1.143 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Et par små spørgsmål Et par små spørgsmål

Brugsklasse udstilling - hvad betyder dette? Er dette for brugsracer (så de kun har denne klasse) eller er det for bruglinier inden for en race (så der både er alm udstilling og brugsklasser?) Altså hvad vil en første præmie i en brugsklasse på udstilling "være værd"?

Er der nogen der ved om der er et tysk hundeweb? link?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et par små spørgsmål
  • #1   9. jun 2007 Brugsklasse er som hoved regl for hunde der har bestået en brugsprøve af en art...

Fx setteren skal have en præmiering på markprøve for at kunne stille i brugsklasse! og de skal stille i brugsklasse for at kunne få CERT og de skal have min. 1p i Åbenklasse for at kunne blive CHAMPIONS!!!

• #2   9. jun 2007 Er det så også denne klasse en hund af udstillingslinie ville stille i (hvis racen har en sådan?)

Eller er det fordi disse racer generelt ikke bruges til udstilling - og man på den måde lige får tjekket om de lever op til standart?

Hvad er f.eks. kravet for setteren mht. udstilling for at blive avlsgodkendt? Er det så lige meget om det er burgsklasse eller alm udstilling?

• #3   9. jun 2007 For setterens vedkommende er der ingen krav med hensyn til avl...

I Gordon setter klubben ser man dog helst at man kun avler på hunde der er præmieret på markprøve og min har en 2p i Åbenklasse men helst en 1p i brugsklasse. Da det fortæller at den enkelte hund er følger standarten og er præmieret på mark prøve...

Elles ses Åben og Brugsklasse som det samme en 1p er lige meget værd om det er i den ene eller den anden klasse.... eneste forskel er muligheden for CERT i Brugsklassen...

• #4   9. jun 2007 Oki - super mange tak for hjælpen smiley

• #5   9. jun 2007 Jeg tror for dit vedkommende når det er en Husky at det er noget med en prøve i træknig eller i den stil og en præmiering og så kan du stille i brugsklasse... Det er jo meget forskelligt fra race til race...

• #7   9. jun 2007 *DFFD*: Ja jeg tror også at det er en brugsprøve for de forskellige racer der skal til for at kunne stille i brugsklasse... Vi skal jo have min 3p i UK på markprøve for at kunne stille i brugsklasse og få CERT og min 1p ÅK på markprøve for at kunne blive CHAMP...

• #9   9. jun 2007 *DFFD*: Vores hunde kan kun stille i brugsklasse hvis der er præmieret på markprøve for ståendehunde... Tror altså at prøverne variere alt efter race da det jo er forskellige ting hundene er fremavlede til...

• #10   9. jun 2007 Jeg tænkte nu slet ikke på huskyen *gg* Men netop jagtracer smiley

• #11   9. jun 2007 DFFD> Vil det så sige (vi antager her!) Jeg tog en ipo med min husky og Wøkk's tog en markprøve med sin setter, så kunne de stille i brugsklassen mod hinanden?

• #12   9. jun 2007 Nej vi vil aldrig kunne dyste i brugsklasse mod hinanden... Brugsklasse er inden for hver enkelt race... lige som hvalpe og åbenklasse er...

• #13   9. jun 2007 Vi vil altid først kunne dyste mod hinanden i konkurencen BEST IN SHOW...

• #14   9. jun 2007 "lånt" fra DKK´s udstillingsregler:

Brugshundeklasse (officiel klasse):
    Alder: fra 15 måneder.
    I denne klasse kan anmeldes hunde af alle racer, der kan fremlægge dokumentation for opnået anerkendt prøve. For visse racers vedkommende er kravet dog fastsat af specialklubben (se afsnittene om championatregler og særlige krav til enkeltracer for at kunne deltage i bestemte klasser).
    Hunde, der er anmeldt i brugshundeklasse, kan ikke på samme udstilling anmeldes i
    unghundeklasse, mellemklasse, championklasse eller åben klasse.
    Dansk ejede hunde skal have opnået en DKK-anerkendt prøve for racen.
    For de racers vedkommende, hvor der stilles særlige krav for deltagelse i brugshundeklasse eller opnåelse af dommercertifikat, fremgår kravene af de gruppevise afsnit i DKK’s udstil-lingsreglement.
    Udenlandsk ejede hunde skal for de racers vedkommende, hvor der stilles særlige krav for opnåelse af certifikat, sammen med deres tilmelding til brugshundeklasse fremsende FCI’s anerkendte brugsprøvecertifikat som dokumentation for bestået adgangsgivende prøve. Dette certifikat giver sammen med opfyldelse af evt. øvrige krav (alderskrav, HD-krav m.v.) ret til deltagelse i konkurrencen om det danske dommercertifikat.
    Hunde, der er over 15 måneder gamle og tilmeldt i unghundeklasse, mellemklasse eller åben klasse, kan på udstillingsdagen overflyttes til brugshundeklasse, såfremt det kan dokumente-res, at hunden først efter anmeldelsesfristens udløb har bestået den prøve/avlskåring, der for racen giver adgang til brugshundeklasse. I disse tilfælde skal udstilleren henvende sig på ud-stillingskontoret, i god tid inden bedømmelsen af racen påbegyndes.
    Der tildeles 1., 2., 3., KIP eller 0 præmie.
    Hunde, der har fået tildelt 1. præmie, deltager i en konkurrencebedømmelse, hvor dommeren placerer nr. 1, 2, 3 og 4. Dommeren kan tildele hunde, hvis kvalitet han/hun finder høj nok, CK - også til hunde udover de fire placerede. Alle hunde, der har fået tildelt CK i brugshun-deklasse, går videre til “Bedste han klasse”/”Bedste tæve klasse” (BHK/BTK).
    Bemærk: Hunde af racer, for hvilke der stilles særlige krav for opnåelse af certifikat, skal for at kunne deltage i konkurrencen om certifikat anmeldes i brugshundeklasse. For disse racers vedkommende tildeles certifikatet i brugshundeklassen. Se hvilke racer og hvilke krav, det drejer sig om, i afsnittene om championatregler og særlige krav til enkeltracer for at kunne deltage i bestemte klasser. For samme racer gælder endvidere, at hunde, som allerede har opnået de championatgivende certifikater, men ikke opfylder de øvri-ge krav for opnåelse af dansk championat (fuldcertede hunde), ikke kan tildeles yderligere certifikater. I sådanne tilfælde gives certifikatet videre til den højst placerede certifikatberetti-gede hund i konkurrencebedømmelsen.
    Det er udstillerens pligt at gøre ringpersonalet opmærksom på, hvorvidt hans/hendes hund opfylder udstillingsreglementets krav for tildeling af certifikat.
    Fuldcertede hunde - samt ikke certifikatberettigede hunde - skal deltage i brugshundeklassens konkurrencebedømmelse på lige fod med de øvrige hunde, der har fået tildelt 1. præmie i brugshundeklassen.

• #15   9. jun 2007 Oh smiley Suppert!!! Du er fandeme go Wøkks!!!
    Og jeg som ellers troede jeg havde forsøgt at finde infoen på dkks... Takker endnu engang smiley

Kommentér på:
Et par små spørgsmål

Annonce