Numerologi {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Overvejer pt at skifte mit fornavn og fjerne mit mellemnavn af personlige årsager (som jeg helst holder private)..
I den forbindelse kom vi til at snakke om numerologi..
Er det noget nogen af jer tror på? Er det noget i føler har gjort en forskel (hvis I rent faktisk har skiftet navn)? Og hvis I har været hos numerolog, hvad kostede det så?
Er generelt meget nysgerrig på emnet
Tråden må meget gerne bruges til debat vdr numerologi generelt også
Edit:: Navne forslag er også velkomne! Hedder nu Pernille (Surprise!) og har ingen ide om hvad jeg vil hedde ellers..
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.992
Så hun skiftede til ................................... Hilda Birgitte ... et par år.
Så skiftede hun igen til ........................... Hulda Birgitte ... et år .
Så synes hun det lød bedre med ......... Bolette Birgitte ... et stykke tid .
Så fjernede hun HELT det første navn og hed så kun Birgitte,
Meeen hun var stadig ikke sikker og gik til en "numerolog -Dims - noget " ... som fortalte hende at det bedste for hende at hedde var ..... Ja ... GÆT en gang ... Hanne Birgitte.
Så nu hedder hun igen det samme , som det hun er døbt .... .... Det er MANGE år siden ... og hun er blevet klogere med tiden .... ( det var heldigvis kun "ungpigenykker "
PS: ... Hun mærkede i øvrigt ikke nogen forskel på sit liv uanset hvad hun hed .
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.368
jul 2007
Så behøver du ikke tænke så meget over det
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 321
så når jeg tager telefonen så er det hos svulst...
jul 2007
mar 2007
jul 2007
mar 2007
mar 2007
jul 2007
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.637
Jeg er også tilbage og hedde det jeg er døbt, men ved mig var det efternavnet der skiftede pga min mor
hed først "kun" Jensen, så blev Brodersen koblet på, da mor giftede sig blev Brodersen til Østerbye.
Så snart jeg fandt ud af det var gratis at skifte navn blev Østerbye slettet, var så træt af at sige "Østerbye med e til sidst" (udtales uden e) så nu er jeg tilbage ved Jensen.
og må ærligt indrømme jeg syntes jeg har haft de bedste år som kun at hedde Jensen, men har så også haft en psykisk hård barndom
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.939
Personligt hadede jeg mit fornavn helt enormt, da jeg var barn og yngre voksen. Idag kunne jeg jo skifte, eller jeg kunne bruge det andet navn jeg har, men altså.. Man kan også bare leve med det man har. Jeg er blevet ligeglad med årene:)
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.460
De få, jeg kender, der har været hos numerolog, har også fået ret specielle navne, men de har været glade for det og har holdt fast i de nye navne. Jeg mistænker lidt, at det ikke er så væsentligt, hvad det nye navn er, bare det er lidt specielt. Altså at det vigtige er mere det at skille sig lidt ud med sit navn, ikke så meget det specielle navn, der betyder noget. Men hvis det gør folk glade, så er det jo det væsentlige.
mar 2007
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Jeg har 3 træer i baghaven, hvis du betaler mig 1000kr så skal jeg gerne spørge dem hvilket nyt navn der vil passe bedre ind i naturens orden...
Vil man skifte navn så tag selv beslutningen. Vælg et navn du kan lide som betyder noget for dig. Og drop tanken om at et regneark kan forandre verden for dig.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.333
Jeg fik fornyligt at vide af en 'stjernetosset' bekendt (som leger lidt med sådan noget som numerologi, astrologi osv) at min havn - som består af 3 massebetegnelser klasket sammen - at min navn havde en helt vildt dårlig energi. Hm.. det har jeg nu aldrig bemærket og jeg har det ganske udmærket og kunne ganske enkelt ikke forestille mig at skifte mit navn ud.
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 25 Emner: 40 Svar: 881
mar 2007
okt 2006
Ts - hvis du har det sådan så skal du selvfølgelig få en tid ved en og få råd og vejledning i valget.
Så må du vende tilbage om en tid og fortælle om det havde en virkning for dig
mar 2007
jul 2007
Måske er hun i dag en rigtig gammel sur " dum Kælling " …. så det er måske ikke besværet værd …. så jeg hedder nu en gang det , jeg hedder , og det passer nok meget godt til mig .
PS: ….. Sjovt nok … er alle mine 4 børn opkaldt efter nogen af mine gamle skolekammerater … Men Ingen af dem hedder Susanne
jul 2015
Følger: 2 Svar: 206
Eneboeren indgår sjovt nok uanset om det er mit gamle eller nye efternavn der kommer ind
https://www.numerologi.nu/den-numerologiske-navneberegner/
Du kunne jo altid prøve dine favorit navne og se om de klinger pænt med sådan en beregner, det skader jo ingenting.
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
okt 2006
okt 2010
"12/3 – Offertallet
Ubalance
12/3 er altid ubalanceret.
Offertallet. Offer for dine drømme. Offer for din frygt.
Med 12/3 i dit liv, så kender du til, at det du bygger op i dit liv ofte smuldrer mellem dine hænder. Hvis det gennem hårdt arbejde alligevel er lykkes dig at nå dine mål, så står du ofte tilbage med en tom følelse af, at virkeligheden ikke lever op til forventningerne, så du må begynde forfra på en ny drøm igen.
Du gør alt hvad du kan for at tage ansvar for dit liv, men det er som om at ydre omstændigheder hele tiden overtager og du bliver viklet ind i alt muligt, pres udefra eller drama, noget du må tage dig af, så du kommer væk fra den vej du var på vej ud af.
Frygt for at miste. Du kender til at miste hvad du bygger op og kan have udviklet en frygt for at miste, hvilket fører til at du bekymrer dig for fremtiden og prøver at kontrollere tingenes udkom.
Du kan også opleve at komme til at sabotere dig selv fordi du er bange for succes og den forandring og ansvar dette vil medføre."
og
"24/6 – Venusvibration
Balance
Når 24/6 er i balance er det en smuk feminin energi, der hjælper med hjerterelationer og parforhold.
Balance i at give og modtage er det store tema med 24/6 og dette er både indenfor kærlighed, omsorg og penge.
24/6 handler nemlig udover hjertelige sager også om økonomi og velstand. Du oplever økonomisk succes og drømme der udleves med succes.
24/6 forøger evnen til at indgå i lykkelige parforhold og har en stærk magnetisk indflydelse på det modsatte køn.
Når 24/6 er i balance er der altid en heldig fremtid og hjælpen fra andre mennesker kommer når der er brug for det – de rette hjælpere på det rette tidspunkt.
Ubalance
Når 24/6 er i ubalance kan du opleve store udsving i dine relationer, særligt de helt tætte relationer og parforholdet. Du er ofte den der bærer relationen og giver langt mere end du modtager. Du kan også opleve at tiltrække nogle virkelig usunde relationer, som efterlader dig med knust hjerte.
24/6 handler også om din økonomi som kan være påvirket af energiens ubalance.
Du kan opleve at have en helt fornuftig indtjening selvom 24/6 er i ubalance, men der er ofte økonomiske problemer på grund af overforbrug.
24/6 i ubalance kan betyde at du mangler hjælpere og venner i dit liv eller følelsen af at den hjælp du modtager er nytteløs. Eventuel mangel på nære relationer.
Du kan føle dig brugt og drænet.
Du kan have svært ved at få virkeliggjort dine drømme med det niveau af succes du ønsker.
24/6, 33/6 og 42/6 udtrykker den samme grundlæggende energi."
om det er godt eller dårligt aner jeg ikke
maj 2008
Jeg måtte også lige prøve, og kan i hvert fald ikke nikke genkendende til ret meget af det, men hvis alle, der hedder Lene, får denne stukket i hovedet, så må der virkelig være kunder at hente, for hvem har lyst til dette liv ? :
"Ubalance
18/9 er altid ubalanceret.
Energien indikerer familiære stridigheder, store konflikter, hvis følelsesmæssige bagage æder af systemet. Skuffelse. Misforståelse.
18/9 handler om resultater, at ydre resultater værdsættes og ofte på bekostning af følelser og kroppen, hvilket fører til en knoklende tilgang til verden, arbejde arbejde arbejde.
Følelsesmæssig ubalance, en ophobning af følelser og vrede. Du kan enten opleve at du har så meget skygge på vrede at du slet ikke mærker den eller at du nogen gange utilsigtet kommer til at eksplodere i hovedet på andre. Dette fører til at du gør dig endnu mere umage for at styre dit temperament, hvilket skaber en følelsesmæssig selvforstærkende ubalanceret cyklus.
Kroppens signaler overhøres let med 18/9. Du mærker ofte ikke fysiske symptomer på sygdom før de er voldsomme.
18/9 handler om ikke at ville mærke, der er noget som er blevet lukket inde, blevet indkapslet.
Materialisme. Kontrol."
mar 2007
maj 2008
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
På den ene side har jeg virkelig svært ved at tro, at mit liv havde været totalt anderledes, hvis mine forældre havde valgt at kalde mig Carina og ikke Karina.
På den anden side var der jo flere, der uafhængigt af hinanden sagde, at de syntes Luf (som dengang hed Zeven) havde ændret sig så meget, at det ville være godt for ham med et nyt navn. Og underligt nok, så har han reageret på Luf/Lufkaz fra dag 1, og nu her kan jeg også sagtens se, at det passer bedre til ham.
Men jeg føler nok egentlig, at jeg gav ham nyt navn, fordi han havde ændret sig. Ikke at han ændrede sig EFTER, han havde fået nyt navn
Jeg havde en veninde som helt ung, der var ked af at være single, og først tog sin mors pigenavn til efternavn - og efterfølgende også skiftede sit fornavn. Efter hun fandt en kæreste, skiftede hun så fornavnet tilbage igen
mar 2007
http://www.navnebasen.dk/navneberegneren/navneberegneren.html
Har aflæser man resultatet
https://www.alt.dk/boern/det-betyder-navnetallene
jul 2007
Hvis bare jeg siger " KAGE eller IS " så er jeg sikker på min Lilly kommer HVER gang og HURTIGT og virker rigtig glad og veltilpas.
Når jeg kalder " LILLY " …. så kommer hun da også rigtig glad og veltilpas …. men hun kommer ikke så hurtigt som når jeg siger KAGE eller IS . …
Og hvad kan jeg så udlede af det ? … At min hund fra nu af skal hedde IS-KAGE ?????
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
De kommer heller ikke på hinandens navne
jul 2007
1. Er det det efternavn man er født med …( hvad ens mor hed ) og hun ikke var gift. ?
2. Er det det efternavn man er døbt med … efter ens mor blev gift og fik faderens navn ?
3. Er det det efternavn man fik , hvis ens mor blev gift 2. gang og børnene fik ny mands navn ?
4. Er det det efternavn man fik , hvis ens mor blev gift 2. - 3. - 4. gang og børnene skiftede efternavn igen .. igen … igen
5. Eller er det det efternavn man selv giftede sig til ?
6. Eller er det det efternavn man havde , som man endnu en gang giftede sig til ???
Er det ikke lidt svært for de stakler , der kommer fra en lidt rodet familie , hvor man ikke rigtigt ved hvilket efternavn navn man skal bruge ? ---- > det man hed i starten / ved dåben … eller det man hedder nu ?
Er I forvirret …. for det er jeg ….
okt 2010
Min datter har ikke mit efternavn, men hendes fars, det blev der slået plat og krone om
jul 2007
jul 2007
Der står bare du skal skrive Fornavn og Efternavn …. men hvilket Efternavn ?
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
Hvis hun skal have det helt perfekte liv, skal hun skifte til Nils Buckingham
Kenny skifter også, til Kenny 'nogle tal jeg har glemt ' nikkelmaaaan
maj 2008
Jeg mener, hvis ideen er, at man vil skifte navn, fordi man ikke trives med det navn, man har, så giver det da ingen mening at blande et efternavn, man havde før man blev gift for måske 20 siden, ind i det.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Tror simpelthen ikke på, at ens liv bliver bedre eller værre af om man skifter navn.
Hvis du er utilfreds med tilværelsen er pengene nok bedre givet ud på terapi eller lignende
Numerologi