en hund. Slet, slet, slet ikke det samme som en Amstaff, eller Staffordshire bull terrier. Selv en Pit bull ville være meget mindre krævende at have med at gøre.

Det er ellers en fantastisk race, hvis man har plads, tålmodighed og lyst til at aktivere den. Eller endnu bedre et job at give den.

Der kan selvfølgelig findes eksempler hvor racen ikke er som jeg beskriver den, men regn alligevel med det forholder sig som jeg skriver. Så bliver du ikke negativt overrasket. Jeg vil ikke anbefale dig racen, hvis du i forvejen har en travl hverdag med børn osv. men du er velkommen til at skrive hvis der er andet du vil vide smiley

• #43   15. okt 2019 Jeg ved godt at Martines hunde blev brugt, men på mig virker racen doven.
    Altså Corsoen.
    Dermed ikke sagt at den ikke skal bruges, men jeg tænker den er et godt bud hvis man leder efter noget uden alt for meget gang i. Modsat en del andre racer.
    Men om jeg bare synes den er doven, fordi jeg sammenligner med mine egne, det ved jeg faktisk ikke.

• #45   15. okt 2019 Som jeg skrev længere oppe, måske det handler om hvor man køber sin hund.
    Min kollegas er fra Sverige af.
    Jeg var med i Sverige til udstilling her for et par måneder siden og der var selvsagt flest svenskere der deltog, og jeg så EN der lavede et udfald. En grå tæve. Jeg så ikke hvad det skete, reagerede først da den lød som en bjørn og kiggede så derhen.
    Så måske er Sverige (Eller andre lande) stedet at købe.
    Jeg var overrasket over så mange tunge store hunde samlet på eet sted og ingen ballade. Jeg stod med Aslan flere gange da hans ejer lige skulle ting og han var ikke svær at holde. Det værste ved ham den dag var faktisk at han ville hen til sin ejer og spejdede efter hende og derfor sad i stram line, da jeg jo selvfølgelig holdt igen.

• #46   15. okt 2019 Mange af de svenske opdrættere, avler på italienske linier.
    Både Lamtos og Devas far var importerede fra Italien.
    Den kennel jeg kigger lidt på - de har et barnebarn fra Devas søster - har også lige importeret en 1 år gammel tæve.

Synes det ser fornuftigt ud, cc avl i Sverige.

Zenta
    De blev ikke sådan brugt til andet end familiehunde.
    Jo, kæresten trænede lidt med Deva, men Lamto gad ikke.
    Når du er schæfer-vant, vil racen for dig, være sløv og kedelig smiley

• #47   15. okt 2019 Ja det er nemlig sådan jeg ser Aslan, han virker på mig, doven, sløv og kedelig.
    Men det er også et helt andet tempo end jeg er vant til jo. smiley

• #48   15. okt 2019 Nå okay, kunne bare huske de blev brugt hos jer, men vidste ikke hvor meget og hvor seriøst.

• #50   17. okt 2019 @Mina ('s far) tusind tak for en god beskrivelse. Jeg tror jeg parkerer Presa'en igen.

• #51   17. okt 2019 Vi har lige købt lille Molly for 2 måneder siden Ca.
    Hun er en blandingen af bullmastiff og dogo de beaudeux, og hun er bare alle tiders dejlige hun og vi har slet ik fortrudt :)??

profilbillede
  • #52   18. okt 2019 Min bullmastiff var fantastisk smiley Men med det, som du ønsker, ikke racen for jer.
    Den er ekstrem selvstændig, så du kan ikke forvente en 100 % lydig hund (den skal virkeligt motiveres, for at samarbejde smiley ).
    Den er meget lidt gøende (hørte min gø ca. 5 gange i de næsten 12 år jeg havde ham) = ingen advarsel, når der kommer fremmede, medmindre at det virkeligt er “alvor”.

Kan være lidt af en slagsbror, i forhold til andre hunde.

Generelt en rolig og stabil hund, men også med tendens til at være en enmandshund.

Og så er den generelt også ret udfordret i forhold til helbred, desværre smiley

Jeg tænker, at broholmeren vil være et rigtigt godt match smiley Prøv evt. at deltage i et af broholmerklubbens mange arrangementer, så I kan hilse på dem. De er super søde smiley

• #53   19. okt 2019 Jeg kender en del broholmere og flere broholmer opdrættere - Det er en fantastisk, alsidig hund, som jeg vil beskrive som rimelig nem, med et fornuftigt hoved, et godt "VOV" når påkrævet og et fornuftigt aktivitetsniveau, både for den aktive og mindre aktive familie. Super familiehund - desværre korthåret, hvilket ikke tiltaler mig smiley

Cane Corso kender jeg også en del af - synes de er meget uens i temperament og herhjemme kniber det med gode opdrættere der er i stand til at lave mentalt sunde hunde. Ikke dermed sagt der ingen er , men man skal kigge sig omkring. Flere af de jeg har mødt har været en mundfuld for deres ejere, og de kan være noget ud-af reagerende overfor andre hunde. De mest sympatiske og stabile jeg har mødt ha været fra Sverige..

Bullmastiff kender jeg ikke så meget til men de (få) elsemplarer jeg kender lever og fungere rigtigt godt som familiehunde med mindre børn - men jeg har indtryk af at de ikke er til en masse pjat med andre hunde.

• #55   19. okt 2019 Faktisk sjovt så enige folk er i CC fra Sverige.

• #56   19. okt 2019 Vi har en CC i klubben, importeret fra Italien, og han er pisse lækker!! Han har et dejligt hoved, vil gerne snakke med fremmede mennesker (hvis de går til ham på en høflig og ordentlig måde), og han er ikke typen der nakker andre hunde. Han er virkelig lækker!

Med broholmerne synes jeg at der er to retninger - den store, tunge og dovne hund, og så den lettere udgave, som faktisk både kan og vil gå ok lange ture, og som gider at lege og tumle.

Og nej, ingen af racerne er nogen jeg bor med smiley

Den engelske mastiff kan også være en mulighed, men der kan man godt nok trække en nitte, både med sind og sundhed.

Hvis CC eller broholmer ikke er sagen, så kunne en berner måske være et bud? Lalleglad, smådum og meget rar smiley

• #57   19. okt 2019 @A med Bom.
    Der findes ikke to retninger af Broholmeren.

Jeg tror du sammenligner tæver og hanner. :-D.

• #58   19. okt 2019 Nå.

• #61   19. okt 2019 Det er sjovt, for jeg møder nogle (DKK) som er små, vævre hunde på 45-50 kg, og kæmpe klodser på 70-80 kg. Og nej, det er ikke bare fedt og kugler smiley

• #62   19. okt 2019 @A med Bom.
    En tæve på over 70 kilo? Det gad jeg godt se, og jeg har da set min del. smiley

• #64   19. okt 2019 Jeg har to skønne Bullmastiffer, en tæve på næsten 8 år og en han på 4,5 år.
    De giver lyd, når der går nogen langs vores grund, men gider dårligt rejse sig, når det banker på døren. Haven er deres - huset er mit smiley
    - Alle er velkomne store som små, de byder gæster velkomne, men er ikke synderligt interesseret i dem efter et par minutter.
    De “elsker” vores børn (13 & 16 år), - deres veninder og venner, hilser de velkomne, men er ellers ikke interesseret i dem. Vores to små børnebørn på 1,5 og 4 år, er det mest hannen der er gladest for... - Det “værste” vi har oplevet her, er at børnene er blevet væltet.
    Fælles for dem begge, er at de ikke gider fremmede hunde, slet ikke små hunde. - Jeg har dog heller ikke behov for, at de skal hilse på andre hunde. Når vi møder fremmede hunde på vores ture, går de gerne lige forbi, medmindre den anden hund har behov for, at markere sig - så “puster” de sig begge op.
    Aktivitets mæssigt er min oplevelse, at de faktisk bare gerne vil være sammen med os, så om vi går 10 km, en kort runde i skoven eller et spor på vores mark. Så er det for dem ligegyldigt, bare vi gør det sammen.
    For os herhjemme, har det været den helt perfekte race!

Hvis I skulle have lyst, holder vi årets sidste udstilling d. 23 november i Herlufmagle Hallen på Sjælland, her vil der være, flere danske opdrættere, som altid gerne vil snakke om Bullmastiffen efter endt udstilling.

• #65   19. okt 2019 Martin, når nu standarden siger 40-70 kg, kan vi så være enige om at der er et kæmpe spænd (du kan regne det ud procentvis, hvis det gør det nemmere for dig)? Jeg kender ikke andre racer med SÅ stort spænd. Så en han på 45 kg (som den ene jeg kender) er lige så rigtig, som en han på 70 kg. Og i sagens natur, så er en hund på 45 kg meget lettere og mere rørig, end en kæmpe på 70 kg.

• #66   19. okt 2019 @A med Bom.
    Jeg har da ikke sagt at en hanhund ikke kan veje 45 kilo har jeg? Jeg har dog aldrig set en så lille Broholmer selv.

Det ændrer dog ikke på, at der ikke er to linjer. Det er altså vrøvl.

Det sidste er jeg enig i.

45 kilo er mindre end 70 kilo, Vores tæve vejer 55 kilo, og hun er jo en løbetosse.

Om de så er mere rørig, det afhænger af træning og øjnene der ser.

• #67   19. okt 2019 Jeg skriver ikke to linjer, men to RETNINGER. En stor tung (behøver jeg skrive 70 kg er tung) og en mere let (det KUNNE være 45 kg).

Det er muligt at du ikke har set en. Det har jeg. Jeg er ikke sikker på hvorfor din eks’s er relevant i den sammenhæng?

Din målestok er den broholmer der “løber” ag, og allerede dér kan jeg konstatere at vi har forskellig opfattelse af “løbetosse” smiley

• #68   19. okt 2019 Der er jo ingen race hvor ALLE individer er ens.
    Tænk, nu synes jeg faktisk det bliver fjollet.

• #69   19. okt 2019 Og så er det altså skægt at høre om løbetosser osv. hos så tunge racer der mest af alt lunter, især når man selv har sådan nogle små fræsere smiley

Kommentér på:
Cane Corso eller Bullmastiff.. eller noget helt andet

Annonce