549 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

HJÆLP!! -med at være alene hjemme..... HJÆLP!! -med at være alene hjemme.....

Hej med jer.

Er sgu lige ved at opgive nogle gange. Håber at en af jer kan hjælpe mig.

Vi har to chow chow'er. en på snart 5 år og en hvalp på ca 7 mdr.

De er rigtige søde, kælne og dejlige når vi er hjemme. Når vi kører fra dem og lader dem være alene hjemme, så er det ligesom om at den lille keder sig. Hun tygger i alt. Spiser blade, toiletruller, tømmer slikskålen på bordet, står i vinduet og ødelægger karmene. Den store sover bare, som han altid har gjort. Har aldrig haft problemer med ham.

Den lille virker lidt "stresset" eller hvad man skal kalde det. Det virker for mig, som om hun ikke slapper helt af.

Vi køber legetøj og kødben næsten hele tiden. Har også prøvet at give hende et ben når vi kører eller et nyt stykke legetøj, men ak nej det hjælper ikke.

Går lange ture med dem begge hver dag. Ved simpelhen ikke hvad jeg skal gøre. Hun driver os til vanvid. Man tænker hele tiden på hvad man skal hjem til. Det skal lige siges at hun ikke laver noget, når vi er hjemme. -Heller ikke om natten når vi sover...

Hjælp os!!!

Hilsen Laila

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering af gaskomfur 1.200 kr.
  • Montering af skabslågrr 650 kr.
  • Fixe afløb i Vesterbro køkken og (evt tjekke opvasker) 900 kr.
  • Opsætning af 2 lampe 300 kr.
  • Skift af dørbælg på vaskemaskine 600 kr.
  • Samling af have bænk 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP!! -med at være alene hjemme.....
  • #1   4. jun 2007 gem alt væk og jeg mener alt væk,tyson gkorde også det da han var lille,vi viste ikke hvad der ventede os,draco har nogle gange været oppe på vores skænk men efter vi gemmer det væk som står der er han der ikke mere..
    er han i et stort hus så gør området mindre så er der ikke så meget han skal passe på. bare intil han har lært at være alene hjemme.. det har vi gjort og nu er de over de hele..
    som Kirsten Marie H er rigtig næse arbejde trættener meget mere end en gå tur, så ud med foderet i haven eller indenfor,vi har gjort det indenfor da vi boede i lejlighed det virker rigtig godt,og de kan godt lide at skulle finde deres mad.

• #2   4. jun 2007 Køb et bur hun kan være i når i er væk fra huset ! Der er mange gode råd herinde om hvordan og hvorledes de tilvænnes og hvordan man bør bruge det. Det er misforstået godhed at lade en hun være i hele huset hvis den ikke kan finde ud af det. vi startede med at sætte børnegitter i et lille rum (bryggers) og nu er hun i hele hytten uden problemer overhovedet. 7-9-13
    Det skal nok lykkedes for jer så det bliver en posetiv oplevelse for både jer og hende at være alene hjemme. ja altså at hunden er alene hjemme og ikke jer ;O)

• #3   4. jun 2007 Jeg ville ALDRIG sætte en Chow i bur.

• #4   4. jun 2007 Hvorfor ?

• #5   4. jun 2007 AJ hør nu her, hvalpen er kun 7 måneder, den er stadig ung og skal lære en masse.
    Først og fremmest må i fjerne alt det som kan bides i stykker, lige det højr oppe hvor vufferen ikke kan få fat på det. Og så skal i starte forfra med alene hjemme træningen.
    Optag det på film, med mobilen eller endnu bedre en kamera. Gå i 5 min, næste dag i 10 min og så videre.
    Tror du har ret i at hun er stresset, og har seperationsangst, det er hvertfalkd tydelige tegn det du beskriver.
    Jeg ville ALDRIG anbefale at lukke din hund i et bur når i ikke er hjemme, så hellere bruge den tid og energi det kræves på at lære hende at være alene.

Min venindes hund har haft store problemer med at være alene hjemme. Så hun har blandandet en beroligende cd (panfløjtemusik fra alperne, tror jeg det er) som hun sætter på hver gang hendes hund skal være alene og så stiller hun hendes hunds legekasse frem med udvalgte legeting frem når de går. Ritualet er ALTID det samme, derfor ved hunden osse at når kassen er fremme og cd´en er på så er det alenetid.
    Håber i kan bruge det til noget, alle disse råd fik hun fra en adfærdsexpert.
    Læs evt osse noget om seperationsangst, på den måde lære i at forstå jeres hund psyke meget bedre.

VH malene

• #6   4. jun 2007 En Chow er en meget rolig hund. Den ødelægger faktisk aldrig noget. Og er renlig når man modtager den 8 uger gammel.

Der er noget galt med den adfærd den har. Og her skal man finde ud af hvad det er der er galt. Og samtidig tænke på at hunden er kun 7 mdl. gammel.

Hvis en Chow sættes i bur, vil det være som et fængsel for den. Det vil virkelig være synd for den, og tænk på den kun en hvalp.

Det er et fornuftigt svar du giver der Malene.

• #7   4. jun 2007 Ahaaa !

Kommentér på:
HJÆLP!! -med at være alene hjemme.....

Annonce