920 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 50 Svar

Forbered jer dog!!!!! Forbered jer dog!!!!!

Nu er det da snart ved at tage overhånd.
Hver evig eneste dag er der nye indlæg om at folks hunde ikke kan være alene hjemme. Eller som napper, eller som besørger indenfor....

Jeg satte mig da ind i de ting inden jeg fik hund, læste hundespykologi så det stod mig ud af ørerne og gjorde virkelig alt for ikke at humanisere min hund eller lade den på nogen måde tvivle på sin plads i flokken....mit spørgsmål er:

Er det gået af mode at informere sig om hundepsykologi og hundeadfærd samt om diverse racers opstandelse og brug, inden man farer ud og henter hundehvalpen hjem????

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forbered jer dog!!!!!
  • #1   6. jun 2007 tja.....

• #2   6. jun 2007 Dermed agt jeg ikker en infomeret hundejer? Du ved selv at Nala ødelagde alt... Tror ikke på alt kan trænes væk.

• #3   6. jun 2007 og JEG kan godt stave. Mit tastatur kan bare ikke!

• #4   6. jun 2007 Grrrrr Lou griner....

• #5   6. jun 2007 Ja sq. Jeg havde problemer, Nina havde problemer og keder andre der har problemer med alene hjemme. Quatro kunne jo heller ikke ;o)

• #6   6. jun 2007 Mht til Quatro så ved jeg godt at det var understimulation, han fik ikke arbejdet, slet ikke brugt hovedet, mht K... er det overstimulering der ikke tillader hunden at hvile,...De andre hmm ja Nala er jo noget for sig selv ;-D

• #7   6. jun 2007 Det vil sige at man skal være hundepsykolog før man køber en hund?? Man skal vide ALT hvad en hund kan finde på at gøre/lave osv????

• #8   6. jun 2007 GGGGGG

• #9   6. jun 2007 fancydog >> du er nødt til at købe et nyt tastatur... lol

• #10   6. jun 2007 Maria JA!!!! Man skal tage en hel bachelor

• #11   6. jun 2007 vivi >> ja , men det kan ske alligevel... øv øv...

• #12   6. jun 2007 hmmm jeg satte mig nu ikke ind i hvordan jeg ville få hunden til at være alene hjemme.. gik bare små ture, hvor hun var alene, og det gjore jeg et stykke tid. og hun har aldrig lavet ulykker eller gøer når hun er alene.. så det er vist forskelligt..

• #13   6. jun 2007 Rooolig Vivi... *sss*
    Jeg var sg heller ikke for smart da jeg fik Snedig i tiders morgen... Dengang var der bare ikke HG man kunne spørge... Og jo.. vi havde haft hund hjemme siden jeg blev født - men jeg blev klogere blev jeg... ;O)

• #14   6. jun 2007 Nååå så fordi der er en hund der er noget for sig selv, så er det ok???

Men så vidt jeg ved er ALLE hunde noget for sig selv!

Man lærer hele livet og heldigvis for det.

Måske er jeg naiv, men jeg tror på at alle gør deres bedste - måske er der nogen der kan gøre det bedre, men er der ikke altid det???

• #15   6. jun 2007 Nala verden går under når jeg lukker døren. Hun går jo også i hi selvom Scotten er hjemme når jeg køre. Så den med at være velinformeret, den kan du stikke derop hvor du er højest når du plukker jordbær ;o)

• #16   6. jun 2007 jamen jeg skrev for et stykke tid siden i en tråd om hvad folk hunde måtte og ikke måtte at folk skulle passe på de ikke mennskelig gjorde (humanisere) deres hunde og der møtte jeg kæmpe modstand og fik stort at vide at deres hunde jo var en del af familien så de måtte da gøre alle de ting..
    så tror bare at folk indstilling er ændret meget og de ser mere deres hunde som familie og ikke som hunde der er med i familien...

• #17   6. jun 2007 Det er ikke personligt angreb, det ved du også Vivi, jeg er jo glad for dig, selvom du er skredet fra mig *gg*

MEN, hvor mange hvalpe har du haft?

• #18   6. jun 2007 Det vil sige at man ikke skal bruge HG til at spørge om råd efter din mening??

• #19   6. jun 2007 ahh kan nu godt følge dig Vivi, mange render bare ud og køber en hund og tror hunden kan det hele fra start af.

• #20   6. jun 2007 Harley...de 2 gamle GDer...jeg har ..og havde...har vi aldrig haft nogen problemer med...
    der har intet været..de har altid færdes i hele hjemmet...uden nogen form for ulykker..
    De er blevet aktiveret om morgen...og der mener jeg mentalt...fået lov til at falde til ro,,inden vi er gået ud af døren om morgen...og de har vidst vi kom retur.. og blevet rost til skyerne...
    tror mange gør en fejl når de får lille fido..de glemmer at træne alene hjemme metoden,,først når ferien er ovre...og hverdagen begynder igen ..så det tit et stort spring..fra at ligge trygt i mors skød at falde i søvn i..og blive aet..til man snooork sover...og så til at sku være i et menneske tomt hus...*SS*

• #21   6. jun 2007 synes også en hund skal sættes grænser for.. er fint nok man tænker at den er en del af familien men netop derfor de tit bliver for voldlige hunden skal altid være længest nede i rang.. og ja jeg fatter heller ik alle de annoncer med hunde og de fleste ligger på omkring 1 års alderen.. hmm ja din hund er ik hvalp mere den skal opdrages .. sådan er det at have en hund.. fatter det simpelthen heller ik at folk ik kan tage det ansvar de selv har taget ind.. man smider jo heller ik sit barn ud fordi det græder for meget en dag ..

• #22   6. jun 2007 der er altså også nogle hunde der ikke har læst bøger om hvordan de skal reagere på de forskallige metoder... tro mig har en gående her hjemme der ihvertfald ikke har læst det samme som mig... Mener helt bestemt at det ikke er alle problemer man kan læse sig ud af selv... og er det ikke meningen at folk i størrer eller mindre grad skal spørge om hjælp herinde??? eller har jeg misforstået noget... er det ikke til for at vi skal kunne snakke, diskutere og hjælpe hinanden eller hva???

• #23   6. jun 2007 man smider jo heller ik sit barn ud fordi det græder for meget en dag ..

hmmm er det ikke at menneskelig gøre?

Jeg har set en del ødelagte hunde fordi ejeren ikke har sat sig ind i sagerne, men mange af dem der spørger herinde søger jo netop noget hjælp, og hatten af for det!

• #24   6. jun 2007 ja hatten af for at de spørger... jeg vil ihvertfald blive ved med at spørge så meget jeg kan..

• #25   6. jun 2007 hvad skal vi bruge HG til hvis vi ikke må spørge om råd ?!

siden vi skal læse alt . . :o/

• #26   6. jun 2007 hvis min madlavning ikk går som kogebogen siger det skal, så ringer jeg sq til min mor!

• #27   6. jun 2007 Selvfølgelig skal man ikke menneskelig gøre sin hund.... og de skal have grænser og mental motivation osv... mener bare ikke at alle problemer kan løses igennem en bog eller ved hjælp af en bog... Jeg er ikke hunde psykolog eller har læst en masse bøger, men mine hunde ved hvem der bestemmer og de funger socialt godt både med mennesker og andrer dyr og vi har aldrig haft alene hjemmeproblemmer eller noget...

• #28   6. jun 2007 Fancydog

Nej da, så må du tage på husholdningskole inden du begynder på madlavningens mysterier smiley

• #29   6. jun 2007 Fancydog;...det jo at bruge en livline jo...hi hi...

• #30   6. jun 2007 det er kanon at folk hjælper hinanden herinde for det jo ikke alle der bruger de samme metoder på sin hund og nye gode råd er da det bedste en hundeejer kan få.
    men jeg kan godt sætte mig ind i nogen situtioner hvor folk er nødsaget til at gå af med deres hund.. men synes bare det er de samme undskyldninger der går igen og igen og tror simpelthen ikke på at mange af dem virkelig har prøvet at sætte sig ind i hvorfor hunden er som den er.. ved ik om i har set det program om hundeopdragelse der har kørt i tv men det er da alt for godt at se..at en dame kan gøre en hund helt go på så kort tid hvor familien ikke har sat sig ordentligt ind i tingene:D

• #31   6. jun 2007 M Kayser - ja men nu er det ikk alle der sætter sig til at læse osv inden de får hund . .

også er det da godt at have Hg ?! ti lat spørge om råd ??
    hellere hjælpe dem efter min mening . .

• #32   6. jun 2007 Menneskeliggøre :s Næh.. Jeg synes det er dem der gør mig til hund... Tager tit mig selv i at kravle rundt på alle fire og lege hund fordi det glæder dem *gg*

Jeg kan sagtens følge dig Vivi.. Undres også tit.. Men heldigvis er der HG der kan lede mennesker på rette spor og gøre dem klogere smiley

• #33   6. jun 2007 Inden jeg fik hund læste jeg hver dag for at lære mere i flere år..!
    Jeg må sige at det har hjulpet mig mange gange.. Godt nok skal egen erfaring lige slibe bogen lidt til.. Men havde ikke haft så gode hunde som jeg har i dag hvis jeg ikke havde forberedt mig..

• #34   6. jun 2007 Ha ha sikke i har hygget jer! Ja luk HG og stop alle tråde. Mand hvor er i dog latterlige hvis i tror at det er det jeg mener.

Undskyld mig men de fleste alenehjemme problemer sker omkring starten på unghunde fase, der hvor hunden begynder at skulle vogte og passe på sin flok. Hvis den på det tidspunkt er i tvivl om hvor den står i flokken vil den tage lederjobbet til sig....Også derfor at den ikke vil acceptere at du forlader hulen uden den og uden den har givet lov....

Ja Nala er noget specielt og hun er lovlig undskyldt da hun er opfostret fra dag 0 af, af mennesker.

Jeg tror samtidig at de fleste problemer stammer fra at man vælger en hund ud fra hvilken hund man lige synes er pæn....hvis jeg havde gjort det ville jeg nu eje en weinmeraner som løb på væggene af kedsomhed og mops der var så humaniseret at den kun kunne fragtes rundt på armen....

• #35   6. jun 2007 smiley Gir du den gas vivi? smiley

• #36   6. jun 2007 Tess UHM ;-D

• #37   6. jun 2007 M Kayser - jeg er helt enig . .
    at man burde læse osv . .
    er selv i gang . .

meen jaa man kan ikk vide alt . .

• #38   6. jun 2007 Vivi.. Hihi smiley Jeg følger lige lidt med så smiley

• #39   6. jun 2007 Hvis der er nogen som er i tvivl så mangler jeg min boksepude....Pheeeew godt jeg snart skal i arbejde igen så jeg ikke kan sidde her og få det hele med ;-D

• #40   6. jun 2007 tror vi skal starte en debat om hvordan man får den perfekte hund kan være der nogen der vil lurer *GGG*

• #41   6. jun 2007 Enig med mange ;o)

Selvfølgelig kan man ikke vide alt. Noget læser man sig til, andet kommer med erfaringen.

MEN, der kommer altså også ? der får mig til at krumme tæer.......Ting som er så basale at det næsten er uhyggeligt folk ikke ved det før hunden kommer inden for døren.

Det er godt man kan spørge ja når hunden er kommet, men det er altså bedre at vide bare lidt før.

Og helt enig med Martin T, det er hunde, ikke børn.

• #42   6. jun 2007 christina leona M
    Jeg vil godt give en kommentar til den parfekte hund!!!

Den perfekte hund kan; begå sig på gaden, begå sig i huset, begå sig med familiemedlemmerne såfremt disse er ordentlige ved hunden, begå sig med andre hunde til en vis grænse.

Alt hvad der indebører træning og diverse lydigheds/brugskurses er jo op til ejeren selv.

Meen først og fremmest gælder det om at have en rolig og afbalanceret hund som hviler i sig selv og dennes status i flokken, uden den vil prøve at erobre sig lederposten.

• #43   6. jun 2007 ..Hjortsholm .
    Det er vi også enige i!!! Men når dette er sagt så sker der flere og flere tilfælde af misforståelser mellem mennesker og hunde og ISÆR fordi hundene humaniseres for meget. Her snakker jeg om at hundene sidder med ved bordet når man spiser eller fylder hele sofaen oven på ens gæster fordi den bestemmer hvem hvor og hvad i huset...

• #44   6. jun 2007 Næe men alle hunde har samme sprog med mindre de har oplevet et traume eller anden form for ulykke der har ændret dem...Derfor fortjener alle hunde at man i det mindste kan det grundlæggende i deres sprog! For de vil aldrig lære vores!

• #45   6. jun 2007 ..Hjortsholm .
    Uha det er også noget af et særtilfælde du har dig så. Men i dette tilfælde ville HG heller ikke kunne rådgive dig, der skal kyndige og proff mennesker til som jeg ved at du har haft. Det er heller ikke under grundviden at ens hund har forhøjet produktion af stresshormon...

• #46   6. jun 2007 Man kan nu ikke vide alt ud fra bøger, egne erfaringer gør altså også en del..
    men jeg giver du helt ret i at alt for mange ikke sætter sig nok ind i det fra start, deriblandt mig selv!
    Jeg troede jeg havde sat mig nok ind i det, - men det havde jeg ikke!!

Jeg trænger stadig til at lære mere, læse flere bøger om hundeadfærd og psykologi,..

• #47   6. jun 2007 Selvom man læser alverdens bøger kan der altså stadig sagtens gå noget galt....

• #48   6. jun 2007 Jeg er enig m Vivi

Selfølgelig er det ok at være i tvivl hist og her, men det er overvældende mange mennesker der ikke ved en fløjtende fis om hvad de står med når de først får købt hvalpen... Hvilket jeg finder utroligt når man tænker på at der her er tale om et påvirkeligt levende væsen.
    Ingen kan ALT, men for mange kan INTET...

• #49   7. jun 2007 Det er sandt at man ser mange der anskaffer sig hund uden at åbne en bog; eller sådan ser det umiddelbart ud.
    Kigger man sig omkring på det udvalg af bøger der er ser man mest racebekrivelser, drift og sygdomslære og så er der en lille håndfuld bøger om adfærd fra f.eks. Abrantes og Fennell.
    De bøger om træning er ikke let læste når man ikke har en hund foran sig så man tager det jo som det kommer.
    Min hund er en omplaceringshund netop pga. separations-angst/alene hjemme problemer og nu hvor hun har fundet sig til rette i mit liv skal jeg til at træne hende i at være lidt alene hjemme.
    Ingen af de førnævnte bøger kan forberede mig på det træningsforløb og jeg har fuld sympati for dem som giver op.
    Det gør jeg måske også. Vi får se ; )
    Med hensyn til dem som anskaffer sig hund vel vidende at de ikke kan være hjemme fra 7-16; tja, man bør vel række en hånd frem og hjælpe til så godt man kan istedet for at skælde ud når det ikke lykkes at træne hunden ordentligt.

• #50   7. jun 2007 sanne A lige præcis.. desværre er der så bare mange der ikke engang gider prøve .. og bare giver hunden videre fordi de ik har overskud til at sætte sig ind i hundens problemer.. man må jo som hundeejer først og fremmest prøve ALT man kan .. men hvis det så ik går efter det er der så desværre ik så meget at gøre..
    Men jeg synes det er enormt flot af dig at tage sådan en hund til dig og måske du er heldig at det slet ikke bliver et problem at få den til at være alene hjemme fordi den måske er anerledes imod dig..held og lykke med den..

Kommentér på:
Forbered jer dog!!!!!

Annonce