{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Playstation til hunde - please sig at det er en joke? {{forumTopicSubject}}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Playstation til hunde - please sig at det er en joke?
  • #1   13. okt 2019 Jeg ville ikke lade den spille alene hjemme..

Jeg kan sagtens se det som en form for aktivering, som de der spil til iPad og lign, hvor katte kan fange en mus smiley

• #3   13. okt 2019 Jeg synes egentlig at det er en fin ide. Det skal ikke erstatte anden aktivitet, men være et supplement. Og så kan jeg ikke se problemet.

Mine forældres kat ELSKER at spille muse-spil på iPad, og det her er jo lidt i samme retning.

Dog undrer jeg mig lidt over dyrlægernes råd til alene hjemme. Hunde må ikke sove i sengen, hvis de har svært ved at være alene. Jeg forudset at Aase på Gipote snart råder det til alle staklerne derinde. Dét og så at dominere dem....! smiley

• #4   13. okt 2019 Trine - Du slipper ikke om, det er bare en anden form..

ligesom at gå spor er en anden form end snuse tæpper er

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 371
    #5   13. okt 2019 Jeg synes ideen er udemærket.. der er jo altså en del hunde som jeg tror ville hygge sig med det.
    Ville aldrig selv bruge det - jeg vil selv træne og bruge alt min hunds energi, men det er der nok en del hundeejere der ikke helt får gjort, og så synes jeg ideen er ret fin, jeg tror ikke det betyder de springer gåturen over men blot at hunden får 10-20 min mere mental aktivering om dagen smiley

• #6   13. okt 2019 Og at gå spor er ikke mere omstændigt og mere krævende af hunden, end snusetæppe? smiley

Selvfølgelig er det da en nemmere form for aktivering af sit kæledyr. Det vigtige spørgsmål er sådan set om det erstatter anden aktivitet, eller om det træder i stedet for nul-tid (kedetid).

• #8   13. okt 2019 Hvis man gladeligt investerer i diverse “aktivitets legetøj” så er det her i min verden ikke anderledes smiley jeg bruger ingen af delene, jeg nyder at bruge mine hundes energi, ville være ked af at lade legetøj overtage det smiley

• #9   13. okt 2019 A - Det skrev jeg ikke..

• #10   13. okt 2019 Trine G - Men er det ikke bedre end slet ingen?

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 258
    #11   13. okt 2019 Hvis hunden gider ser fjernsyn er det helt ok med mig,
    men jeg står helt af når der blandes "kontakt" / kommandoer ind i projektet.

Vi eller måske er det kun mig, der gerne vil have et personligt forhold til min hund, og det får den ved min duft, kropssprog, øjenkontakt og min respons på min hunds reaktion. smiley

• #12   13. okt 2019 Jeg tænker lidt, at hvis det er den eneste aktivering en hund får, så hellere det der end intet.

Jeg kan ikke se mig selv bruge det, men hvis andre vil...

• #13   14. okt 2019 OK. Måske er det bare mig der er lidt sart.

Jeg synes bare at den bliver "solgt ind" som et værktøj til at aktivere hunden når den er alene hjemme, blot for at give ejer bedre samvittighed.

Jeg forestiller mig situationen med den i forvejen overstimulerede hund der har tendens til at ødelægge ting i hjemmet når den er alene.
    Ejer mener at det er fordi at den keder sig.
    Ejer køber denne nye fantastiske løsning, og sørger for at "træneren" toner frem på skærmen ved jævne mellemrum i løbet af dagen.
    Hvordan vil en hund der i forvejen har det skidt med at være alene hjemme mon have det med at "træneren" dukker op og forsvinder igen helt uden forvarsel for hverken ankomst eller afgang?

Jeg kunne ikke finde på at købe produktet, og synes ikke at det kan sammenlignes med kattespil på IPADS.

Hvis min hund godt kan lide at sitte, dække etc. på kommando , så kan jeg nok selv overkomme at underholde den med det...

Jeg synes faktisk at denne test-video meget godt viser hvordan jeg tænker at en sådan hund kunne reagere. Jeg tænker ikke at denne hund lige så stille lunter hen i sin kurv når seancen er slut?
    https://www.youtube.com/watch?v=o9A-5aDKics

• #14   14. okt 2019 Ved nogle katte udvikler de en ocd lignende adfærd når de ikke får lov at afslutte jagten. man skal have for øje at ikke alle individer er gode med dens slags aktivering mens andre er

jeg ved ikke om det samme gælder hunde

selv ville jeg hellere lave noget andet med mit dyr

• #15   14. okt 2019 HL, afslutte jagten?

Den her “PlayStation” træner hunden. Der er ikke noget vildt, ikke leg, ingen jagt.

• #16   14. okt 2019 A jeg kender ikke dette spil. det er heller ikke det jeg skriver om men om ipad spil tiæ katte som nævnes i tråden af andre før mig. jeg tager dem derfor op for at oplyse om hvad man ved om dem.

en kats jagtadfærd kan deles op i smådele.

fokus, snige, stivne, angreb, fange, dræbe.

når sidste del mangler reagerer visse individer ved at lede, søge og gentage handlinger dvs ocd lignende adfærd.

det er undersøgt og når spillene nævnes synes jeg den del skal med. jeg ved dog ikke om det er undersøgt ved hunde men at ikke alle katte trives med de spil er fakta.

dette spil tager jeg slet ikke stilling til. så havde jeg nævnt det. jeg kan ikke tage stilling til noget jeg ikke har prøvet.

dog kan jeg generelt sige at det ikke er former for aktivering jeg vil bruge da jeg hellere vil lave andre ting med mine dyr. det er et aktivt fravalg fordi jeg synes bedre om andre typer samvær.

• #17   14. okt 2019 Sorry, det fremgik bare ikke. Det ligner at du tror at startindlægget handler om noget med jagt. Det var såmænd bare derfor jeg blev forvirret smiley

Og stakkels de katte der er dårlige jægere. De må da være dybt frustrerede, hvis de aldrig fanger og dræber.

• #18   14. okt 2019 A det er ok. jeg kan ikke citerer fra mobil

katte er ikke født gode jægere. det skal de lære.

copycat begrebet skyldes at det dyr lærer via observation først og fremmest samt en vis del trial n error. det første bruger man når man træner katte. fx fbi har brugt dem. så satte de en trænet kat til at udføre en tillært adfærd og en utrænet så på. bagefter lærte den utrænede adfærden hurtigere.

en normal kat har kun succes i ca 5 ud af 75 jagter i døgnet men det giver ikke de samme problemer da individet iflg forskerne ikke oplever en frustration over ikke at kunne afslutte jagten men udviser en naturlig adfærd og derfor har en forståelse for hvorfor byttedyret undslipper og hvor hen

• #19   15. okt 2019 #15 enig i at playstation spillet ikke lægger op til jagt, men hvis du ser den youtube video som jeg linker til nederst i min kommentar #13, så kan man se at i hvert fald denne hund kommer op i et ret højt niveau af ophidselse over "spillet" og hende der markedsfører spillet siger jo også at hun oplever hendes hund "plage" for at få lov til at spille.

Jeg er bange for at spillet kan komme til at, om ikke starte en tvangspræget adfærd, så i hvert fald tricke den hos hunde der i forvejen kan have tendens til det.

Hvis denne hund i videoen var alene hjemme med spillet, og når spillet så pludseligt er slut - hvor lang tid vil det mon tage hunden at indse at spillet er slut.
    Og hvad hvis ejer har sat spillet til eksempelvis at starte hver time (for at fido ikke skal kede sig?)

https://www.youtube.com/watch?v=o9A-5aDKics

Kommentér på:
Playstation til hunde - please sig at det er en joke?

Annonce