{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Hold da helt fast.... + et spørgsmål.. {{forumTopicSubject}}

Så har vi lige fyldt fryseren med 50 kg. dxp foder til Baloo.... Med andre ord en hel fryser fyldt kun med hunde foder... Men når han er så glad for det, er det jo med at få nok hjem... :)))) Og så selv om det betyder, at der ikke er plads til vores eget mad... Hmmmm... Men hvad gør man ikke for sin hund...

Anyways, for at snakke om noget helt andet, så vil jeg lige høre jer om der er nogen der kender til at en hund får et anfald som virker lidt som et astmatisk anfald, hvor den hiver så voldsomt efter vejret og lyder som en fuld-voksen mand der snorker???? Baloo har gjort det et par gange nu - og nu har jeg fået nok, og vil have en tid hos dr. dyr imorgen....

Men nogen af jer rare mennesker der kender til det???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hold da helt fast.... + et spørgsmål..
  • #1   5. maj 2005 Hej Anne ;-))))
    Jeg aner desværre ingenting om det, men jeg ville også søge dyrlæge som du gør... Det lyder lidt mærkeligt... Pøj pøj med ham

• #2   5. maj 2005 Det er ikke fordi han er ved at kaste op - fordi det ved vi hvordan lyder.... Han HIVER virkelig efter vejret - helt nede fra maven af.... Det er vildt skræmmende...

• #3   5. maj 2005 Tak Christian - kender den godt... Men kan ikke lige gennemskue hvad jeg skal søge efter.... Kan jo ikke søge efter "snorke-lyde".... hi hi...

• #4   5. maj 2005 Eller denne her der kan du mail til dem http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/sprog=1/grp=1/menu=1/

• #5   5. maj 2005 hej P&A - det er der nogen hunde der gør.
    Mine har gjort det alle de år jeg kan huske tilbage og kun i perioder. Og ikke dem alle sammen.
    Tag det roligt - det går over igen - det virker som om de har en kraftig hikke og hiver efter vejret.
    Så spar du dine penge på dyrlægen.

• #6   5. maj 2005 Nathalie J: Det skal jeg nok....

Karin: Jamen jeg er vildt bange for at han pludselig holder op med at trække vejret eller ikke kan få luft - det lyder og ser virkelig voldsomt ud.... Så voldsomt at vi vågner om natten hvis han gør det der... Han hiver efter vejret igennem næsen lyder det til... Og det kommer lige pludselig....

• #7   5. maj 2005 Hey Anne

Lige at tjekke hos dr dyr er altdi godt i sådanne tilfælde

Men umiddelbart lyder det du beskriver som når Misja's bløde gane falder lidt ned og blokere en smule for drøblen..

Hos hende lyder det meget voldsomt og de første mange gange blev jeg utrolig bange og forskrækket... Min dyrelæge fortalte mig at der ikke var noget at være bange for, sålænge det som hos Misja går så hurtigt over og der kan gå måneder i mellem det sker for så at ske ofte i nogle dage...

Jeg fik af vide at man kun i meget sjældne tilfælde operere og det kun hvis det sker heletiden og blokere for meget..

Jeg ved ikke om det er det der sker for Baloo (af gode grunde jo*S*), blot at det meget lyder som det jeg beskrev... Hos en veninde kom det også pluseligt hos hendes Boxer-han og de læret også blot at leve med det selvom det lyder grimt og for Misja nogle gange tydeligt bliver lidt svimmel for et par sek..

Knus og pøj med ham i morgen og skriv endelig hvad i finder frem til ;o)

• #8   5. maj 2005 Karina: Jeg har før hørt om det med ganen - og det var egentlig også min første tanke.... Men hvordan tjekker dyrlægen om det er det??? Det lyder nemlig meget sandsynligt - og det er vitterligt kun i perioder, sommetider med laaaaang tid imellem, og sommetider flere gange på en uge....

• #9   5. maj 2005 Jammen jeg husker det dårligt Anne - det var mest ud fra min beskrivelser af forløbene og så mærkede hun efter oppe i ganen på Misja...... Jeg forstod at det ikke er sjældent at det forkommer at ganen åbenbart er for slap og jeg er da også stødt på det inde i andre hunde-fora...

• #10   5. maj 2005 Okay... Jamen så må vi prøve at forklare dr. dyr det så godt som muligt.... Og så håbe på at han kan give os et endeligt svar...

Men tak for hjælpen Karina...

• #11   5. maj 2005 Held og lykke med ham Anne - jeg håber da det "bare" er det - eller noget andet harmløst ...... Men giv en update i morgen oki *S*

Knuser...

• #12   5. maj 2005 Solveig: Hmmm... Ja så falder Baloo jo helt udenfor.... For det første er der jo ikke noget terrier i ham - og for det andet er han jo over et år nu...

• #13   5. maj 2005 Karina: Det skal jeg nok....

• #14   5. maj 2005 Solveig: Okay... Ved du hvad CMO er en forkortelse af? Der står nemlig ikke noget på netdyredoktoren...

• #15   5. maj 2005 Det du beskriver (peter & Anne J) gør Nalla også af og til....ja, det er ret skræmmende at se og høre på, og vi beroliger hende når hun får sadan et "anfald". Hun har gennemgået en ganesejl operation hos dyrlægen, da han sagde, at det var et meget gængs problem blandt store hunderacer. Hun har fået fjernet noget af ganesejlet, som var årsag til disse anfald, men, men men, det skal siges at det har hjulpet, men "anfaldene" forekommer stadig, dog ikke så ofte som før.
    Håber vi har været til lidt hjælp, men spørg alligevel jeres dyrelæge for en sikkerheds skyld;o)

• #16   5. maj 2005 Tak L&A... Ja, vi må jo se hvad dr. dyr siger... Og så tage den derfra - for man bliver virkelig skræmt når han begynder...

• #17   5. maj 2005 <b>Reversed sneezing... og det er IKKE kun store hunderacer der kan få det, Tyson har det også...
    Det er ganske harmløst og hunden kAN vokse fra det eller leve med!!

Så ingen grund til uro...

Kommentér på:
Hold da helt fast.... + et spørgsmål..

Annonce