{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
542 visninger | Oprettet:

Vacc. af hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en bekendt der netop har fået en lille dværgpincher hvalp.
Personen der har opdrættet hvalpene har ikke givet ormekur eller vaccination inden han afhentede hvalpen som er 8 uger gammel.
Burde hvalpen ikke allerede nu have fået sin første vaccination?
Der er da vidst noget med at de antioxidanter eller lign. som er i moderens blod virker indtil den 5 el. 6 leveuge ikke? og at man derfor giver en vaccination.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vacc. af hvalp
  • #1   2. jun 2007 Det er MEGET forskelligt om hvalpe har fået vacc etc når de flytter hjemmefra -

Som oftest vaccinere man ved 8 og 12 uger - er hvalpen ik vaccineret hos opdrætter - vaccienere man den selv - så følger man fx 8/12 uger - eler 12/16 uger -

Ormekur er det et MUST at de skal have -og det er en stor fejl fra opdrætter -
    Skynd dig at hente en hos dyrlægen - Og giv den et par gange over den næste tid -

Held og lykke til din ven - med den bette -

• #2   2. jun 2007 Den skulle have haft ormekur som 3 - 5 og 7 ugers

• #3   2. jun 2007 Jeg siger tak for hjælpen. Omkring ormekuren skulle opdrætteren have fortalt ham at det ikke var nødvendigt når det var en lille race, hvilket jeg også selv syntes lyder som noget vrøvl..

• #4   2. jun 2007 jeg fik Joy da hun næsten var 3 måneder der var hun ikek vaccineret, og der fik jeg hende så først vaccineret og chippet der.. Så hun var både chippet og vaccineret før hun blev 4 måneder..

• #5   2. jun 2007 Man giver kun vaccination som 8 ugers, hvis man er i tvivl om, de har fået nok vaccine igennem morderen. I realiteten kan man ikke bruge den 8 ugers vaccine til noget, de skal nemlig stadig have som 12 og 16 ugers

• #6   2. jun 2007 Det er meget forskelligt, om opdrætter vælger at vaccinere hvalpene når de er 8 uger. Ingen af delene er unormale. Man siger, at hvis tæven har fulgt sit vaccinations program, så er hvalpene dækket af moderens antistoffer, som den får gennem råmælken lige efter fødslen. Og det skulle den være indtil den er 12 uger. Vaccinere man så når hvalpene er 8 uger, undgår man at antistof niveauet daler for meget, så det tager længere tid at komme op på normalt niveau igen. Venter man, tager det lidt længere tid. Men det er altså ikke nødvendigvis til ulempe for hvalpe.

Derimod ormekur, det SKAL de have, det er utroligt belastende for en hvalp at have orm, og en stor del af det foder den spiser bruges jo til at fodre ormene med. Så det er bare om at skyde sig at give den ormekur, og helst flere, når den slet ingen har fået. Ormne er jo ligeglade med, om hunden er stor eller lille, de skal bare bruge en vært, så den med størrelsen holder ikke.

• #7   2. jun 2007 En hvalp hikker meget, hvis den har orm, ifølge min dyrlæge. Selv om den har fået en gang som meget lille hvalp (som naturligvis er en meget god ide!) kan det være nødvendigt at give den igen, hvis den hikker. Min hund var ca. 10 uger da den fik sin første vaccination (det er helt normalt), den anden vaccination 4 uger derefter og senere en gang om året.

Kommentér på:
Vacc. af hvalp

Annonce