{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Tv.udsendelse,om :6 år,med Lissy og Mi {{forumTopicSubject}}

Er der nogle voksne mennesker,som har fulgt med i den udsendelse,som lige har været på tv2. Om den unge familie,som fik fjernet børnene.
Tænk,jeg har det så skidt. Tænk,at vi i DK, behandler børn sådan. Det var da tydligt,for enhver at den lille dreng,var syg e.lign. Mit gæt,var at han evt. var autist. Han er blevet behandlet i 3½ år,hvor de "sysremet" sagde,at det var omsorgssvigt.Først da børnelægen,kom på,fandt de ud af det.
Familien,havde fået besked på,at han skulle stimuleres,men det forværrede bare hans tilstand.
Og deres anden dreng,som har haft SÅ mange skift:Behandlingshjem-plejefamilier,og måtte kun se sin far og mor,hver 14. dag.
Hvorfor,har de da ikke taget en advokat,for at få hjælp.
Børnene,er jo yderlige skadet,af at have været i "systemnets varetægt.Kan da godt forstå,at faderen gik psykisk ned,med alle de svigt,de stakkels børn,har været igennem. Og det er jo åbenbart ikke slut endnu. De kan jo flyttes mange gange endnu.Pu-ha,jeg får altså bare en stor klump i maven,over at have set de 3 udsendelser. Hvad siger i.?????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tv.udsendelse,om :6 år,med Lissy og Mi
  • #1   15. jun 2007 Viv: jeg har kun set en udsendelse og der lignede de ikke kompetente forældre - de lignede de forældre min mor passede på et familiebehandlingshjem

• #2   15. jun 2007 Har set alle 3 dele...1 del var super...2 del sad jeg og fik det så dårligt...Ja for der var problemer med drengen ( den ymgste) men synes heller ikke forældrene formåede at give ham den rette omsorg...Blev glad efter afsnittet i aftes, for jeg oplevede at moderen havde fået hold på sig selv og overskud...Ja de fik vished om at den yngste var skadet fra fødslen.. Kan godt forstå at faderen gik ned...Han kom jo slet ikke med samme baggrund som moderen.. Ja det svigt det næst yngste barn har oplevet og vil opleve, det er uhyggeligt....

• #3   15. jun 2007 Platugle >>> Nemlig rigtig...Familien var ikke velfungerende, men den måde det offentlige behandler børnene på er sgi heller ikke okay.

• #4   15. jun 2007 Men med støtte i hjemmet,var de børn,da kommet meget længere. Hvormange skift,var den den mellemste dreng,har haft på 4 år:10 Stk. Det vil skade ethvert barn.
    Og hvis et behandlings hjem, IKKE kan se på 2 ½ år,at et barn,er retaderet i middel til svær grad-ja,så er der sgu da noget galt.
    Den stakkels lille dreng,for ÅLDRIG tiltro,til nogen voksne mennesker igen. Skaden er jo sket. Og som børnelægen jo sagde: Det er ligegyldig,hvor han var(den lille dreng)Så var det aldrig blevet bedre,grundet hans handicap.Og forældrene,blev jo tvunget til,at nærmest overstimuerer ham. Hvilket,han jo netop,ikke kunne tåle.
    Jeg har selv arbejdet på et hjem,for unge,som er blevet kastet rundt i systemet,i hele deres liv.Prøv at spørge dem,når de bliver ca.12-18,hvordan deres liv,har været.- De er skadet,for livet-ja,men af hvem?????

• #5   15. jun 2007 Helle ....Kan kun give dig ret udfra hvad jeg har oplevet i forhold til job, men i dette tilfælde er der gået noget galt med de børn. Man skal vel egentlig heller ikke bo på et behandlingshjem i 3 år, medens der bliver taget stilling til hvad der skal ske....

• #6   15. jun 2007 viv >>> Tror du virkelig med fuld støtte at man kunne have ladet børnene blive i hjemmet ????

• #7   15. jun 2007 Og når de en gang,har fået et barn,som er handicap,(kun moderen)er det da helt utroligt,at de ikke tjekkede ham for det.
    De eneste tabere her,er børnene. Man kan faktisk "over behandle" Det var da ligesom om,at ALT skulle dis. og behandles.'
    Som "alm" forældre,kan man sgu da heller ikke være på,i 24 timer og være der altid.Sådan fungerer verden da ikke.

• #8   15. jun 2007 Viv >>> ja jeg tænkte også på at hvis vi andre havde haft obs på hele tiden ;o)

• #9   15. jun 2007 Var det ikke først i aftenens afsnit at vi fik afvide at den ældste var " syg" ????

• #10   15. jun 2007 Til Marianne B.
    Ja,det tror jeg virkelig,at de kunne-med fuld støtte,også så børnene,vidste,at :Her hører vi i det mindste til.
    Men med alle de nederlag,som de 2 unge forældre har fået,ja så kan JEG altså godt forstå,at de ingen selvtillid,har tilbage.Det pres,havde jeg heller ikke kunne holde til.
    Min søn blev kørt ned i 02,og pådrog sig en hjerneskade.
    Hvad fik jeg tilbudt. Et plejehjem,istedet for støtte i hjemmet.`Da var han 16. Jeg tog ham hjem,i en hulens fart.Han skulle ingen steder.
    Og idag,kan han MEGET mere,end mange andre,med samme skade,som sidder på et hjem.
    Men det,vil jeg bare sige,at behandling,elller placering,i det offentlige system,ikke altid er til det bedste.

• #11   15. jun 2007 Jo,det ældste dreng,som idag,er 10-12 år,er svært retaderet.Nej,det blev sagt i den første udsendelse.

• #12   15. jun 2007 Okay...så havde jeg ikke hørt efter den gang....Dersværre skal man jo have nogen resurcer for at kunne " kæmpe" mod systemet, og har man ikke det , så ????
    Ja behandlingstilbudende til hjerneskadet er elendige i DK

• #13   15. jun 2007 "Helle ....Kan kun give dig ret udfra hvad jeg har oplevet i forhold til job, men i dette tilfælde er der gået noget galt med de børn. Man skal vel egentlig heller ikke bo på et behandlingshjem i 3 år, medens der bliver taget stilling til hvad der skal ske...."

Nej, jeg er helt enig med dig.. Troede ikke, jeg skrev det modsatte smiley
    Og ingen forældre kan være på 24 i døgnet og holde til sådan et pres..

• #14   15. jun 2007 Ja,man skal kunne sloges,så det brager.
    Og for de unge,som kommer til skade,er der ikke ret mange steder,som fungere optimalt.
    Der hvor min søn,blev tilbudt,var et alm. plejehjem,med ældre mennesker.
    ja,jeg var sgu da i tvivl om,hvem der varmest hjerneskadet?????.At kunne forslog noget lign.

• #15   15. jun 2007 Til Helle.
    Den mindste var der jo,så længe,da de ikke vidste,hvad han fejlede.
    Godt,at der var et geni-som foreslog en børnelæge. For der er sgu da langt fra omsorgssvigt til retaderet.
    Og de behandlede ham jo for omsorgss. uden at komme vidre-det tror da f....
    Og se dem sammen med dyrene.
    Det er altså hårdt,at se på.
    Nu vil jeg også tage mine hunde og putte,og så vil jeg sende de børn,mange venlige tanker,for de næste mange år.

• #16   15. jun 2007 Ja, jeg er enig.. Kan godt se, at mit indlæg er lidt hen i vejret og sagtens kan misforståes;-) (eller forstås rigtigt, for det var jo lidt noget vrøvl)..

Derfor må jeg hellere gå i seng, inden jeg skriver mere vrøvl

• #17   15. jun 2007 Jeg vil nu tilslutte mig Viv - og de eneste tabere i dette her er altså ikke kun børnene - det er så sandelig i høj grad også de stakkels forældre - de har sku virkelig kæmpet en brag kamp, for at få tingene til at køre - og til hvad nytte ? - De ville så gerne gøre det mere end godt nok - men fik sku aldrig den hjælp og støtte, som de havde brug for - blev bare slået oven i hovedet, den ene gang efter den anden.

Stakkels familie - sender dem mine varmeste tanker, og ønsker dem alt det bedste for fremtiden.

• #18   15. jun 2007 Ville ikke se det, kunne ikke......
    Det er så hårdt at skulle se de programmer om børn der ikke bliver behandlet ordentligt af systemet.... ØV ØV
    Hilsen Anika....

Kommentér på:
Tv.udsendelse,om :6 år,med Lissy og Mi

Annonce