1.146 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

D/S Gårhund - Så mange uægte? D/S Gårhund - Så mange uægte?

Det er sjovt nu har vi været her inde ja hvad 2 måneder snart, og største delen af alle de hunde der er oprettet som Dansk Svenske Gårdhunde er IKKE Dansk Svenske Gårdhunde det er RUNDKØRSLER.

Og nej er ikke bare noget jeg siger men det er sandheden læser man rent faktisk race standarten, så passer den ikke på 50% her inde de er enten Fox Terrier, Hidsig Tempramente og gør meget det gør en dansk svensk altså ikke...

En dansk svensk er ikke en gang en terrier læser man efter i følge diverse oplysnings kilder er en dansk svensk i famillie med en Pincher!!!!!!

Deres temperamente er meget anderledes en terrier.

Mange forveksler racerne meget, Jack Russle, Dansk Svensk og Fox Terrier der er alts forskæld...

Prøv og læs (link fjernet)

og så se hvor mange Dansk Svenske Gårdhunde du mener der er her inde.

ja det er nok mere en diskutions tråd men det er vel også det Generel Diskussion er til for

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  D/S Gårhund - Så mange uægte?
  • #1   12. jun 2007 Om Racen:

Dansk/Svensk Gårdhund er det samme som den gamle danske foxterrier. I Sverige kaldte de den Skånsk Terrier, men det er slet ikke nogen terrier, det er snarere en pinscher. Gårdhunden har ikke det iltre terriertemperement.

Man har haft Gårdhunde overall på landet til at tage rotter og mus, men også til alt andet forefaldende arbejde til hunde. De gav hals, nar der kom fremmede, holdt ræven fra hønsene, gik med på jagt, hentede køerne ind til malkning, legede med børnene osv.

Ud over at være blevet brugt som gårdhund, har den også været meget brugt som cirkushund. Hvad en race har været brugt til, siger en hel del om, hvordan den er. Hvis man skal bygge et cirkusnummer op, bruger man de hunde, der lettest lærer det. Altså - Gårdhunde er lærenemme, samarbejdsvillige og glade for at lære kunster.

For at kunne tage rotter, skal hunden være lynhurtig og være god til at bruge sin næse. Desuden skal dens jagtinstinkt efter småvildt være veludviklet.

Er Copy/Past fra Dansk/Svensk Gårdhunde klub som er en del af Dansk Kennel Klub

• #2   12. jun 2007 djævlens advokat * >> Er klar over det griner men der skal diskution til en gang i mellem...

• #3   12. jun 2007 djævlens advokat * >> Ikke enig - syntes det er forkert og påstå man har en dansk svensk hvis den overhovedet ikke opfylder de krav og standarter der er, der er altså virkelig mange D/S her inde der ligner en Jack eller en Fox og som intet har med en D/S og gøre.

• #4   12. jun 2007 Det tror jeg du kan finde inden for næsten alle racerne her inde. Altså at der er nogle der ikke er ægte.

• #5   12. jun 2007 så vil jeg gerne høre om min er ægte .

• #7   12. jun 2007 Ja der er inde for mange racer Karen T helt enig, ville nok også være på glat is hvis jeg kaldte min Cairn en Westi ik griner :d - En Westi skal jo være helt hvid og have en bølget/krøllet pæls smiley

• #8   12. jun 2007 Ja men ser desvære mange også inden for min race der siger deres hund er ægte uden bog men de ligner overhovedet ikke.

• #9   12. jun 2007 ved godt alle racer kan gø meget no doubt - min Cairn gør eks slet ikke - og det er atypisk for racen - men ja Pincher er noget hend af terrier men der er stadig visse forskelde smiley

• #11   12. jun 2007 Karen T >> Er jo fordi der hvor folk køber hund siger det er den og den race og det holder ejeren så fast i, i stedet for at undersøge.

Eks, min Cairn er 100% ægte har været til Stævne har ikke fået opdateret må jeg hellere gøre, og hun har en omfattende stambog og alt det juks.

Men altså min Tante og Onkel har også en cairn og ja det er så ikke en cairn - de skulle give 7000 med stambog 4000 uden det burde sige lidt om at den er uægte, min har kostet 4500 med bog, 7000 er overpris det gør man hvis man ikke har rent mel i posen som forhandler.

Deres er en blanding af en Cairn og en Ru håret Gravhund, det har de så fundet ud af siden.

• #12   12. jun 2007 Man kan ikke sige at fordi en hund opfylder racestandarten for en race - så er den af denne race!
    Det eneste der kan fastslå en hunds ophav er en stamtavle - ikke om den gør eller hvilken farve den har! Men disse karekteristiske træk kan sansyneliggøre at hunden er af pågældende race eller en blanding der af.
    En hund med tavle (visse stambøger undtaget) som har mangler eller fejl i forhold til standart og normal karektertræk for racen - er stadig raceren! Om den så kan avlsgodkendes er en anden sag smiley

• #13   12. jun 2007 Ginne * >> Rigtig nok - men der er bare mange uægte, så en "dansk/svensk" idag der var halv langhåret og ru, sig mig er det en Dansk Svensk tror jeg næppe det er da en Jack Russel

• #14   12. jun 2007 Selvfølgelig er der mange blandinger af racen - den er jo helt ny i sin genoprettelse! Så vil avlen klart blive mere blandet og differancieret smiley

• #15   12. jun 2007 Ginne * >> Rigtig, det er en kamp og få den ægte tilbage igen smiler

• #16   12. jun 2007 Ja... Som Ginne siger.... synes også der er stor forskel på de DSG´ere der har stamtavle - racen er ikke "standardiseret" endnu...

Men jeg er dog enig med Søren i at der herinde er oprettet usansynlig mange MEGET afvigende DSG´ere... Den "sejeste" jeg hidtil har set herinde på HG, var en langhåret DSG´er smiley hvor ejerne i profilen hårdnakket påstod at den var ÆGTE. Den havde blot ikke stamtavle....

• #18   12. jun 2007 min mollie er en helt ægte mollie :O),og det er vi bare rigtig glad for ;O)

• #19   12. jun 2007 Rie J >> Enig stor afvigelse men der er sket fremskridt de er ved og få en standart op og stå og langhåret så er det i hvertfald ikke en DSGér overhovedet griner de er korte og glat hårede hehe

Men dejligt der er andre der har samme opfattelse som mig

• #20   12. jun 2007 Hvis jeg har forstået rigtigt så må der på en dansk svensk gårhunds tavle gerne være ukendte som f.eks oldemor, hvis det er sandt gir jeg ik meget for den tavle...

• #21   12. jun 2007 Jubiii jeg kom ind J >> Enig vores har det hele vi trode faktisk ikke der var tavle med men vi fik en DKK tavle med da vi fik hunden og der er de led der skal være på tavlen lige som vi har på Freja vores Cairn

• #22   12. jun 2007 Hej Søren.
    Det er en rigtig god dis. du der har startet.
    Jeg har læst,om så mange D/S g. som er :" Ægte,men uden papier,eller far og mor,har papier,men ikke hvalpen,og så er det ganske enkelt IKKE en ægte D/S Gårdhund.Og alle de Dansk/S. G. i den blå avis,ja der er der som regel MEGET terrier i,men skriver de,at det er gårdhunde,ja,så går salget meget bedre.Har selv hjulpet,et par stykker,som havde alvordelige temp. problemer,med deres hund. Og når jeg så den,ja så stod der en halv Jack Russel,el. terrier bl. Og så bliver folk,som regel meget skuffet. For de egen skaber,som en gårdhund,har en terrier ganske enkelt ikke.
    Derfor kan vi også have flere gårdhunde sammen,uanset køn,uden at det giver problemer.
    Og ganske rigtigt,cirkus Benneweis/s allerførste hunde i 1920,var gårdhunde(har bil)
    Har været med fra starten,med avlen.,og det er lidt sjovt,f.eks at se alllleee de forskellige D/S G. herinde.
    Jeg følger spændt med i tråden.
    Hilsen Tjalfe og Viv.

• #23   13. jun 2007 viv s >> Smiler takker syntes der mangler debat, for folk ved tydeligt ikke hvad en D/S G er.

Kan bare hente et eksempel frem der hvor vi hentede Tumle, deres han og tæve hund, er udehunde, de løber på markerne sover i stalden, da vi ankom første gang for at se hvalpene, sørgede han for at fortælle der er gæster med at gø et par gange.

Men da vi steg ud af bilen, kom han hend for at hilse på og vi opdagede hurtigt han var en værre kælepot, og tæven har samme temp, meget kærlig og mild ikke et gram temperamente over dem.

Selv da hvalpene begyndte og gå hende på, ja det gør de jo før eller siden i hunde verdenen, det tog hun helt afslappet og i rette satte dem meget meget sødt og pænt

• #24   13. jun 2007 Det lyder til at der er nogle garvede dsg kendere:-) - Hvad siger i til Miki, som er i mit fotoalbum. Er han mon en ægte??? Eller på hvilken måde afviger han??

• #25   13. jun 2007 Rie J >> Sådan lige ud fra de billeder jeg kan se vil jeg sige ægte, han har tydligt den meget kraftige brystkasse, men ud fra billederne så ser han ikke så gammel ud endnu, DSGer han hunde plejer og få lidt mere mave bag til også han er jo meget tynd, bag til på det ene billede jeg kan se.

Men flot hund er han ingen tvivl

• #26   13. jun 2007 Hej Rie.
    Han ser ud til,at være meget højt stillet.
    Hoved og snude,skal være 1 til 1.
    Nu er han jo unghund,hvor de som regel kun er arme og ben.Men som hanhund,ser han noget spinkel ud,til at skulle være en "ren" D/S.gårdhund. Hans knogler mangler en del masse endnu.
    Men sød og nuser ser han da ud.
    Hilsen Tjalfe og co.

• #27   13. jun 2007 Viv true, men altså DS han hunde kan jo fange formen, har set en del 1 års hunde der ser sådan ud men får den rigtige form når de er 2-3 år

• #28   13. jun 2007 *GG* Jamen så vil jeg næsten tro at han ikke er ægte. For han er snart 3 år - ja det første billede er fra da han var hvalp - men de sidste 2 er taget for ca en måned siden.

Synes nemmerlig også at han er meget spinkel. Syns at de fleste dsg´ere har nogle mere "fødedygtige hofter" smiley

Viv s; Må jeg spørge: Hvad betyder "højt stillet"??

• #29   13. jun 2007 Rie J

Mener det er bagpartiet, der er meget højt stillet, det er lidt alla en mynde, og ja er han 3 år så er han nok ikke ægte, de skal have mere vom griner

Kommentér på:
D/S Gårhund - Så mange uægte?

Annonce