{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

Spørgsmål omkr. bulldog {{forumTopicSubject}}

Vi har nogle venner som gerne vil have enten Engelsk Bulldog eller Fransk Bulldog. Men som de fleste nok ved er det begge meget dyre racer, tror vi snakker om 10.000 til 14.000 kr. ?

Spørgsmålet er nu om de virkelig er så dyre alle steder? Og jeg synes endda at de hvalpe som ingen papirer har, men er rene, koster lige så meget som dem MED papirer? Eller er jeg helt forkert på den? Det irriterer mig jeg ikke ved mere omkring det, så ville lige høre om der er nogen herinde som ved bedre besked. Og hvorfor de egentlig skal være så dyre?? De er jo desværre blevet modehunde, og hvad der er populært vil folk jo også betale mange penge for...

Ville være dejligt at få lidt viden omkring dette emne... På forhånd tak... ;o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål omkr. bulldog
  • #1   18. jun 2007 Racehunde med tavle ER dyre..

hvis de er uden tavle kan du ikek være sikekr på de er 100 procent rene smiley

• #2   18. jun 2007 udbud og efterspørgsel....det afhænger også af hvor mange der ønsker lige netop den race:-)

• #3   18. jun 2007 Ja de franske er så dyre.. Du kan godt få dem til 5000-8000 uden tavle.. MEN... pas på pas på.. Der er SÅÅÅÅ mange hundehandler.. de er over alt.. PAS på hvor du køber den franske og engelske.. snakker af erfaring..:D køb en med dkk tavle så ved du hvad du får..:-)

• #4   18. jun 2007 Christel C: Altså de er ikke helt ude af stand til at føde naturligt...min lille franske er født på naturligvis...såeh...

Hver race har deres "svage" områder...og de danner måde fordi de er nogle meget dejlige racer på deres adfærd også

Kan fornemme det ikke er en race for dig, men derfor behøver man jo ikke kun finde de eventuelle negative sider hos hunden

• #5   18. jun 2007 min en os født naturligt..:D

• #6   18. jun 2007 Ville også være MEGET påpasselig med at købe de "billige" hvalpe.. Der er mange hundehandlere der handler med de populære racer, incl. de mindre Bulldogs..

Og som en omtaler så er det en hund der er meget ekstrem i anatomien. Så dine venner skal også tage højde at dyrlægeregningen KAN ( siger ikke den gør ) blive noget højere end hos "almindelige" racer...

• #7   18. jun 2007 Tja hvad kan jeg sige...

• #8   18. jun 2007 Racehunde med tavle behøver ikke være dyre... Mine har kostet 6.000, 7.000 og den jeg får snart koster 7.500. Og jeg vil mene priser mellem 7.000 og 9.000 er de mest sete. Men selvfølgelig findes der specielle racer som koster mere, og bulldog er blevet dyre fordi de er så populære. Og har også skænket det den tanke at de ikke fødes naturligt, om det også havde en rolle at det koster mere i dyrlæge at få et kuld hvalpe i sin tæve og derved stiger hvalpeprisen?!

Nu har jeg jo selv hunde med stamtavle, og anbefaler det også kun videre til vores venner. Men netop der starter mine tvivl... for de priser jeg har set tilfældigt har været på den blå avis osv hvor det har været hunde som ikke er registreret i DKK, men alligevel koster fx 12.000. Og det synes jeg da er urimeligt når hunden ingen tavle har og man derfor ikke kan vide sig sikker med forældre osv. Er der nogen som har links til gode kenneler eller lign? Eller måske nogen der gerne vil af med deres Fransk Bulldog/Engelsk Bulldog?

• #9   18. jun 2007 kender en der opdrætter engelsk Bulldog og de tager mere end 14.000 for en hvalp . .

aldrig om jeg ville give så meget for en hund . .

ville være meget obs med at gå ud og købe en billig hund af den race . . :o/

• #10   18. jun 2007 Har ikke ledt efter hvalpe til vennerne... er kun hvad jeg har set ved tilfældigheder... men de har ikke særlig meget forstand på hunde, så jeg må hellere hjælpe dem på rette vej så de netop ikke køber noget som de ender med at blive rigtig kede af... som i selv siger nogen af jer... Dejligt at høre at de også fødes naturligt...

• #11   18. jun 2007 Det har du ret i...men du glemmer bare at det ikke er enestående for franske og engelske bulldogs at have skavanker...feks grand danios kan da også have fysiske problemer på grund af deres størrelse og bygning...men derfor skal jeg da ikke kun finde de negetive sider om den race...
    Det er måske måden det er skrevet på der irritere mig...tror nu ikke bulldogsne kun er på måde på grund af deres kropsbygning og udseende...
    Og ja det er skønt nogle sørger for at avle de gode sider også fysisk hos de forskellige racer...

• #12   18. jun 2007 Strejker: nemlig:-)

• #13   18. jun 2007 matin r< en eb med tavle koster mellem 16 og 20000 kr, så hvis du har fundet dem til 10-14000kr er det højst sandsynligt at de er hentet fra et østland. og pu-ha de kan være dyrer i den anden ende, for desværre tænker folk mere på penge i østlandene end på hundens sundhed.
    vi opdrætter ser desværrer gang på gang at folk er faldet for en hundehandler hund, og det er så os der ligger øre til de forfærtlige historier. Hvor de har haft en hvalp i ½ år og derefter har måtte aflive den. Så jeg kan kun sige at enten skal dine venner sparre nogle penge op eller de skal finde en anden race.
    Jeg har selv 4 eb og sorry, men de har kostet mig vacc ved dyrlægen og alm tjek. så det er ikke fordi vi overrender vores dyrlæge selv om jeg har eb. Og dog jeg har lige fået fotograferet luftvejene på min hanhund da han skal til at indgå i avl, ikke en lov i dk. men det er noget da det jeg syntes er vigtigt ved de fladsnudede. og ja ja man hører mange dårlige sundhedsmæssige ting om bullerne, men tjek lige hvor hunden kommer fra sikkert ikke fra dk, en af grundene til at ebén har fået det dårlige ry er desværre alle de skide hundehandler, som skal tjene nogle hurtige penge ved naive køber.
    Sidst vil jeg da sige at ebén ikke er verdens sundeste race, men alle racer har jo noget de er disponible for. kan og vil ikke udtale mig om de franske da jeg ikke kender racen

• #14   18. jun 2007 velskrevet MetteO:-)

• #15   18. jun 2007 mange tak for oplysningerne... de er helt sikkert værd at overveje... og giver dem videre til vennerne

• #16   18. jun 2007 christel c: det kan godt være at bulldoggen ikke kan føde selv endnu ( ikke alle kan) men det arbejder vi ihærdigt på i klubben, og rom blev jo ikke bygget på en dag vel. men så vidt jeg ved er gd jo heller ikke den sundeste race eller tager jeg helt fejl? mavedrejning hd osv. men det er jo nemt at kaste med sten. Og nævn lige en race som ikke har/kan få en skavank. syntes der er forksteligt hvor mange hunde der har HD, som avles på.

• #17   18. jun 2007 Mette O: endnu en gang skriver du lige netop mine tanker:-)

Kommentér på:
Spørgsmål omkr. bulldog

Annonce