Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prutter/kost
  • #1   4. okt 2019 De franske prutter generelt rigtig meget, men du bør starte med at udelukke orm, få dyrlægen til at undersøge det.
    Jo mindre fyld der er i foderet jo mindre gas produceres der, det vil sige, køb et godt kompakt mærke, prøv gerne uden korn og undlad oksekød, fisk eller kylling kunne være et godt valg.

• #2   4. okt 2019 Det ligger vist til racen smiley

• #3   4. okt 2019 En fransk er født med en rådden tarm smiley

• #6   4. okt 2019 Hvad fodres hvalpen med i dag?

• #7   4. okt 2019 Ja, hvad fodres der med idag? smiley Det er ret væsenligt.. Dog prutter franske ofte mere end andre racer.. Men det kan også skyldes orm eller en parasit.. Hvordan er afføringen?

• #8   4. okt 2019 Mine franske prutter ret sjældent (heldigvis smiley ) Jeg fodrer med Wolfsblut smiley

• #9   4. okt 2019 Det ligger desværre til racen, men foderet/mad/godbidder/tyggeben mv, spiller en stor rolle ift hvor meget den prutter.

• #10   4. okt 2019 Mille prutter nu heller ikke sådan voldsomt meget, men hun gør alligevel mere end andre racer er mit indtryk..

• #11   4. okt 2019 Hvis de sluger for meget luft når de spiser prutter de meget. Og nogen prutter lugter værre på foder med korn og nogen ude, så vil prøve mig frem, men vil vente til den hvalp er voksen, da foder skiftet kan være hårdt for maven.

Men ja vil udelukke orm først smiley

• #13   4. okt 2019 Vores franske begyndte at prutte mindre da han kom på kornfrit foder
    Men generalt prutter de en del synes jeg

• #14   5. okt 2019 Jeg har bare selv oplevet og hørt fra rigtig mange både venner og veninder som har skiftet foder i hvalperioden har endt ud med træls mave (i for at blød mave eller diarré) på hvalp der har fungeret fint på det foder de havde.

Det med at kornfri giver bedre mave er noget hø, for det kommer an på den enkel hund, som jeg skriver fungere nogen bedst med korn og nogen uden, men jeg har lært at hvis hundens mave fungere på det hvalpe foder den kommer med så piller jeg ikke ved foderet før den minimum 6 mdr og gerne ældre.

Jeg har en hund der aldrig har fået noget bestemt type foder, og har vært ved kulhydrater i dag.

Og når jeg læser i vores Boston gruppe med folk der skifter hvalpe foderet ud for tidligt, så ender de med hund med dårlig mave og må tilbage på det gamle, men når hunden så bliver noget ældre, så kan de sagtens skifte rundt mellem forskellige mærker.

• #15   5. okt 2019 De hunde der står på bordet i min hundesalon og prutter, får for langt de flestes vedkommende kornholdigt foder. Jeg spørger selvfølgelig da det interesserer mig hvad der putte i hundene rund omkring.
    Mine egne hunde prutter meget sjældent, eller vi ka. I alle fald ikke lugte at de gør det.

• #17   5. okt 2019 De hunde jeg har haft (inkl den 16 ugers hvalp vi har) skifter fint mellem forskelligt foder uden problemer i hvert fald

• #18   5. okt 2019 Efter at have haft en hund med meget sart mave, har jeg hældt mest muligt forskelligt i de efterfølgende, og de har bestemt ikke sarte maver. Diarre hører hvalpetiden til - det får de i ny og næ, og det er ikke farligt, hvis det er en dag eller to.

En hvalp der konstant prutter, fungerer ikke på det den får. Uanset hvilken race det er. TS, jeg ville købe prøveposer på noget forskelligt hvalpefoder, altså bare 500-1000 g, og så prøve mig lidt frem.

• #19   5. okt 2019 Min datters franske har pruttet mindre på hydroliseret foder og foder med korn smiley
    I hendes første mange leveår fik hun kornfrit, og shit nogle stinkbomber hun smed, og hendes afføring var altid lind. Men hun er bare en der fungere fint med kulhydrater

• #20   6. okt 2019 #19
    Hvad mener du med “fungerer fint på kulhydrater”

• #21   6. okt 2019 kulhydrater som i korn smiley

• #22   6. okt 2019 Der er jo også kulhydrater i kornfrit smiley det kan fx være kartofler, faktisk siger kulhydratindholdet intet om hvorvidt foderet er kornfrit, kornfrit foder kan sagtens indeholde mere kulhydrat en ikke kornfrit foder smiley

• #23   6. okt 2019 Det er nemlig rigtigt Bodil D

• #24   6. okt 2019 Og det er så heller ikke helt nuanceret, det med at kornfrit indeholder kulhydrat. Selvfølgelig gør det det. Men man er jo nødt til at se på energifordeligen, og se på hvor meget energi der kommer fra protein, fra kulhydrat og fra fedt. Og så på mængden af kød!

For der er relativt meget protein i korn - og det får tit foderet til at syne bedre.

Når så det er sagt, er der forskning der tyder på at nogle hunde kan bruge kulhydrat, nogle kan ikke. Så det er jo ret væsentligt at give hunden noget den kan bruge smiley

• #25   6. okt 2019 Derfor er det meget vigtigt at se på hvor stor andel af proteinerne der er animalske, fordi vegetabilske proteiner har hunden MEGET svært ved at omsætte, men der er ganske få producenter der oplyser hvorstor andelen af proteiner der er animalske, fordi de bruger billige vegetabilske protein ekstrater, mange fodermærker liger på ca 50% af proteinerne der er animalske resten er vegetabilske som hunden har meget lidt fornøjelse af

• #26   6. okt 2019 Alle hunde har brug for en vis mængde kulhydrat for at holde et stabilt blodsukker niveau

• #28   6. okt 2019 Kenzie du skal sammenligne samme type foder med hinanden denne type Brit du henviser til er Aktiv foder og sammenligner med et vedligeholdelses foder, tag den samme type Brit så indeholder den også små 40% kulhydrater

• #29   6. okt 2019 Leif, man skulle tro at en mand der levede af at sælge foder, vidste at hunde kan omsætte protein til kulhydrat. Men det er da interessant at fx slædehunde må dø af lavt blodsukker - de får kun kød og fedt.

• #30   6. okt 2019 A med Bomstærk og Tykke
    At slædehunde kun får kød og fedt passer så ikke, har kørt med slædehunde på topniveau i Europa i næsten 30 år og ALLE topkører kører deres hunde på en blanding af tørfoder, med korn, og en kød/fedt blanding. Og ja jeg har i næsten 40 år levet af at producere og sælge hundefoder, men er nu pensionist og har intet med foder at gøre undtaget at købe til min egen hund

• #31   6. okt 2019 Dejligt at hobbykørerne kører rundt med tørfoder. Det ændrer ikke på at det er pinligt at du ikke ved at hunde kan omdanne protein til kulhydrat. Og i så fald, hvorfor skal man så give det?

• #34   7. okt 2019 Jinx, ....... altså ........... Hvad er glukose? Er det protein? Fedt? Kulhydrat?

• Leif K
    Leif K Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 15 Følgere: 15 Svar: 25
    #36   7. okt 2019 her er da nogen som tror de ved noget om fodring ag hårdarbejdende og udholdende slædehunde:
    se på denne link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4473159/
    husk at åbne alle bilag så ser I NOK AT SELV TOPSLÆDEHUNDEKØRER VERDEN OVER FODRER MED EN BLANDING AF TØRFODER OG KØD/FEDT

• #37   7. okt 2019 Køb sådan en her …….. Ingen R**H** …. ingen prutter …. Problem løst. ... smiley smiley smiley

Sorry … smiley … Ku' ik' la' vær' … smiley

profilbillede
  • #38   7. okt 2019 Hvad gør de grønlandske fangere ? Deres slædehunde får da så vidt jeg ved nærmest udelukkende kød og fedt ? Og de skal da i den grad 'performe' smiley

• Leif K
    Leif K Tilmeldt:
    okt 2016

#39   7. okt 2019 Mette med Præsidenten og Perlen smiley
    Det er godt at du skriver " så vidt jeg ved " der bliver solgt tonsvis af tørfoder på Grønland til slædehundefolket. da jeg var på grønland for nogle år siden solgte de i butikkerne Royal Canin 4800 til kr. 295 for 20 kg. i DK koster det ca kr. 600,00 for 13 kg

• #40   7. okt 2019 Ok.

Hvad ved de grønlændere da også om det.....

http://www.sullissivik.gl//resources/MigratedFiles/3732FBE1E99AC726CC9B5382C4E952BC.pdf

• Leif K
    Leif K Tilmeldt:
    okt 2016

#41   7. okt 2019 De kan jo så blot spørge dig A med Bomstærk og Tykke, det har du jo masser af erfaring i.

• #42   7. okt 2019 Hvad levede de Grønlandske Slædehunde så af , før tørfoderet blev opfundet ???? .. smiley

• #43   7. okt 2019 Af luft, Bitten, ren luft. Og regnbuer smiley

Leif, og jeg gætter på at det eneste tørfoder der virker, er Hike?

Men når de nu dør, hvis de ikke får tørfoder, hvorfor anbefaler embedsdyrlægen så ikke tørfoder?

• #44   7. okt 2019 I øvrigt, så siger jeg egentlig ikke at man ikke skal give kulhydrat. Jeg siger bare at det er noget fis, at hunde SKAL have kulhydrat, for at have et stabilt blodsukker. Og at man ikke skal lade sig narre af proteinindholdet i kornholdigt foder, fordi det er pumpet i vejret af gluten-proteinet.

Hvordan det så ellers blev til at jeg skal forsvare forskning.....?

• #45   7. okt 2019 Min hund prutter tit og højlydt (det har jeg aldrig haft en der gjorde før).

Til gengæld så lugter de ikke.

Hvis de lugter, er det fordi at han har fået hapset en kattelort. Det indeholder et eller andet der sætter gang i lugten.

Jeg fodrer med RC Light til neutraliseret hund.

• #47   7. okt 2019 @Nittib.
    De levede vel af sæl og hvalkød.

Nå ja, så også tørrede Amassetter. Vildt at se dem blive skovlet ind i små både.... smiley

Kommentér på:
Prutter/kost

Annonce