{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
428 visninger | Oprettet:

Livmorbetændelse ? {{forumTopicSubject}}

Hej .
Min hund Perle har ikk været sig selv på det sidste , hun har taget udfattelig meget på . fået hænge patter , og sover heletiden , og hun kan ikk holde til at gå så meget længere ..
Min mor tror hun har fået livmorbetændelse , men min far siger hun kan være indbilsk gravid ? eller hvad det nu hedder ? altså hvor de går rundt og tror de skal have hvalpe men de ikk skal ..
så igår aftes lage jeg på gulvet sammen med hende lagde jeg mærke til at rundt om hendes brystvorden var hårerne klistret helt sammen . jeg prøvede at trykke på hendes ene bryst og der kom mælk ud ..
nogle der har oplevet noget ligende ?
Eller ved hva det her kan være ?

Håber i kan hjælpe os ,

Kuns Anika & Perle ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Livmorbetændelse ?
  • #1   28. maj 2007 Ja enten er hun gra vid eller også indbilsk.
    Er I helt sikre på at hun ikke er blevet parret??????

• #2   28. maj 2007
    Symtomer: på livmorbetændelse
    Forøget tørst. Feber. Flåd fra skeden (ikkealtid). Hævet underliv (ikke altid). Hævet skede (ikke altid). Forstyrretalmenbefindende. Slikker sig meget i skeden. Der findes en lukket form forlivmoderbetændelse (pyometra). Her kommer der ikke flåd fra skeden, idet det forbliverinde i hunden. Hanhundene viser stor interesse for den syge skede. Tæven har oftestsygelig trang til vand, så meget at den ofte brækker sig af al det vand den drikker.

• #3   28. maj 2007 hvis du fonemmer din hund har undelivsbetændelses syntes jeg din hund skal til dyrlæge da det kan blive en alvorlig sag hvis du ikke gør det

• #4   28. maj 2007 Vi er sikre på hun ikke er blevet parret da hun kun er ude når vi er der , og når hun er under opsyn ..
    Min mor har lovet at ringe til dyrlægen i morgen .
    Perle drikker også meget vand fortiden som Babett --En trænet hund er en rigtig hund-- . siger kan være symtomer på livmorbetændelse ..
    Men hvad gøre dyrelægen ved livmorbetændelse ?

• #5   28. maj 2007 Jeg har lige været ude ved hende , og hendes hale er helt smurt ind i sådan noget gult slim . og det kommer fra skeden ..

• #6   28. maj 2007 Afsted til Dr. Dyr. Jeg var tæt på at miste Cherie pga galoperende underlivsbetændelse. Hvis det har stået på et stykke tid vil jeg vurdere at der ikke er tid til at vente.

• loppen g
    loppen g Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 81
    #7   28. maj 2007 Det er helt sikkert en livmoderbetændelse. Det er godt, den er åben, så betændelsen kan løbe ud. Men hun skal til dyrlæge straks imorgen, så hun kan få noget penicillin. Har I målt hendes temperatur?

• #8   28. maj 2007 Loppen G : Nej ..
    Og hvad skal en hundes tempratur være ?

• #9   28. maj 2007 Anika H

Det synes jeg du skal tage en snak med dyrlægen om..

Dyrlægen ved helt sikkert hvilken behandling der skal til.

• #10   28. maj 2007 Puha vi har lige været igennem en grim livmoder betændelse ,det er ikke sjovt ,skynd dig til dyrlæge .
    og hvis hun har det ,få skidtet taget ud ,(steriliseret),du vil forundres hvilke hund du får bageefter ,det er som at få en pjattet unghund. og livmoderbetændelse kan være livstruende .

• #11   28. maj 2007 Den skal nok få den bedste behandling som hun skal have . Men mange tak for hjælpen , er virkelig glad for i har svaret på min debat ..

• #12   28. maj 2007 Cherie mistede sit underliv fordi det var en galoperende underlivsbetændelse, hun kunne være død af det.

• #13   28. maj 2007 Anika, synes ikke I skal vente med at ringe og snakke med en dyrlæge.

Da min gamle tæve fik livmoderbetændelse opdagede jeg der var noget galt o formiddagen. Ringede og fik en tid til sidst på eftermiddagen.

Hun røg på operationsbordet kl 9 næste morgen, og efter operationen sagde de, det havde været et spørgsmål om timer........

Det kan gå så lynende stærkt.

• #14   28. maj 2007 Hvis der kommer flåd og tæven er nedstemt skal i ikke vente til imorgen.. så skal i afsted nu

• loppen g
    loppen g Tilmeldt:
    maj 2007

#15   28. maj 2007 inden I fuldstændig skræmmer livet af den stakkels pige, kan jeg lige oplyse om, at de tæver der bliver akut dårlige og ryger på operationsbordet straks-ellers går de til- er en lukket livmoderbetændelse. Altså en situation, hvor betændelsen ikk kan komme ud. OG DET ER EN MEGET LIVSTRUENDE SITUATION!! En hunds normaltemperatur er lidt højere end menneskers, dvs ca 37,2-3

• loppen g
    loppen g Tilmeldt:
    maj 2007

#16   28. maj 2007 For at være på den helt rigtige side, sker der jo ikk noget ved, at ringe til jeres dyrlæge og fortælle, hvordan hun har det. Han/hun er nok de bedste til at fortælle, hvad og hvornår der ska behandles

• #17   28. maj 2007 Taler bare ud fra egen erfaring - hvis jeg ikke var kommet med Cherie, så var hun død.

• #18   28. maj 2007 Har selv en hund,som hvergang hun har været i løbetid-bliver falsk drægtig,samt mælk i patterne og sover mere.
    Hun får også altid en omgang blærebetændelse-så vi skal ha´ hende sterilliseret-da det så vil ophøre.
    Men godt i skal til dyrelægen imorgen...

Kommentér på:
Livmorbetændelse ?

Annonce