Rawhide Rawhide
For nogle år siden læste jeg en afhandling skrevet af en kvinde, som havde mistet sin hund til forgiftning/kræft. Efterfølgende fik hun hunden obduceret, og en masse giftstoffer dukkede op i blodprøverne. Det viste sig, at disse giftstoffer stammede fra tyggeben/rawhide, som er et affaldsprodukt fra læder-/møbelindustrien. Arsenik og formaldehyd er blot nogle af de dødelige stoffer, tyggeben indeholder. Kemikalier, som er nødvendige for at behandle og bevare læder til videresalg.
Har du hørt om dette? Giver du din hund tyggeben?
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.508
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 252
jan 2008
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.508
jan 2008
Jeg kan se, det har været oppe at vende før herinde.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.834
Hvad dækker ordet 'tyggeben' over?
Der findes massevis af tyggepinde, stænger, ben samt tørret kød, og langt det meste er både godt og sundt for hundene at anvende.
Når man laver sådan et opslag, så er der straks nogen der tror, at det er alle tyggeting, der er farlige.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.902
Jeg køber i Maxizoo, deres er alt sammen produceret i EU og derfor sikkert for hunde.
nov 2015
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 4
Jeg købte nemlig en del tygge ben til min hund. Mest de små tynde stænger, men en dag købte jeg en pose med 10 større ben. Den lyse model (som jeg efter har undersøgt, bliver bleget lyse i klorin) min hund fik en hver dag i 5 dage og 6 dagen, troede jeg s.. Vi havde fået en slange ind i huset eller noget andet. Hun så simpelthen syneralle steder også i sofaen, det var virkelig grimt. Hun så ligesom spøgelser alle steder. Jeg undersøgte huset overalt, men fandt intet. Og da hun begyndte at bakke voldsomt tilbage hvergang hun stak hovedet i foder skålen, blev jeg klar over at der ikke var noget i huset, men at hun var påvirket af noget.
Jeg gik straks igang med at Google Rawhide og der kom mange advarsel frem på engelsk fra USA og Australian .
Efter jeg stoppede med at give noget overhovedet fra Kina, har jeg aldrig oplevet dette igen. Så jeg tror fuldt ud på at vi langsomt forgifter vores hunde ved at købe noget der kommer fra Kina og der gælder også os selv.
Jeg vil helt sikkert fortrække de naturlige tørret ting vi selv laver i Danmark
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 183
98 % af alle tyggeben af huder bliver produceret i Kina
Hvis jeg feks købte tyggeben hjem i store kasser og pakkede dem i 10 stk poser må jeg sætte DK på som landekode
Det er så lille en del af importeret varer der bliver kontrolleret for her mener fødevare direktoratet at importørerne overholder lovgivningen, hvorimod dansk produceret bliver kontrolleret igen og igen
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.902
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.470
okt 2016
Følger: 15 Følgere: 15 Svar: 25
der er meget tørret kød der kommer fra europa, men tørrede hudben er for det meste fra Kina eller andre Asiatiske lande.
prøv om Maxi zoo vil garantere at deres tyggeben bliver PRODUCERET i Tyskland.
Rawhide