Tv.udsendelse,om :6 år,med Lissy og Mi {{forumTopicSubject}}
Er der nogle voksne mennesker,som har fulgt med i den udsendelse,som lige har været på tv2. Om den unge familie,som fik fjernet børnene.
Tænk,jeg har det så skidt. Tænk,at vi i DK, behandler børn sådan. Det var da tydligt,for enhver at den lille dreng,var syg e.lign. Mit gæt,var at han evt. var autist. Han er blevet behandlet i 3½ år,hvor de "sysremet" sagde,at det var omsorgssvigt.Først da børnelægen,kom på,fandt de ud af det.
Familien,havde fået besked på,at han skulle stimuleres,men det forværrede bare hans tilstand.
Og deres anden dreng,som har haft SÅ mange skift:Behandlingshjem-plejefamilier,og måtte kun se sin far og mor,hver 14. dag.
Hvorfor,har de da ikke taget en advokat,for at få hjælp.
Børnene,er jo yderlige skadet,af at have været i "systemnets varetægt.Kan da godt forstå,at faderen gik psykisk ned,med alle de svigt,de stakkels børn,har været igennem. Og det er jo åbenbart ikke slut endnu. De kan jo flyttes mange gange endnu.Pu-ha,jeg får altså bare en stor klump i maven,over at have set de 3 udsendelser. Hvad siger i.?????
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
mar 2007
jan 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 316
Og hvis et behandlings hjem, IKKE kan se på 2 ½ år,at et barn,er retaderet i middel til svær grad-ja,så er der sgu da noget galt.
Den stakkels lille dreng,for ÅLDRIG tiltro,til nogen voksne mennesker igen. Skaden er jo sket. Og som børnelægen jo sagde: Det er ligegyldig,hvor han var(den lille dreng)Så var det aldrig blevet bedre,grundet hans handicap.Og forældrene,blev jo tvunget til,at nærmest overstimuerer ham. Hvilket,han jo netop,ikke kunne tåle.
Jeg har selv arbejdet på et hjem,for unge,som er blevet kastet rundt i systemet,i hele deres liv.Prøv at spørge dem,når de bliver ca.12-18,hvordan deres liv,har været.- De er skadet,for livet-ja,men af hvem?????
mar 2007
mar 2007
jan 2005
De eneste tabere her,er børnene. Man kan faktisk "over behandle" Det var da ligesom om,at ALT skulle dis. og behandles.'
Som "alm" forældre,kan man sgu da heller ikke være på,i 24 timer og være der altid.Sådan fungerer verden da ikke.
mar 2007
mar 2007
jan 2005
Ja,det tror jeg virkelig,at de kunne-med fuld støtte,også så børnene,vidste,at :Her hører vi i det mindste til.
Men med alle de nederlag,som de 2 unge forældre har fået,ja så kan JEG altså godt forstå,at de ingen selvtillid,har tilbage.Det pres,havde jeg heller ikke kunne holde til.
Min søn blev kørt ned i 02,og pådrog sig en hjerneskade.
Hvad fik jeg tilbudt. Et plejehjem,istedet for støtte i hjemmet.`Da var han 16. Jeg tog ham hjem,i en hulens fart.Han skulle ingen steder.
Og idag,kan han MEGET mere,end mange andre,med samme skade,som sidder på et hjem.
Men det,vil jeg bare sige,at behandling,elller placering,i det offentlige system,ikke altid er til det bedste.
jan 2005
mar 2007
Ja behandlingstilbudende til hjerneskadet er elendige i DK
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 104
Nej, jeg er helt enig med dig.. Troede ikke, jeg skrev det modsatte
Og ingen forældre kan være på 24 i døgnet og holde til sådan et pres..
jan 2005
Og for de unge,som kommer til skade,er der ikke ret mange steder,som fungere optimalt.
Der hvor min søn,blev tilbudt,var et alm. plejehjem,med ældre mennesker.
ja,jeg var sgu da i tvivl om,hvem der varmest hjerneskadet?????.At kunne forslog noget lign.
jan 2005
Den mindste var der jo,så længe,da de ikke vidste,hvad han fejlede.
Godt,at der var et geni-som foreslog en børnelæge. For der er sgu da langt fra omsorgssvigt til retaderet.
Og de behandlede ham jo for omsorgss. uden at komme vidre-det tror da f....
Og se dem sammen med dyrene.
Det er altså hårdt,at se på.
Nu vil jeg også tage mine hunde og putte,og så vil jeg sende de børn,mange venlige tanker,for de næste mange år.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 104
Derfor må jeg hellere gå i seng, inden jeg skriver mere vrøvl
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.881
Stakkels familie - sender dem mine varmeste tanker, og ønsker dem alt det bedste for fremtiden.
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
Det er så hårdt at skulle se de programmer om børn der ikke bliver behandlet ordentligt af systemet.... ØV ØV
Hilsen Anika....
Tv.udsendelse,om :6 år,med Lissy og Mi