Vi tog et valg... {{forumTopicSubject}}
Jasmin er flyttet -
Jeg har tidligere skrevet herinde omkring de problemer der opstod i vores hundeflok da Jasmin pludselig så sig ond og hadefuld på Tronja... Med store skader til følge -
Først var min reaktion - ( udover frustration... ) at hun måske havde bedst af at få ro... Men det var ik muligt for mig - Min elskede lille pige -
Men Jasmin har haft en usikker opvækst - og oplevet ting som hunde ikke burde opleve - meget af det kender vi slet ik til - men kan læse udfra hendes reaktionsmønster etc -
Vi blev tilbudt at sende hende i vagttræning - og så ud og gå vagt - men igen - jeg kunne ikke - det føltes ikke rigtigt indeni -
Så Jasmin blev her - Mente at der MÅTTE findes en anden løsning -
Så begyndte stille og roligt at kigge efter den perfekte familie til hende... Og en kontakt for et par uger siden - sagde mig at HER sku jeg kigge videre og snakke mere - så vi holdt kontakten og har talt en del over de sidste uger...
De bor i Jylland - ( vi Falster ) så bare lige at kigge fordi sku planlægges og passes ind -
I telefonen fortalte jeg om ALLE de problemer de ville få med Jasmin - Penslede ud for dem hvor vigtigt det var at de vidste hvad de går ind til med sådan en hund...
Forklarede om de træningsmetoder vi bruger på hende - og hvor vigtigt det er at visse træningsmetoder ALDRIG bruges til / på Jasmin
Ja - men kan vel sige at jeg prøvede at "skræmme" dem, - Men de kiggede vist bare ind i hendes øjne på billederne - og vidste at de MÅTTE møde hende -
Ig idag var så dagen,,,
Herhjem kom et SKIDE sødt par - og efter meget kort tid vidste jeg bare at det her var ok...
De var indforstået med kontrakten - og vi gik ud og jeg vidste de sider hun har af dårligdomme - som der skal fokuseres på i træningen - Og ellers brugte vi bare nogle timer på at tale hund - især Jasmin -
Og vi tog beslutningen at de var de rette for Jasmin og Jasmin den rette for dem -
Så nu kommer hun ud og er alene hund - som hun har allermest brug for, - og skal vænne sig til katte - og det at være den eneste om opmærksomheden -
Vi har talt om at de opretter hende herinde - ville jo være dejligt -
Og ellers skal vi med sikkerhed på Jyllandtur til sommer - og der skal vi med garanti også en tur forbi Jasmin
Så nu håber vi at alt går efter planen - og at det hele bare kører på skinner -
Hvor svært det end er og var at tage denne beslutning og sende hende afsted - så var det for Jasmins skyld at jeg har taget dette valg -
Først følte jeg at jeg gav op, - men nu siger jeg til mig selv - at jeg var det bindeled - som Jasmin sku bruge - fra sin dårlige barndom, - til sit voksen liv...
Her blev hun fedet op, - lærte om tryghed - og at man kan stole på folk -
Nu er hun forhåbentlig landet der - hvor hun skal videreudvikle sig - opleve livet - for tilsidst at blive tudsegammel og gråmulet - ss -
Fantastisk er hun ihvertafld - og jeg håber ( og tror bestemt ) at jeg har taget dethelt rigtige valg for min lille pige...
Tusinde KnuZz til dig Jasse pigen -
Julie... ;O)
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Tilykke med det.l
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.642
Ja - håber at kontakten bliver god...
Håber ik de synes at jeg var FOR emsig - Gg - men sådan er jeg - Skal forklare alt som om folk er børnehave børn - for at være sikker på at vi er enige - Gg -
Men tror godt de ved at det var i ren kærlighed til Jasmin... -
Smil herfra... ;O)
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Nu har jeg så lige fundet denne tråd.
Åh det må være svært.. Men jeg tror du har gjort det rette for Jasmin.
Og jeg er sikker på at hun kommer til at nyde at være alene-hund.
Og jeg er SLET ikke i tvivl om at du gør det i kærlighed til Jasmin
Knus Jeanette
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 494
Hilsen Kari Mette
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 55 Svar: 1.042
Vi tog et valg...