933 visninger
|
Oprettet:
Playstation til hunde - please sig at det er en joke? {{forumTopicSubject}}
https://www.tv2lorry.dk/artikel/ny-playstation-til-hunde-skal-underholde-din-bedste-ven-mens-du-arbejder
Og det mest skræmmende er, at på TV lorrys Facebookside er der tilsyneladende mange der synes at det er en fantastisk idé.....
https://www.facebook.com/tv2lorry.dk/videos/569171917154521/UzpfSTE0ODIwNDUzNTI6MTAyMjAyMDM4NjA1OTUwMTU
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.809
Jeg kan sagtens se det som en form for aktivering, som de der spil til iPad og lign, hvor katte kan fange en mus
sep 2017
Følgere: 524 Emner: 138 Svar: 10.238
Mine forældres kat ELSKER at spille muse-spil på iPad, og det her er jo lidt i samme retning.
Dog undrer jeg mig lidt over dyrlægernes råd til alene hjemme. Hunde må ikke sove i sengen, hvis de har svært ved at være alene. Jeg forudset at Aase på Gipote snart råder det til alle staklerne derinde. Dét og så at dominere dem....!
okt 2010
ligesom at gå spor er en anden form end snuse tæpper er
okt 2018
Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 371
Ville aldrig selv bruge det - jeg vil selv træne og bruge alt min hunds energi, men det er der nok en del hundeejere der ikke helt får gjort, og så synes jeg ideen er ret fin, jeg tror ikke det betyder de springer gåturen over men blot at hunden får 10-20 min mere mental aktivering om dagen
sep 2017
Selvfølgelig er det da en nemmere form for aktivering af sit kæledyr. Det vigtige spørgsmål er sådan set om det erstatter anden aktivitet, eller om det træder i stedet for nul-tid (kedetid).
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 55 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.266
okt 2010
okt 2010
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 258
men jeg står helt af når der blandes "kontakt" / kommandoer ind i projektet.
Vi eller måske er det kun mig, der gerne vil have et personligt forhold til min hund, og det får den ved min duft, kropssprog, øjenkontakt og min respons på min hunds reaktion.
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 78 Emner: 88 Svar: 2.765
Jeg kan ikke se mig selv bruge det, men hvis andre vil...
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 259
Jeg synes bare at den bliver "solgt ind" som et værktøj til at aktivere hunden når den er alene hjemme, blot for at give ejer bedre samvittighed.
Jeg forestiller mig situationen med den i forvejen overstimulerede hund der har tendens til at ødelægge ting i hjemmet når den er alene.
Ejer mener at det er fordi at den keder sig.
Ejer køber denne nye fantastiske løsning, og sørger for at "træneren" toner frem på skærmen ved jævne mellemrum i løbet af dagen.
Hvordan vil en hund der i forvejen har det skidt med at være alene hjemme mon have det med at "træneren" dukker op og forsvinder igen helt uden forvarsel for hverken ankomst eller afgang?
Jeg kunne ikke finde på at købe produktet, og synes ikke at det kan sammenlignes med kattespil på IPADS.
Hvis min hund godt kan lide at sitte, dække etc. på kommando , så kan jeg nok selv overkomme at underholde den med det...
Jeg synes faktisk at denne test-video meget godt viser hvordan jeg tænker at en sådan hund kunne reagere. Jeg tænker ikke at denne hund lige så stille lunter hen i sin kurv når seancen er slut?
https://www.youtube.com/watch?v=o9A-5aDKics
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.955
jeg ved ikke om det samme gælder hunde
selv ville jeg hellere lave noget andet med mit dyr
sep 2017
Den her “PlayStation” træner hunden. Der er ikke noget vildt, ikke leg, ingen jagt.
apr 2018
en kats jagtadfærd kan deles op i smådele.
fokus, snige, stivne, angreb, fange, dræbe.
når sidste del mangler reagerer visse individer ved at lede, søge og gentage handlinger dvs ocd lignende adfærd.
det er undersøgt og når spillene nævnes synes jeg den del skal med. jeg ved dog ikke om det er undersøgt ved hunde men at ikke alle katte trives med de spil er fakta.
dette spil tager jeg slet ikke stilling til. så havde jeg nævnt det. jeg kan ikke tage stilling til noget jeg ikke har prøvet.
dog kan jeg generelt sige at det ikke er former for aktivering jeg vil bruge da jeg hellere vil lave andre ting med mine dyr. det er et aktivt fravalg fordi jeg synes bedre om andre typer samvær.
sep 2017
Og stakkels de katte der er dårlige jægere. De må da være dybt frustrerede, hvis de aldrig fanger og dræber.
apr 2018
katte er ikke født gode jægere. det skal de lære.
copycat begrebet skyldes at det dyr lærer via observation først og fremmest samt en vis del trial n error. det første bruger man når man træner katte. fx fbi har brugt dem. så satte de en trænet kat til at udføre en tillært adfærd og en utrænet så på. bagefter lærte den utrænede adfærden hurtigere.
en normal kat har kun succes i ca 5 ud af 75 jagter i døgnet men det giver ikke de samme problemer da individet iflg forskerne ikke oplever en frustration over ikke at kunne afslutte jagten men udviser en naturlig adfærd og derfor har en forståelse for hvorfor byttedyret undslipper og hvor hen
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 259
Jeg er bange for at spillet kan komme til at, om ikke starte en tvangspræget adfærd, så i hvert fald tricke den hos hunde der i forvejen kan have tendens til det.
Hvis denne hund i videoen var alene hjemme med spillet, og når spillet så pludseligt er slut - hvor lang tid vil det mon tage hunden at indse at spillet er slut.
Og hvad hvis ejer har sat spillet til eksempelvis at starte hver time (for at fido ikke skal kede sig?)
https://www.youtube.com/watch?v=o9A-5aDKics
Playstation til hunde - please sig at det er en joke?